Будівництво трамвайної колії на Сихів добігає кінця

Будівництво трамвайної колії на Сихів добігає кінця

фото з сайту YouTube

Уже наступного місяця у Львові відкриють одну з найбільших будов часів незалежності – трамвайну колію на Сихів.

"Львівська газета" дізналася, коли завершиться масштабне будівництво, скільки коштуватиме та як працюватиме нова трамвайна лінія Львова.


Час та гроші

Довгоочікуваний трамвай на Сихів поїде 17 листопада цього року. За словами директора ЛКП "Львівавтодор" Олега Берези, вже з цього дня сихівчани зможуть користуватися трамваєм.

Ідея прокласти трамвайну колію на Сихів ? ровесниця самого мікрорайону. За словами Віталія Дубини, керівника авторського колективу з коригування генерального плану Львова, Сихів забудовували за генеральним планом 1966 року. Вже тоді прогнозували, що для кращого сполучення треба будувати міст через залізницю і пустити по ньому трамвай. Його передбачили детальним планом території 1978 року. Мікрорайон почали заселяти у 1980-х роках. "Тридцять років тому на Сихові мешкало надто мало людей, тож нагальної потреби в цьому не було. Вона з’явилась у середині 1990-х, коли мікрорайон цілком заселили. Однак тоді ми вже перейшли на ринкову економіку, а в її умовах грошей на трамвай не знайшли", ? згадує В. Дубина.

Гроші на реалізацію проекту знайшли кілька років тому, залучивши до проекту Європейський банк реконструкції та розвитку. У липні 2014 року почали прокладання колії. Спершу прогнозували, що виконання усіх робіт займе близько 8 місяців. Однак минуло більше ніж два роки. Щоправда, під час будівництва виникли ускладнення: міняти довелося колектор, який обслуговує увесь Сихівський масив.

За цей час також зросла вартість спорудження колії. Спершу йшлося про те, що загальний кошторис будівництва становитиме приблизно 16-17 млн євро. Нині ж вартість зросла приблизно до 28 млн євро. Проект реалізовують за рахунок кредиту від ЄБРР у розмірі 12 млн євро, гранту німецького уряду ? 5 млн євро, технічної допомоги ЄС ? 1,5 млн євро та за кошти з міського бюджету – 8,850 млн євро.


Маршрут нового трамваю

Довжина прокладеної на Сихів колії становить 11,5 км в обидва боки: по вул. Стуса, вздовж просп. Червоної Калини до ринку "Санта Барбара". Усі колії на маршруті австрійського та німецького виробництва.

Новий трамвай буде першим справді швидкісним у Львові завдяки довгій виділеній лінії, на якій трамваї не перетинатимуться з іншим транспортом. До центру можна буде доїхати трохи більше як за 20 хвилин.

Однак, як їхатиме сихівський трамвай після вулиці Стуса, наразі в ЛКП "Львівелектротранс" не визначилися. Незабаром це планують обговорити на великій нараді. Поки що обговорюють два маршрути зі Сихова ? короткий і довгий. Короткий мав би закінчуватися на пл. Соборній, а довгий ? через вулиці Вітовського та Котляревського може прямувати до залізничного вокзалу. Інший варіант довгого маршруту ? до вул. Замарстинівської-Торф’яної. Про це "Львівській газеті" розповів начальник служби диспетчеризації та організації руху "Львівелектротрансу" Ігор Фугель.

На маршруті новозбудованої колії буде 24 зупинки, 9 з яких облаштують для людей з особливими потребами.


Нові трамваї для нової колії

Перевозитимуть пасажирів на новому маршруті й старі, й нові трамваї. На обслуговування цього маршруту планують віддати сім нових низькопідлогових трамваїв, придбаних за кошти ЄБРР. Також можуть додати ще два нові трамваї "Електрон", куплені за гроші міста. Решта рухомого складу на лінії ? модернізовані старі вагони. Приблизно щоденно виїжджатимуть близько 20 вагонів.


Роботи триватимуть і після відкриття

Насправді запуск трамвая не означатиме, що будівельні роботи на цій ділянці завершаться. За словами Олега Берези, вони будуть триватимуть і після 17 листопада.

"В основному ми все завершимо. Залишаться тільки додаткові роботи з благоустрою і будівництво колектора підземним способом. Роботи над колектором виконуватимемо ще до кінця року. Це вперше у Львові будуємо колектор таким способом, що дозволило зекономити близько року, порівняно з тим, якби ми будували його відкритим способом", ? сказав Олег Береза .

Діаметр колектора 1,6 метра, він обслуговує увесь Сихів. Вартість його будівництва ? понад 8 млн євро.


Без "Санта-Барбари"

Доволі довго одним із каменів спотикання на шляху нового трамвайного маршруту був сихівський ринок, який в народі називали "Санта Барбара". Трамвайна лінія проходить безпосередньо через нього, а через опір підприємців перенести торгові площі, транспортний проект опинився під загрозою. Переговори міста з торговцями тривали майже п’ять років. Досягти компромісу вдалося лише на початку цього року. Як альтернативу підприємцям виділили ділянку на вул. Антонича, 8.

"Ділянку замінили на аналогічну, площею приблизно півгектара. Ми за свої кошти облаштовували дорожню основу, зробили електрику і комунікації. Також допомогли підприємцям відвести землю і зробити усі документи. Ми на це витратили приблизно 100 тисяч євро", ? розповів Олег Береза.

Читайте ще новини Львова:

Коли, нарешті, поїде трамвай на Сихів: подробиці будівництва 

Трамвай на Сихів поїде в середині листопада

У мерії збираються запустити трамвай з Сихова на вокзал