У Львові придумали, як розгрузити центр від заторів

У Львові придумали, як розгрузити центр від заторів

Начальник відділу "Інститут стійких транспортних систем" ЛКП "Львівавтодор", учасник постійної депутатської комісії інженерного господарства, транспорту та зв’язку Львівської міської ради Олег Шмід запропонував цілу концепцію, як саме мають їхати приватні автівки та громадські автобуси по малому транспортному кільцю, а також - що треба змінити, щоб про затори в центрі міста та навколо нього можна було забути раз і назавжди. Наразі вона представлена лише заступникові міського голови та учасникам профільної депутатської комісії транспорту Львівської міської ради, а щоб почати її впровадження, потрібні погодження комісії безпеки руху, виконкому та, врешті, депутатів міськради. Концепція дозволить зробити рух навколо центр безперешкодним, а сам центр - розвантажити. Проте навіть якщо вона пройде всі погодження, доведеться чимало потрудитись: зробити пріоритетним рух проти годинникової стрілки, а подекуди й поміняти його напрямок, вирішити проблему з хаотичним паркуванням, добудувати велокільце й подбати про постачальників товарів та таксистів. Однак, про все по черзі.


Мале транспортне кільце

Наприкінці минулого року у ЛКП "Львівавтодор" було створено інститут транспортних систем, який очолює Олег Шмід. Інститут працює над проектуванням вулиць та розв’язує проблеми, пов’язані з рухом транспорту нашого міста. "У нас дуже багато проблем у центрі Львова: закоркованість, транспортний хаос. Тому, щоб впорядкувати рух, ми почали працювати над такою концепцією, - розповідає Олег Шмід. - Мале транспортне кільце у Львові давно є і всі про нього знають. Воно йде довкола центру вулицями Городоцькою, Лепкого, Університетською, Словацького, Стефаника, Джохара Дудаєва, проспектом Шевченка, двома потоками через Саксаганського та вул. Грушевського виходить на Івана Франка, і потім по Франка до площ Соборної, Митної, вулиці Винниченка та Кривоноса вниз по вул. Івана Гонти на площі Осьмомисла та Торгову, врешті з’єднується з Городоцькою, звідки ми почали. Ця магістраль і нині працює, але ми хочемо, щоб вона працювала добре і якісно". За словами чиновника, концепція передбачає зміни всередині цього кільця. Пріоритетним на малому транспортному кільці мав би бути рух проти годинникової стрілки. "Обов’язково має бути на всій протяжності малого кільця дві смуги руху проти годинникової стрілки. На тих вулицях, де достатня ширина, звичайно, буде рух і в протилежний бік, але не пріоритетний. Якщо вулиця завузька -- наприклад, є в нас вузьке місце біля "Магнуса" -- то рух проходитиме паралельною вулицею. Є й інші місця - вулиця Богдана Лепкого запаркована, тому треба буде звільняти її від паркування".

Коли кільце буде працювати, як слід, запевняє Олег Шмід, рух по ньому буде безперешкодний, йому не заважатимуть припарковані автомобілі, й автівки будуть спинятись лише на світлофорах на перехрестях із великими магістралями, а також на нерегульованих пішохідних переходах. "Рух має здійснюватись двома смугами, наприклад, хто схоче з’їжджати з кільця та рухатись по якійсь магістралі - Чорновола, Городоцькій, Шевченка - обирає праву смугу руху та з’їжджає з кільця. Ті, хто хоче їхати далі по кільцю - їдуть у лівій смузі. Крім того, пріоритет у правій смузі має надаватись громадському транспорту, - впевнений чиновник. - Якщо ми зробимо привабливим рух по кільцю, можна буде розвантажувати центр. Рух проти годинникової стрілки повинен зберегтися, тільки на вулицях, на яких історично склалось інакше, - Підвальна, проспект Шевченка, Князя Романа, Фредра - рух буде збережено. Однак вулиця Шухевича буде працювати в протилежний бік. Ми розкорковуємо вічний корок у вузькій горловині на вул. Івана Франка та перехресті з вул. Левицького, адже по цій горловині має ходити тільки громадський транспорт і в один, і в інший бік. Автомобілі будуть їхати по вул. Шухевича, але в протилежну сторону до тієї, яка тепер є".


Громадський транспорт - у пріоритеті

У рамках впровадження концепції заплановано також розбудувати смуги, виділені для громадського транспорту. "Тепер маємо таку смугу на проспекті Свободи, по вул. Івана Гонти в протилежний бік, по Підвальній, маленька смуга біля Університету, на вул. Січових Стрільців. Ми можемо це збільшувати та продовжувати, -- каже Олег Шмід. -- Наприклад, на проспекті Свободи можна зробити смугу руху в протилежний бік. У нас є північна та південна гілка тролейбусів, які не з’єднані між собою. Через це тролейбуси треба завозити в тролейбусний парк, а якщо ці гілки з’єднати, не доведеться витрачати кошти на їх перевезення".


