Викликати львівське таксі на світанку: можливо чи ні

Новина - Події - Викликати львівське таксі на світанку: можливо чи ні

Новина - Події - Викликати львівське таксі на світанку: можливо чи ні

Події
01 вересня 2016 11:46

Певно, легше голку в копиці сіна знайти, ніж таксі у Львові на світанку. Інколи треба зателефонувати на п’ять-десять фірм, аби вам таки знайшли машину, водій якої вже прокинувся. Бо навіть, якщо ви звечора замовите таксі на ранок, вкажете точну годину, до прикладу, 05.00, то аж ніяк не факт, що авто приїде. У кращому випадку оператор вас заздалегідь повідомить, що машин нема. У гіршому випадку ви про це дізнаєтесь за 20 хв. до відправлення потягу. І робіть тоді, що хочете... 

Мимоволі думаєш, що навіть у минулі століття із добиранням було простіше, бо місцевий фірман із своєю конячкою вас би, певно, на край світа доставив за гарну оплату. А тепер маємо чимало: авто, телефони, інтернет, а впевненості, що не спізнитесь на потяг, автобус, та не стоятимете посеред уранішнього міста, на жаль, нема. 

А ще скільки нервів та здоров’я вартують ці вранішні поїздки! Вже й не знаєш з ким сваритись: з оператором, адміністратором чи водієм. Та й перед туристами соромно. Адже, як то кажуть, театр починається з вішалки, а нове місто для туриста – дуже часто з таксі. І було б дуже добре, щоб те перше враження мало позитивний характер. Часто-густо ж виходить навпаки. 

“До мене приїжджали гості з Чернівців. Погостювавши у Львові, прямували до столиці. Придбали квиток на потяг, який відправлявся зі Львова близько 06.00. Викликала їм таксі за дві години до поїздки. Мені сказали зачекати на лінії дві хвилини. Я ж прочекала цілих десять. Тоді оператор мені повідомила, що машин наразі нема і невідомо чи будуть. Опісля я зателефонувала ще на дві фірми, і також безрезультатно. Почала ще шукати номери телефонів львівських таксі в інтернеті. Натрапила на ще десяток фірм. За сьомою спробою мені таки вдалось знайти таксі. Витратила на все про все більше години. Встигли впритул. Сказати, що мої гості були в шоці – не сказати нічого”, – зазначила “Пошті” львів’янка Юлія. 


Нема машин, бо водії… ще сплять


“У Львові о шостій ранку неможливо знайти таксі через відсутність вільних авто. Чи таке можливо? Тим паче, якщо машину замовляли ще ввечері напередодні. Через це втрачено дорогий квиток на потяг і сам рейс. Чи справді немає машин чи, може, водіям невигідно працювати на близькій відстані, бо дешево?”, – нарікає у Facebook-спільноті ГО “Варта-1” користувач Sestra Onufria Melnyk.

Містяни ж нарікають – таксі важко викликати не тільки вранці, а й ввечері. “Увечері в будній день викликав таксі о 23.00, то з доброго десятка служб не знайшлось жодної. Довелося йди до “бордюрників”, – зазначив на “Варта-1” Pavlo Haychuk. “У мене теж таке було, але я їхала з “Балатону” на Стрийський автовокзал. Добралась із запізненням, пропустила автобус, тож чекала потім три години наступного. Та ще й квитків не було – стояла всю дорогу”, – нарікає у Facebook Олеся Чудяк.

На думку, голови Асоціації вільних профспілок автотранспортників України Андрія Корчинського, причина відсутності у місті машин “із шашечкою” вранці в тому, що більшість львівських фірм таксі не мають власних авто.  

“Зазвичай потенційні пасажири телефонують на інформаційні служби, які не мають власних автомобілів. Такі фірми залежні від того, коли їхні водії вийдуть на роботу. Не дивно, що вранці інколи нема машин, бо водії не виїжджають на роботу. Можливо, тому, що їм не вигідно. Це ніяк не вина оператора”, – зазначив “Пошті” Андрій Корчинський.

З його слів, у Львові є чотири фірми, які мають власні автомобілі. 

“Фірми таксі з власними авто мають відповідні графіки чергування, а тому можуть в будь-який час доби надати вам свої послуги. З ними, запевняю, ви встигнете і на літак, і на потяг, і на автобус, бо машину подадуть без жодних проблем. Такі фірми також мають відповідні документи на здійснення господарської діяльності, тобто працюють легально. Вони вас точно не підведуть, якщо і ви все зробите згідно з правилами”, – зазначив “Пошті” Андрій Корчинський.  


Відсутність ліцензії – причина дефіциту таксі


Через брак грошей чимало таксистів працюють у Львові у вільний від основної роботи час. Більшість з них працює, звісно, нелегально. На думку голови Асоціації вільних профспілок автотранспортників України Андрія Корчинського, у місті зараз хаос, адже з кожним днем з’являється все більше охочих таксувати. Тож боротьба за пасажира тільки розпалюється. Такий безлад, на думку співрозмовника, впливає також і на те, що таксі вранці важко замовити, бо “відсутня єдина система, яка би регулювала таксування у місті”.

