Нова дорога скоротить шлях від Львівщини до Закарпаття: деталі

Нова дорога скоротить шлях від Львівщини до Закарпаття: деталі

Цієї зими розпочалося будівництво дороги, яка з’єднає Львівську та Закарпатську області. Тож у майбутньому між популярними гірськолижними курортами "Славське" та "Пилипець" з’явиться пряма асфальтована траса, котра економитиме туристам як час, так і гроші. Tvoemisto.tv дізналося, через які населені пункти вона пролягатиме, де вже поклали асфальт та чому таке рішення називають хорошою туристичною ініціативою.

Славське – відомий гірськолижний центр на Львівщині, основні траси якого пролягають на схилах гір Тростян, Погар, Кремінь, Менчіл та Варшава. На Закарпатті одним із найпопулярніших серед лижників є Пилипець. Саме тут прокладені найдовші в Україні спуски різної складності. Обидва курорти стрімко розвиваються та приваблюють щороку чимало туристів: як із довколишніх областей, так із-за кордону. Окрім того, Славське та Пилипець конкурують із Буковелем (найвідомішим в Україні гірськолижним центром) та "переманюють" людей, які люблять відпочивати за помірну ціну. 

Поява прямої асфальтової дороги, яка з’єднає ці два курорти, значно спростить можливість дістатися до низки інших гірськолижних центрів Львівщини та Закарпаття. "Майбутня траса через Славське-Хащованю-Боржаву збільшить наплив туристів до нашого регіону, а також розвантажить трасу Київ-Чоп. Це економитиме мандрівникам як час, так і витрати на бензин", – вважає Роман Кокотайло, в.о. директора департаменту дорожнього господарства, транспорту та зв'язку Львівської облдержадміністрації.

Карту надали у Львівській облдержадміністрації

За словами Романа Кокотайла, на майбутній дорозі вже облаштували асфальт на перших 5 кілометрах. До подальших робіт залучатимуть підприємців, які мають свій бізнес у тих місцях, де пролягатиме траса. "У фінансуванні зацікавлені самі суб’єкти господарювання, адже їм вигідно заохотити приїхати якомога більше туристів зі Львівщини, інших областей та держав. Кожен допомагає, чим може: пальним, матеріалами, коштами. Спільними зусиллями на ще одному шматку цієї дороги (протяжністю 2 км) вже зробили підготовчі роботи та підвезли щебінь", – розповідає чиновник.

"Кінцевий термін завершення робіт поки що назвати важко, адже дорога пролягатиме на території двох областей. Так само ще не погоджені всі обсяги фінансування. Частину грошей даватиме Львівська обласна рада, частину – підприємці", – додає Роман Кокотайло.   

У соціальних мережах таке рішення викликало позитивну реакцію. "Це супер-хороша ідея. Туристичні потоки підуть коротшим шляхом зі Львова-Трускавця на Синєвир-Пилипець і навпаки", – пише на своїй facebook-сторінці краєзнавець Ігор Губіліт та за допомогою карти демонструє, наскільки коротшою буде ця дорога.

Краєзнавець пояснив детальніше: "Якщо це буде гарна асфальтована дорога без сильних перевалів – то це матиме стратегічне значення для Західної України. Якщо ви їхатимете зі Львова до Пилипця чи на Синєвир (які дуже популярні серед туристів), то це допоможе зекономити добрих 40 кілометрів. Також це дуже вигідно для Славського та його околиць: їхати 20 кілометрів, а не об'їжджати 100 кілометрів по колу".

"Зараз, наприклад, щоб дістатися до озера Синєвир у Закарпатській області, треба минути три перевали: тобто піднятися і спуститися кілька разів. Це складно для транспорту. Нова дорога даватиме можливість піднятися й спуститися лише один раз. Я вважаю, що це геніальна ідея. Дивно, чому до цього не додумалися раніше", – каже Ігор Губіліт.

Нова дорога поблизу комплексу "Захар Беркут"
(фото опубліковане у Facebook 18 грудня 2015 року, автор – Володимир Бега)

Однак, Ігор Губіліт вважає, що це не стане причиною того, що Буковель втрачатиме свою популярність, адже головна перевага цього курорту – вдале географічне розташування. За словами краєзнавця, Пилипець, Плай та Славське більше залежні від погодних умов, тому їм у майбутньому доведеться шукати нові варіанти, аби привабити туристів.

Львів’янка Оксана, яка відвідує Пилипець кілька разів на рік, теж поділилася своїми думками: "Зараз дорога до Пилипця є дуже незручною: або довго електричкою, або навіть із кількома пересадками. Нормального короткого шляху, яким можна було б проїхати на машині чи автобусом, узагалі немає. Тож поява такої дороги – хороша ідея. Окрім того, це буде вигідно не лише туристам, а й місцевим мешканцям, які також мають проблеми з добиранням до інших населених пунктів".

Нагадаємо, Президент підписав Закон, згідно з яким ремонт доріг державного значення у чотирьох областях України здійснюватимуть за рахунок 50% коштів, які надійшли від перевиконання обсягу митних платежів. На Львівщині за рахунок цих грошей відремонтують три автодороги: Львів-Радехів-Луцьк (Н-17), ділянку Львів-Сколе на трасі Київ-Чоп (М-06) та дорогу Сколе-Славське (Т-14-24).

Львів у новинах: 

Львівский таксист із ДЦП започаткував акцію #накавуздругом

Львів'янину на замітку: як зробити подарунок на день святого Валентина своїми руками

Поблизу Львова сталася смертельна аварія: фото