Хаос у паркуванні - хаос на дорогах

У центрі міста, тобто на ділянці в межах малого транспортного кільця, не повинно бути жодної безкоштовної парковки. Пільги можуть бути хіба що для мешканців тієї вулиці, на якій проводиться паркування. А вночі паркування буде безкоштовне. "Варто зробити спеціальні точки в центрі міста для паркування таксі, щоб вони не гасали та не їздили по тротуарах, а швиденько під’їхали до місця виклику з будь-якої цієї точки. За місце, де стоятимуть таксі, легалізовані таксомоторні фірми будуть укладати договір із міською радою та сплачуватимусь не плату за паркування, а оренду. Машини таксі не повинні завантажувати центр, шукаючи клієнта, а чекати, коли оператор повідомить про виклик", -- додав Олег Шмід. Подбають у рамках концепції також про розвантаження товарів. На проміжках великих торгівельних вулиць буде облаштовано майданчики, на які під’їжджатиме автомобіль та розвантажуватиме продукти на тротуар, а звідти візочками товар переноситимуть до магазинів. "Не може машина заїхати на тротуар чи стати під самим магазином, треба передбачити такі точки розвантаження, куди не повинен ставати ніхто, крім цих машин із товаром. Також має бути розписаний графік, коли яка автівка туди приїжджає", - зазначає автор концепції.


Про велосипедистів не забули!

"Ми маємо пам’ятати також про велотранспорт, адже це хороша альтернатива автотранспорту. В нас вже є мережа велопрокатів, яка буде розширювати свою локацію, а також будуємо центральне велокільце. Воно буде відрізнятись від малого транспортного кільця, вже є робочий проект, міська рада має зважитись на фінансування цього. Будемо розбудовувати також магістральні веломаршрути від спальних районів до центрального велокільця, -- каже чиновник. -- Вже побудована велодоріжка на вул. Чорновола та Куліша, яка підійшла до центрального велокільця, далі будемо розвивати Городоцький напрямок, вул. Шевченка, Левицького, Стуса, проспект Шевченка. Тобто, велотранспорт теж буде в пріоритеті".


Центр ніхто не закриватиме

Наголошує Олег Шмід і на тому, що згідно з концепцією, закривати центр ніхто не буде, а транзитні рухи через центр зберігатимуться. "Але я вважаю, що якщо ми створимо пріоритетний рух по колу, то зможемо відмовитись від ланочки дороги, яку використовують автомобілі, проїжджаючи по проспекту Шевченка, виїжджаючи по вул. Ференца Ліста, потім по вул. Банківській і Костюшка. Вулиця Ференца Ліста не розрахована на такий потік транспорту, скоро почнуть валитись будинки. Ця вулиця має бути пішохідною, -- каже Олег Шмід. -- Транзит через проспект Свободи по проспекту Шевченка зберігається. Там є декілька транзитних ліній -- площа Соборна, площа Галицька, проспект Свободи, Чорновола, в протилежний бік -- Чорновола, проспект Свободи проспект Шевченка, Саксаганського, транзит по вул. Коперніка, по Січових стрільців, виїзд із проспекту Свободи по вул. Гнатюка а далі по Листопадового Чину -- все це зберігається".

Чиновник також пропонує ввести платний в’їзд на проспект Свободи, щоб власники приватних авто обирали шлях малим кільцем, адже це єдина вулиця, яка бере участь у всіх транзитах через центр. "Мешканці платити не будуть, а от поява "чужої" машини мала б оплачуватись -- скажімо, 10 гривень. Плата мала б здійснюватись без зупинки автомобіля через камери, які будуть зчитувати номер автомобіля, а автомобіліст матиме електронний гаманець, який треба поповнити, якщо він планує їхати через центр. Але наразі це лише моя особиста пропозиція".

Нова концепція організації руху в центрі міста, за словами Олега Шміда, не лише допоможе розкоркувати центральні та прилеглі вулиці, але й створить сприятливі умови для будівництва підземних та наземних паркінгів, щоб водій мів залишити своє авто поза центром і далі піти пішки. Тепер же все в руках депутатів та чиновників: чи буде реалізована ця ідея, вирішуватимуть у стінах мерії.

Джерело: Ратуша

Львів у новинах

Геннадій Москаль зробив гучну заяву щодо зниклого Тараса Познякова

На Львівщині побудують першу платну дорогу

Львів'янину на замітку: кому сьогодні приносять повістки в армію

"Компостери-совок. Табло-фігня": туристи розкритикували нові львівські трамваї