У Львові набуває популярності книжковий флешмоб

У Львові набуває популярності книжковий флешмоб

Фото взято з сайту wallpapers.99px.ru

Наприкінці вересня 2015 року в соціальних мережах стартував книжковий флешмоб bookchallenge_ua (книжковий виклик). Його основна мета — популяризація читання українською. Серед інших до ініціативи долучилися і львів’яни

Bookchallenge_ua — проект українських письменників Катерини Бабкіної та Марка Лівіна. Кожен з них пообіцяв прочитати по 200 книг за рік та щотижня ділитися своїми враженнями. Крім того, організатори закликали всіх охочих ставити власні читацькі цілі та долучатися до флешмобу в соціальних мережах, використовуючи хештег #bookchallenge_ua. Проект стартував у Всеукраїнський день бібліотек — 30 вересня.

Флешмоб триває у соціальних мережах Facebook, "ВКонтакте", Twitter та Instagram. Також він поширено в персональних блогах та на інших інтернет-майданчиках. Користувачі долучаються до проекту або викликаючи себе самі, або за викликом друзів. Читацькі цілі, зазвичай, варіюються від 25 до 100 книг за рік. 

Bookchallenge_ua набув великого розголосу серед українців. Так, загальне охоплення проекту за 16 тижнів, за словами Катерини Бабкіної, — більше ніж 1 000 000 унікальних користувачів (йдеться про людей, які в той чи інший спосіб дізналися про ініціативу). 5 тисяч активних учасників вже долучилися до флешмобу. І все це без жодних вкладень у рекламу чи піар. 

Львівська молодь також активно підтримала ініціативу київських письменників. Студент-програміст Львівської політехніки Альбіна Кіт говорить, що долучилася до проекту, бо це гарна мотивація більше читати: "З дитинства багато читаю, але останнім часом просто не було достатньої мотивації ввечері після насиченого дня ще й братися за книжку. А букчелендж — спосіб контролювати себе".

Альбіна приєдналася до флешмобу два тижні тому й поставила собі за мету прочитати 100 книжок за рік. Наразі вона читає четверту, що, за її словами, дозволяє вкластися у план. 
На думку дівчини, дуже важливо бачити прогрес та відгуки інших про прочитане: "Іноді завдяки їм навіть легше визначитися з наступними книгами".

Андріана Деряба, яка здобуває ступінь магістра психології в тому ж ВНЗ, долучилася до bookchallenge_ua, щоб не гаяти свій час: "Моя участь у проекті почалася з усвідомлення того, що я, по-перше, мало читаю останнім часом, а, по-друге, витрачаю багато часу дарма, наприклад, у транспорті чи чергах. Тому вирішила, що в сумці або на телефоні завжди має бути книга. Наступного ж дня у Facebook на очі трапився пост про букчелендж. І я подумала: "А чому б і ні?"

Андріана поставила собі за мету прочитати 200 книг, так само, як і Катерина з Марком. За її словами, це не самовпевненість: "Вважаю, що по великих цілях важче "промазати": що більша ціль, то кращий результат". Наразі вона прочитала 15 книг, ще кілька — в процесі. 

Дівчина має лише позитивні враження від проекту: "Це чудова нагода почати читати більше і регулярніше українською (ця умова дається трохи складніше), ділитися думками, емоціями, ідеями і, звісно ж, познайомитися з однодумцями-книголюбами".

Продавці львівських книгарень говорять, що доволі важко зробити висновки, чи збільшилися продажі книг з початком акції. На їхню думку, у Львові на це впливає багато чинників: у вересні був Форум видавців, коли львів’яни мали змогу централізовано купити книжки, потім початок навчального року — був пік продажів дитячої літератури. А зараз до Львова на грудневі свята завітала велика кількість туристів, які масово купують книги. 

Але водночас, усі вони сходяться на думці, що завдяки bookchallenge_ua читання стає трендом. Так, продавець "Книгарні Старого Лева" Захар говорить: "Оглядаю сторінки моїх друзів у соціальних мережах, наприклад Instagram, і з початком флешмобу, там почало з’являтися значно більше публікацій, пов’язаних з книжками та читанням. Читати зараз стало модно".

Bookchallenge_ua триває, але вже можна зробити перші висновки про актуальність та необхідність проекту. Відповідаючи на запитання про те, чи виправдав проект на цьому етапі її очікування, одна з організаторів Катерина Бабкіна говорить: "Ми придумали букчелендж для себе, бо хотіли більше читати і надихати одне одного. А потім занурилися в статистику і з'ясували, що українці — європейська нація, яка найменше читає, і так історично склалося, що майже половина нашого населення тимчасово забула про радість читання. Ми вирішили дати змогу всім людям надихати одне одного на читання. Ми лише дали поштовх і вигадали тег — інше люди роблять самі. І в тому, які вони чудові й активні, з’ясувалося проект не лише виправдав наші очікування, а й дуже їх перевершив.

Джерело: gazeta.lviv.ua.

Львів у новинах:

На Львівщині змінюється розклад руху приміських електричок: деталі

У Львові збираються штрафувати власників покинутих авто 

Директор обласного АТП вирішив не обслуговувати пільговиків поліції