Скасування електричок на Львівщині: коли та чому

Скасування електричок на Львівщині: коли та чому

На залізничних вокзалах з’явились інформаційні повідомлення про те, що Львівська залізниця може скасувати курсування декількох потягів приміського сполучення. Зокрема, мова про потяги у напрямку Трускавця, Судової Вишні, Мостиськ-2, Шкла, Сянок, Ходорова, Лавочного. Чому? Все через заборгованість Львівської облдержадміністрації перед Львівською залізницею. ЛОДА не відшкодувала кошти за перевезення пасажирів пільгових категорій у приміському сполученні. Відтак залізничники у листівці, попереджають, що з 10 жовтня не курсуватимуть потяги у згаданому напрямку. 

Тим часом, жителі Львівщини не на жарт налякані, бо ж кажуть, що саме ці електрички чи не єдиний спосіб, щоб добратись до Львова на роботу чи на навчання. 

“Потяг Львiв–Ходорiв для половини сiл Ходорiвського району єдина можливiсть добратись до Львова на роботу. У нього і без того графiк невнормований. А тепер – нiякого? Тодi маршрутки потрібно запускати. Якщо в інші великі міста, села, хоча б автобусом можна допхати, то тут взагалi – без варiантiв!”, – обурюється пані Олена на Facebook-сторінці “Нас не питали”.


Чи приїде електричка?

В оголошенні, яке є на вокзалах Львова, зазначено про те, що борг Львівської облдержадміністрації за пільгові перевезення у 2016-ому становить близько 22 млн грн. А з цієї суми, львівським залізничникам не компенсовано жодної гривні. Тож за таких умов, скасування зазначених приміських потягів є вимушеним заходом. 

У коментарях “Пошті” Марія Юрків, фахівець зв’язків з громадськістю та пресою регіональної філії “Львівська залізниця”, каже, що у жовтні пасажирам, які користуються залізничним транспортом приміського сполучення, не варто очікувати на скасування руху приміських електричок. Бо ж “залізничники сподіваються на конструктивну співпрацю із органами місцевого самоврядування”. 

“На сьогоднішній день, Львівська залізниця не планує з 10 жовтня скасовувати рух приміських електричок, які курсують до Львова. Ми сподіваємося на конструктивну співпрацю з органами місцевого самоврядування, тому що згідно Закону України облдержадміністрації з власного бюджету повинні компенсувати залізниці перевезення пільгових категорій громадян у приміському русі. За вісім місяців (з 1 січня до 31 серпня 2016-го), Львівська залізниця перевезла пільговиків на суму близько 51 млн грн. Якщо, зокрема, говорити лише про Львівську область, це перевезення пільгових категорій на 21, 912 тис. гривень, які мали б компенсувати в ЛОДА”, – каже Марія Юрків.

Також, як зауважила співрозмовниця, залізничний транспорт є доволі збитковим, що позначається і на вигляді потягів, бо ж “90% – уже від’їздили своє”, та наразі про зупинку приміського залізничного транспорту мова не йде.


фото: soltivskiy-ua (2)

“Залізниця не отримує доходів від організації приміських перевезень. Щоб розуміти, за вісім місяців роботи Львівської залізниці по семи областях  – доходи від курсування поїздів приміського сполучення склали 50,3 млн гривень, а експлуатаційні витрати на організацію цих перевезень – 763, 2 млн гривень. Тобто, збитковість становить близько 712 млн гривень. Знаємо, що в не найкращому стані перебуває парк наших приміських потягів, електричок і дизель-поїздів, які давно потребують оновлення. Та було прийняте рішення менеджментом “Укрзалізниці” в Києві, не скасовувати в жовтні курсування приміських потягів. Та знову-таки, якщо ситуація із відшкодуванням витрачених коштів не покращиться, то можливе скасування деяких зупинок, або ж і зняття із рейсів потягів”, – наголосила Марія Юрків. 

Щоб відслідкувати зміни руху потягів, у Львівській залізниці радять зайти на сайт “Львівської залізниці” (рубрика “розклад”, далі “зміни у графіку руху поїздів”), а також можна звертатись на довідкову Приміського вокзалу за телефоном (032) 226-10-06.


Коштів немає…

 У свою чергу, Львівська залізниця таки очікує, що заборгованість за пільгові перевезення пасажирів оплатить Львівська облдержадміністрація, куди й надсилають відповідні запити. А ось чиновники кажуть “Пошті”, що коштів в облдержадміністрації немає та запевняють, що у всякому разі, рух приміських електричок не скасують. 

