З 12 до 14 червня у Львові традиційно відбудеться автомобільний фестиваль "Leopolis Grand Prix 2015", який цього року приурочений до 85-ї річниці перших кільцевих автоперегонів у Львові. В програмі фестивалю багато різноманітних акцій: виставки-презентації класичних автомобілів у парку культури ім. Б.Хмельницького та на пл. Ринок, ретро-парад центральними вулицями міста, конкурс авторетроелеганції.
Окрім шоу-перегонів на класичних автомобілях у програмі змагання в національному класі: власники антикварних українських "Запорожців ЗАЗ-965", запрошені з різних куточків України та закордону, змагатимуться за Кубок 5-разового Чемпіона України з авторалі – Василя Ростоцького. Спеціальні нагороди передбачено для жінок-автомобілістів.
Цьогоріч очікується близько 70 екіпажів-учасників з-за кордону (Польща, Литва, Білорусь) та понад 70 екіпажів-учасників з України.
Також, за словами організаторів, в рамках фестивалю буде проведено конференцію представників авто-ретро спільнот з України з метою створення єдиних засад авто-ретро руху в Україні.
"Бажання відновити історичні перегони були в багатьох амбітних українців та солідних авто організацій, проте, ані Українська автомобільна Федерація, ані найстаріший в Україні Галицький автоклуб не змогли перейти від теорії до практики. Ініціативу в свої руки взяв Львівський авто-фан-клуб "ЗАЗ-КОЗАК". Починаючи з 2000 року клуб провів вже шість повномасштабних шоу-змагань "Львівським трикутником" із залученням закордонних ретроавтомобілів – у 2000, 2006, 2010, 2011, 2012 та 2013 роках. У 2014 році, у зв’язку з проведенням АТО, повномасштабні перегони не відбувалися. Замість них була організована виставка авто, під час якої збирали кошти для потреб бійців АТО і спільний проїзд учасників “Львівським трикутником”. Ми переконалися, що при підтримці місцевої влади у Львові, можливо забезпечити проведення періодичного фестивалю на вищому рівні. Перегони на трасі "Львівський трикутник" викликають неабияке зацікавлення серед автомобілістів з європейських ретро-клубів. Шоу-перегони 2013 року визнано багатьма учасниками з Польщі та Литви найкращими у Європі", - зазначають організатори.
"Нашою метою є проведення циклічних змагань за правилами Міжнародної Федерації класичних авто (FIVA) та внесення їх у міжнародний перелік офіційних заходів у Європі.
Львівський авто-фан-клуб "ЗАЗ-КОЗАК" став ініціатором створення Комітету класичних автомобілів у структурі Автомобільній Федерації України. На жаль, Україна – одна з небагатьох держав Європи не репрезентована у Міжнародній Федерації класичних автомобілів (Federation Internationale Vehicules Anсiens). Вдале проведення у Львові Міжнародного фестивалю класичних автомобілів "Леополіс Гран Прі" та участь у аналогічних акціях за кордоном дозволять "прорубати вікно в Європу" й іншим українським містам та клубам.
Проведення автомобільного фестивалю “Леополіс Гран Прі” слугує популяризації нашого краю та посиленню його туристичної привабливості серед вітчизняних та закордонних туристів-автомобілістів. Ми сподіваємося на додаткові іноземні інвестиції в малорозвинену на сьогодні галузь автотуризму, створення нових привабливих туристичних автомобільних маршрутів та інфраструктури, а, отже, притоку коштів та збільшенню робочих місць у сфері "зеленого" туризму", - додають організатори.
