Нововведення  Укрзалізниці : що про це думають львів’яни

Нововведення "Укрзалізниці": що про це думають львів’яни

Подорожі залізничним транспортом для багатьох із нас завжди асоціювались із старими брудними вагонами, в яких влітку занадто спекотно, а взимку так холодно, що ніхто не знімає верхнього одягу, щоб не простудитися. Непрацюючі кондиціонери, поламані вікна, подерті ще радянські ковбики, а також таргани, що ховаються під ними – таке обличчя у нашого залізничного транспорту. Додайте до цього старі ковдри, запрані простирадла і подушки, пір’я з яких невідомо коли вичищали. Захочеш піти вмитися – доведеться мати неприємне “знайомство” із вбиральнями у потязі: розкиданий туалетний папір по підлозі, відсутність серветок, щоб повитирати руки і відраза від того, що українські потяги досі “ходять під себе”.

Через усе це зникає будь-яке бажання користуватися залізничним транспортом, однак дуже часто для громадян не залишається іншого виходу – не кожен може собі дозволити подорож власним авто через півкраїни. До речі, про ціни: попри стабільно низьку якість надання послуг вартість перевезення… стабільно збільшується. За що ж тоді ми платимо?!

Після тисяч написаних скарг і побажань, здається, українців таки почули: нещодавно чинний міністр інфраструктури Володимир Омелян на своїй Facebook-сторінці назвав головні пріоритети розвитку і реформування ПАТ “Укрзалізниця”. Цього тижня, як він повідомив, відбудеться зустріч із громадськими активістами, під час якої розглянуть нові маршрути на зимовий сезон. Також міністр інфраструктури додав, що роботу з громадськістю буде формалізовано. 

“А це означає, що Укр­залізниця нарешті матиме дієвий механізм зворотного зв’язку щодо зручності графіків, комфортності поїздів, а платники податків і пасажири Укрзалізниці матимуть можливість впливати на це!” – наголосив Володимир Омелян.


Вагони відремонтують, замінять туалети і знімуть старі фіранки

Міністр інфраструктури насамперед обіцяє нам ремонт рухомого складу Укр­залізниці. З його слів, до кінця 2017 року повністю відремонтують до трьох сотень вагонів.

“Цього року капітально відремонтуємо близько сот­ні пасажирських вагонів, на наступний – 200! Сучасні, з вакуумними туалетами – такими будуть нові вагони.  Також будуть внесені зміни до стандартів: відмовимося від подушок “на пір’ї” і ковдр у пилюці. Буде введено європейський сервіс, який повністю відповідатиме гігієні та зручності. Цікава особливість: як тільки відмовилися від корупційних схем при закупівлі миючих розчинів – одразу стало можливим відмити вагони від багаторічного бруду. Отже, знімемо фіранки чи, як дехто їх називає, “занавєскі”. Будуть виключно ролети на вікнах”, – розповів Володимир Омелян.

Також міністр додав, що важливим є питання нового корпоративного стилю Укр­залізниці і що вже сто нових вагонів мали б бути зроблені в одному тренді, хоча до кінця ще не визначилися з їх дизайном.

Така заява міністра викликала численні обговорення в українців, зокрема у соцмережах. Дехто наперед дякує за такі реформи, а хтось навпаки – зовсім не вірить словам Володимира Омеляна. 

До прикладу, користувач соцмережі Facebook Михайло Осипов хвалить нововведення: “Якщо ви вирішите проблему з туалетами, то вам потрібно ставити пам’ятник ще за життя”.

“Так як навчаюсь у Львові, а сама родом із Київщини, часто користуюся залізничним транспортом, – розповідає “Пошті” студентка Ірина. –  Хоч і маю право на пільговий проїзд як студент, однак ціни все одно не низькі – на рівні європейських. Таке саме не можу, на жаль, сказати про якість перевезень – вагони старі, вікна не закриваються, а якось мені взагалі “пощастило” прокинутися в ліжку… із тарганом. Не знаю, як комусь такий сервіс, але я щоразу перед поїздкою морально готуюся до нових сюрпризів. Сподіваюся, що обіцяні зміни будуть не лише “на словах”, а й прикріплені діями”, – наголошує дівчина.

Користувач Facebook Дмитро Голик обурюється, адже правильніше було б, на його думку, робити капітальні ремонти або масштабні закупівлі нових вагонів.

“Замість плану капітальних ремонтів потягів та вагонів до мінімального рівня згідно європейських потреб, вирішили замінювати занавіски і намагатися конструювати вакуумні туалети?! Люди, та чи ви самі себе чуєте? Зробіть один раз добре або купите хоча б раз дорого, то не доведеться безліч разів повертатися до фіранок, туалетів, полок, вентиляторів тощо”, – зазначив користувач Facebook. 

Як повідомила “Пошті” фахівець зі зв’язків з громадськістю та пресою регіональної філії “Львівська залізниця” Марія Юрків, зараз на балансі Львівської залізниці лише приблизно четвертина рухомого складу – “не на продовженому терміні придатності”.

“На сьогодні в інвентарному парку Львівської залізниці є 968 пасажирських вагонів, із них 717 – перебувають у використанні понад 28 років, тобто працюють на продовженому терміні експлуатації. Це, до слова, 74%”, – наголосила вона. 


фото: 112.ua

Також Марія Юрків зазначила, що, якщо проблему із застарілими вагонами не вирішити, то вже через декілька років Львівська залізниця втратить значну частину інвентарного парку. 