“В ЛОДА немає заборгованості перед Львівською залізницею, є заборгованість у держави перед надавачем послуг, адже категорію пільг встановлює Верховна рада України та Кабінет Міністрів. Враховуючи те, що вони цього року провели фінансову децентралізацію, перекинули відшкодування за пільгові категорії на місцевий бюджет, то ми не спроможні у такому обсязі передбачати кошти, бо їх просто немає. На професійно-технічні училища грошей не вистачає, так само як і на освіту, медицину…”, –  зауважує Роман Кокотайло, в.о. директора департаменту дорожнього господарства, транспорту та зв’язку Львівської облдержадміністрації. 

Та ось пасажири залізничного транспорту бідкаються, що є ще одна проблема, яка потребує вирішення. Кожен із нас неодноразово спостерігав картину, коли пасажир не поспішає оплачувати повну вартість за проїзд, щоб їхати дешевше. Подекуди і сам провідник не видає квитка, бо ж краще… гроші у кишеню. 

“За проїзд потрібно платити. Дуже дивно, коли наші люди заходячи в електричку, думають, що можуть їхати безкоштовно, а сам потяг перетворюється для них на бар, курилку тощо. З іншої сторони працівники залізниці теж грішать, беручи по пару гривень в кишеню. Треба посилити контроль, збільшити штрафи, щоб за працівниками залізниці ходила поліція по вагону”, – пише пан Тарас на  Facebook-сторінці “Нас не питали”.  


Вихід у монетизації пільг

У Львові уже давно гостро стоїть питання з пільговими перевезеннями – то водії маршруток страйкують, то залізничники заявляють, що скорочуватимуть рейси приміських електричок. Співрозмовники “Пошти” в один голос кажуть, що вихід – у монетизації права на безкоштовний проїзд у громадському транспорті, бо ж проблеми з пільговиками не лише в Львівській області, а й в інших областях. 

“Впродовж років пільговий проїзд залізничним транспортом та автотранспортом відшкодовували за рахунок коштів із державного бюджету. Однак, впродовж 2016-го не було передбачено коштів на такі перевезення. Таким чином, Львівською облрадою було виділено кошти на забезпечення пільгового проїзду автомобільним транспортом міського та приміського сполучення. Та оскільки сума субвенції виділена з обласного бюджету складає 15 млн грн, виділити ще якусь частку на залізничні перевезення було неможливо. Та у нас є інформація, що уже розробляється відповідна постанова Кабінету Міністрів, яка передбачає впровадження не лише у Львівській області, а й загалом в Україні, монетизацію пільг на проїзд. Це означає, що найближчим часом пільги, як такі, будуть скасовані, а певним пільговим категоріям буде надано грошову компенсацію. Таким чином, керівництво намагається вирішити соціальну напругу в суспільстві”, –  зазначає Назар Свідницький, начальник відділу пільг у департаменті соціального захисту Львівської облдержадміністрації. 

“Монетизація пільг, адресна допомога – єдиний вихід із ситуації з пільговими перевезеннями. Коли люди отримуватимуть гроші у руки, коли самі вирішуватимуть куди їх витратити –  на електричку, лікарства чи хліб, тоді питань не буде щодо пасажирських перевезень у міському транспорті чи то залізницею”, – резюмує Роман Кокотайло.


Зміни в русі поїздів: які та коли

На станції Підзамче з 19 вересня зупиняються регіональні потяги. Мова  про поїзди №803/804 Львів – Рівне – Львів, №805/806 Львів – Рівне – Львів та №811/812 Львів –Ківерці – Львів. Відтак регіональні потяги дещо змінили розклад руху.

Поїзд №803 Рівне – Львів  відправлятиметься з Рівного за діючим розкладом, Підзамче пас. – 09.23-09.24, та прибуватиме до Львова о 09.35.

Поїзд №804 Львів – Рівне відправлятиметься зі Львова о 09.50, Підзам­че пас. – 09.59-10.00, та курсуватиме далі згідно із діючим розкладом.

Поїзд №805 Рівне – Львів відправлятиметься із Рівного за чинним розкладом, Підзамче пас. – 15.55-15.56, прибуватиме до Львова о 16.06 год.

Поїзд №806 Львів  – Рівне відправлятиметься зі Львова о 16.30,  Підзам­че пас. – 16.40-16.41, та курсуватиме далі згідно із діючим розкладом руху.

Поїзд №811 Ківерці – Львів відправлятиметься із Ківерців за чинним розкладом руху, Підзамче пас. – 09.05-09.06, та прибуватиме до Львова о 09.15.

Поїзд №812 Львів – Ківерці  відправлятиметься зі Львова о 16.56, Підзам­че пас. – 17.05-17.06,  та  курсуватиме далі згідно із діючим розкладом руху.

Читайте ще новини Львова:

Львів "поплив": затоплена поліклініка, колапс на дорогах, плаваюче сміття

Якою буде погода у Львові на цьому тижні

Транспортний колапс у Львові триватиме ще місяць