вул. Вірменська, 35
+38 (032) 297 56 12
Участь у проекті "Не Я" взяли:
Аґата ДРОҐОВСКА (Познань/Нью-Йорк), Емрах ҐЬОКДЕМІР (Антак'я / Люблін), Павел КОРБУС (Люблін /Лодзь/Антак'я), Олександра КОЖЬОЛ (Лодзь), Олександра КУЯВСЬКА (Берлін), Катажина КУЯВСЬКА-МЬОРФІ (Познань/Лондон), Маріам МЮЛІАЕ (Тегеран / Познань), Хектор СОЛАРІ (Монтевідео / Дрезден), Едита ВОЛЬСКА (Слупськ), Марія ВРОНЬСКА (Вроцлав/Радомско/Антак'я).
"Семюел Беккет запитує про сенс буття людини, її особисту драму у контексті Цивілізації, Часу та Місця. Мистецтво Не Я належить до екзистенціальних запитань про жінку. Мовить про механічне життя жінки, яка думає, що її покарав Бог. Не замислюючись про причини, знає, що не страждає, бо не відчуває задоволення у житті. Жінка вірить, що їй є що сказати, щось важливе.
Життя і значимість людини залежить від культури і релігії. Натомість значимість жінок непропорційно диференційована у залежності від місця. У Західному світі роль жінки чітко розпізнається. Боротьба за рівноправ'я головним чином спрямована на проблему, де чоловіки вирішують за жінок такі питання, як право на рівні посади, право на вибір материнства та здатність жінки балансувати між кар'єрою і сім'єю.
Як відбувається так, що сексуальність – атавістична вічна енергія – є предметом маніпуляцій, а в наш час – елементом, що творить щоденну картину світу особливо у медіах, головно використовувана у рекламі, якій піддаються і чоловіки, і жінки? Вважаєш, що справи сучасної жінки тебе не стосуються.
Метою проекту є довести, що кожен з нас вплутаний у цей вагомий аспект сучасності, а розмови про жіночі міфи та правди не лише стосуються тебе, а й впливають на функціонування у світі. Мрія про розвінчання табу, яке б покращило функціонування нас усіх. Якою є свобода жінок у країнах з теократичною формою устрою?
Інструменти і жіночі способи боротьби за здобуттям свободи
Сексуальність жінок створювала чимало проблем, починаючи з міфу про Адама і Єву, а далі – спалювання відьом, проституція, сексуальні домагання та насильство. Цей одвічний фактор, що породжує найбільшу контроверсійність, який став причиною вигнання з раю Адама і Єви, який спричиняє головокружіння і породжує жадання, який викликає прекрасне прагнення і закоханість, або стає приводом для домагань. Маніпуляція сексуальністю і попит на неї призводять до проституції. Атавістична потреба людини, яка у випадку блокування, може призводити до неврастенії. Сексуальність назавжди викликатиме найпалкіші почуття.
Однаково ж, саме той найбажаніший і ненависний елемент жіночого магнетизму – сексуальність – свого часу використала ікона Західного світу, королева поп-музики Мадонна, як протест проти агресії щодо пакистанської чотирнадцятирічної Малали Юсуфзай, яка відстоювала право на освіту жінок. Доступ жінок до освіти, до свободи, політичних, побутових, релігійних і культурних прав – це не не наша проблема. Увесь світ усвідомлює існування мистецтва Шірін Нешат. Не можна казати, що ми не знаємо нічого про інший світ, окрім "нашого". Нині ми перебуваємо у вигідному становищі порівняно з рівноправ'ям на Заході.
Водночас позиція рішучих і шанованих жінок не є аж такою очевидною для Західного світу. Скільки ви знаєте таких видатних мисткинь серед жінок, як Марина Абрамовіч або ж Шірін Нешат? Чи вдалось би зберегти твори Катерини Кобро, якби вона була чоловіком? Проект акцентує і вказує на проблему і наслідок гендерної нерівності у світі. У Західному світі умовно невистачає тем табу і багатьох прав, зокрема, щодо освіти жінок в іншому місці. Проект ставить питання про міф рівноправ'я жінок з чоловіками, запитує про необхідність життєвого вибору між домом і роботою, врешті-решт питає у чому полягає важливість мистецького дискурсу про про жінок".
Кураторками експозиції є Едита Вольська та Катажина Куявська-Мьорфі. Координує Олександра Куявська. Переклад з польської Божени ГОРОДНИЦЬКОЇ
Галерея "Дзиґа" та Павел КОРБУС дякують всім, хто допоміг реалізувати цей проект у Львові:
Володимир Топій, Ярослав Футимський, Тереза і Михайло Барабаш, Андрій Воронов, галерея "Detenpyla".
фото dzyga.com/