“Якщо не оновлювати парк пасажирських вагонів, то він швидко старітиме і до 2020 року зменшиться на 389 одиниць – при врахуванні запланованих виходів вагонів із експлуатації. Тобто вже менш як за чотири роки Львівська залізниця матиме лише 579 придатних до користування вагонів”, – підсумувала фахівець Львівської залізниці. 

Вона також додала, що причина великої кількості застарілих вагонів – у відсутності закупівель рухомого складу протягом останніх років.

“Насправді основний масив закуповувався ще за часів Радянського Союзу, до 1991 року. Остання закупівля на Львівській залізниці була проведена ще у 2008 році – тоді купили лише 38 пасажирських вагонів. Відповідно, для того, аби поступово покращувати ситуацію, потрібно модернізувати щороку хоча б по 30 вагонів і закуповувати 20 нових. Таким чином зможемо покращувати якість і сервіс перевезення наших пасажирів, забезпечуючи перевезення на основних напрямках: Київ, східні і південні регіони України”, – підсумовує Марія Юрків.


Поява електронних квитків та Wi-Fi для пасажирів

Також у своїй заяві міністр інфраструктури зазначив, що зараз ведуться обговорення щодо появи Wi-Fi-покриття у потягах та запровадження електронного квитка для електропотягів.

“Начебто є рішення щодо безперебійної роботи “вай-фаю” в поїздах та запровадження електронного квитка для проїзду в електричках”, – повідомив Володимир Омелян. 

Поява інтернет-покриття в потязі – також не останнє питання, особливо для молоді і тих,  хто багато подорожує. Однак мобільні мережі далеко не завжди надають якісний зв’язок уздовж залізничних шляхів, а отже, потрібні додаткові підстанції операторів і більше часу для впровадження інновацій, що також спричинило жваві обговорення.

До прикладу, користувач мережі Facebook Віктор Гарвона назвав такі заяви “смішними”.

“Вздовж залізничних шляхів у трійки наших операторів немає навіть 2G, тож смішно говорити про 3G”, – розкритикував реформи  користувач соцмережі.

Схожу позицію висловила “Пошті” львів’янка Марина, яка принагідно додала, що основна проблема із мобільним покриттям є на території Західної України.

“Станом на зараз мобільні оператори, які надають послуги інтернет-зв’язку 3G i 3G+, не мають хорошого покриття на території всіх залізничних шляхів. Знаю, що потяги Huyndai зараз повністю забезпечують Wi-Fi  на території Східної, Центральної України, у них є стабільне покриття інтернет-зв’язком за рахунок додаткових станцій. На Західній Україні ми зараз не маємо стабільного покриття по всіх шляхах”, – розповіла дівчина.

Також вона додала, що хоч і роботи ще чимало, однак такі дії є вкрай важливими.

“Робота у цьому напрямку повинна проводитися. Це правильний крок!” – підсумувала дівчина.

Як повідомила “Пошті” Марія Юрків, нещодавно у Львові проводилася нарада стосовно планів розвитку регіональних відділів Укрзалізниці. Тоді пропозицією від керівника Львівської залізниці було встановлення терміналів продажу квитків на електротранспорт.

“Для зручності пасажирів у цих терміналах повинна бути можливість розраховуватися банківською карткою, щоб уникнути обігу готівки. Однак дуже важливим фактором при запровадженні електронного квитка є свідомість самих громадян. Невирішеною поки є проблема безквиткового проїзду, але з появою електронного квитка простіше буде також контролювати і роботу провідників”, – розповіла працівниця Львівської залізниці. 


Декомунізація дійшла і до залізниці

За словами Володимира Омеляна, не забувають в Укр­залізниці і про впровадження українського контенту в усі сфери роботи компанії: “До грудня 2016 р. всі квитки, назви станцій, оголошення, інформація на табло буде вестися виключно українською та англійською мовами! Одночасно працюємо над декомунізацію назв станцій”.

Таке рішення припало до душі багатьом користувачам соцмережі Facebook. 

Також для більшості іноземців, які користуються послугами Укрзалізниці, кирилиця є зовсім незрозумілою. 

“Вважаю це правильним рішенням, що зупинки відтепер називатимуть українською та англійською мовами. Також зараз нам залишилася дещо радянізована система назв станцій, і вкрай потрібно привести її до норм, декомунізувати назви по всій території України, відповідно до реформ”, – підсумувала Марія Юрків.


За перевезення пільговиків ніхто не платить

У прес-службі Львівської залізниці повідомили, що питання з оплатою пільгових категорій досі не вирішене. “Дуже гостро стоїть питання пільгових перевезень. Згідно із чинним законодавством, вартість їх проїзду повинні компенсовувати з місцевих бюджетів. Цього року маємо критичну ситуацію: станом на початок жовтня ми перевезли пільговиків на загальнy суму понад 54 мільйони гривень, з яких нам відшкодувала Тернопільська ОДА  близько 850 тисяч. Всі інші регіони не перерахували жодної гривні”, – розповіла “Пошті” фахівець Львівської залізниці Марія Юрків.

Нагадаємо, “Пошта” нещодавно писала про ймовірне скасування курсувань деяких електричок. Причиною таких дій була заборгованість Львівської ОДА  перед Львівською залізницею – ЛОДА не відшкодувала кошти за перевезення пасажирів пільгових категорій у приміському сполученні. У розмові з “Поштою” Марія Юрків наголосила, що монетизація пільг для відповідних категорій населення могла б змінити ситуацію. “Однією із пропозицій Львівської залізниці є закріпити законодавчо монетизацію пільг. Мається на увазі, що пільговим категоріям населення надаватиметься адресна допомога, що дозволить їм оплачувати перевезення на загальних підставах”, – зазначила Марія Юрків.