“Зараз дуже багато інформаційних серверів, які надають послуги таксі нелегально, не сплачуючи податків у місцеву казну. Навести лад з тим дуже складно, позаяк з кожним роком таких горе-таксистів все більше і більше. Люди, не маючи грошей, пробують таксувати, а за місяць-два розуміють, що нема від того належного доходу і кидають ту справу. Втім за тих два місці, що працювали, “вкрали” не одного пасажира у легального таксиста, що працює совісно”, – нарікав “Пошті” раніше Андрій Корчинський. 


фото: Олег Огородник

Не кожен, хто таксує, хоче оформлювати ліцензію. Мовляв, це нікому не потрібно і треба добряче попітніти, аби пройти всі бюрократичні процедури. Співрозмовник також каже, що для того, аби львівські пасажири та гості славетного Львова добирались у потрібні місця із комфортом та не витрачали на замовлення машини купу часу та нервів, треба, “щоб на рівні держави наводили порядок із таксуванням у країні”. 

“Уже не перший рік стукаємо у всі двері Верховної Ради, Кабміну, різних міністерств, місцевих органів влади, аби добитись наведення порядку з українським, в тому числі львівським таксі. Втім, зусилля наші марні… У місті продовжують з кожним днем з’являтись таксисти-новачки, які лише забирають роботу в тих, хто працює роками, та розводять безлад у цій роботі. Страждають, на жаль, пасажири, які то на авіарейс спізняться, то на потяг”, – наголосив Андрій Корчинський. 


Таксі приїде… за 10 грн “зверху”


Наразі львів’яни вирішують проблему із відсутністю авто по-своєму: пропонують оператору збільшити вартість поїздки. Кажуть, що такі методи дієві. Такі собі чайові наперед – цікаво, чи такі правила діють у Європі, до якої так прагнемо?!

“Якщо кажуть, що нема машини, скажіть оператору додати “плюс” 10 грн до замовлення і за кілька хвилин вже є вільна машина”, – ділиться досвідом у Facebook-спільноті ГО “Варта-1” Khrystyna Vasylyshyn.

Андрій Корчинський підтвердив, що така практика і справді існує, і доплативши фірмі десять-двадцять гривень, маєте шанс таки отримати таксі. “Ви пропонуєте фірмі більшу ціну, і машина таки приїжджає. Буває, що таксисту не вигідно з іншого району “брати” ваше замовлення, а за додаткові гроші залюбки приїде”, – зазначив Андрій Корчинський. 

Він також додав, що було б добре регулювати тарифи на проїзд у таксі в залежності від часу доби. “Взагалі тарифи мають бути змінені. Як на мене, має бути денний, нічний і святковий тариф. Це нормальна практика Європи. Але в нас тарифи поки що не розділяють”, – зауважив голова Асоціації вільних профспілок автотранспортників України.


Або виручка мала, або водії ще вдома


Таксисти також розповіли “Пошті”, чому не завжди хочуть виконувати вранішні замовлення. “Сьогодні мав такий випадок: людина ще вчора замовила таксі, а вранці з’ясувалось, що машини просто нема. Я хоч і стояв в іншому районі без роботи, втім, не одразу погодився їхати на це замовлення, бо особливого заробітку з цього не матиму. Чому? Вартість проїзду вираховують від місця посадки пасажира до місця висадки. А доїжджати туди мені потрібно за свій рахунок. Я взяв це замовлення лише для того, щоб виручити людину, бо справді, можливо, кудись спізнювалась”, – розповів переселенець зі сходу, що таксує містом Лева, пан Ігор. Каже, що  служби таксі зазвичай не зобов’язують водія виходити на роботу, до прикладу, о 05.00.

“Виїжджає водій власним авто на роботу тоді, коли йому заманеться. А буває і таке, що водії виїдуть на роботу о 05.00-06.00, а замовлень взагалі нема. І ти думаєш, що краще б поспав вдома. Тут раз на раз не попадається. Декому взагалі зручніше вночі чотири години потаксувати і мати з цього непогані гроші”, – зазначив “Пошті” пан Ігор.

Підтверджує він також той факт, що за умови додаткових чайових вам знайдуть машину чи не з-під землі. “Якось викликав собі таксі на Головний вокзал. Вартість мені озвучили в 35 гривень. Втім, вочевидь, ніхто із таксистів не захотів виконувати це замовлення, бо невигідно. Тоді я попросив оператора збільшити вартість до 45 гривень, і одразу з’явились охочі мене підвезти на вокзал. Ну такі наші реалії – нічого не поробите”, – зазначає таксист Ігор. 

А як же діяти нам, львів’янам, звісно, вирішувати кожному. Звичайно, що було б добре, аби замовивши звечора таксі, ви спали спокійно, знаючи, що машина вранці таки приїде і вам не доведеться пітніти, шукаючи чим би то добратись у потрібне місце. Тим паче, якщо мова йде про невідкладні поїздки. Та, схоже, нам до таких привілеїв цивілізації, як і до європейських стандартів, ще далеченько. Лише спільними зусиллями і знаннями особистих прав зможемо щось та й змінити.

Читайте ще новини Львова:

Які львівські вулиці залишаться без світла на початку вересня: перелік

Наскільки подорожчає комуналка і кого позбавлять знижки 

Страйку не буде: львівські перевізники виїдуть на свої маршрути

Це чат - пиши та читай 👇
Ого! ти доскролив до нашого чатбота 😏
Тепер у тебе є можливість налаштувати його під себе і дізнаватися важливий контент першим, щоб розповідати друзям
Тільки пошта, тільки хардкор 🤘
Ми в соцмережах