Програма "Леополіс Гран Прі 2015"
П'ятниця, 12.06.2015р. | |
12:00 — 18:00 | Заїзд, реєстрація та поселення учасників |
12:00 — 20:00 | Розстановка авто у парку ім. Б.Хмельницького. Виставка авто. |
12:00 — 19:00 | Технічний огляд авто, розбивка по перегонах |
13:00 — 18:00 | Конкурс елеганції (відбірковий етап). пл.Ринок. |
14:00 — 18:00 | Екскурсії Львовом |
20:30 — 23:00 | Святкова вечеря з нагоди відкриття фестивалю. |
09:00 — 20:00 | Виставка молодих підприємців “ГАРМИДЕР”. Парк ім.Б.Хмельницького. |
Субота, 13.06.2015р. | |
08:30 — 10:30 | Заїзд автомобілів-учасників і розташування у Закритому Парку |
11:00 | Перекриття доріг та відкриття траси |
09:30 — 12:00 | Заходи в режимі “Закритого Парку” |
10:40 — 11:00 | Передстартова прес-конференція |
11:00 — 11:30 | Церемонія урочистого старту перегонів “Леополіс Гран Прі” |
11:00 — 18:00 | Відкриття траси (закриття вулиць Вітовського, Стрийська (від початку до перетину з Гвардійською), Гвардійська) |
11:30 — 12:00 | Об'їзд траси у супроводі автомобілів безпеки |
13:00 — 15:00 | Обід в режимі нон-стоп |
12:10 — 12:50 | Заїзд ЗАЗ-965 на Гран-Прі Львова в Національному класі “ЗАЗ Козак”: Перегін Е |
13:00 — 13:40 | Заїзд старожитніх авто неспортивних класів після 1946: Перегін С |
13:50 — 14:30 | Заїзд старожитніх авто неспортивних класів до 1946: Перегін В |
14:40 — 15:20 | Заїзд старожитніх авто гоночного та спортивного класу після 1946рв: Перегін D |
15:30 — 16:10 | Заїзд старожитніх авто гоночного та спортивного класу до 1946— Гран-Прі Львова: Перегін А |
16:40 — 16:55 | Заїзд у вільному класі |
18:00 | Закриття траси (відкриття вулиць Вітовського, Стрийська (від початку до перетину з Героїв Майдану), Героїв Майдану) |
12:00 — 17:00 | Додаткові змагання учасників. Парк ім. Б.Хмельницького. |
18:15 — 18:30 | Прес-конференція |
20:30 — 23:00 | Командорський бал. Нагородження переможців. |
09:00 — 20:00 | Виставка молодих підприємців “ГАРМИДЕР”. Парк ім.Б.Хмельницького. |
Неділя, 14.06.2015р. | |
10:00 — 17:00 | Виставка автомобілів-учасників парк ім.Б.Хмельницького |
11:00 — 14:00 | Заключний етап конкурсу елеганції та ретро-моди. Нагородження переможців. |
11:00 — 14:00 | Всеукраїнська Конференція представників ретро-авто спільнот. |
14:00 — 15:00 | Святковий парад переможців вулицями Львова |
18:00 | Закриття фестивалю |
09:00 — 20:00 | Виставка молодих підприємців “ГАРМИДЕР”. Парк ім.Б.Хмельницького. |
Сторінка фестивалю https://www.leopolis-grand-prix.com/
Довідка
У 1897 році вузенькими вуличками старовинного Львова прогуркотіло перше авто. Власником новенького "Бенц Вікторіа" був піонер видобування нафти у Галичині інженер Казімеж Одрживольські
А вже 8 вересня 1930 року стартували перші кільцеві перегони вулицями міста Львова які через характерну форму траси (трикутник зі зрізаними кутами) отримали назву "Львівський трикутник". Траса пролягала вулицями Вітовського (Pelczynska), пл. І.Франка (Zofji), Стрийська (Sryjska), Героїв Майдану (Abramowiczow-Kadecka). Ця траса, практично без змін, збереглася до сьогоднішнього дня. Характерною її особливістю, в порівнянні з тогочасними європейськими (напр. Монте-Карло у Гранд Прі Монако), була наявність на значній частині траси трамвайної колії. Це понад 800 метрів (Вітовського і пл. Франка), що, разом з покриттям проїжджої частини базальтовою бруківкою і значними перепадами висот (8% по Героїв Майдану) відносило її до найскладніших, за визнанням найвизначніших тогочасних гонщиків, у Європі. Перегони організовано на зразок кільцевих перегонів міськими вулицями Гранд Прі Монако (Монте-Карло), які стартували вперше у 1929 році, всього лиш роком раніше. Львівські перегони, за відгуками як глядачів, так і учасників, були найкращими автомобільними перегонами в історії Польщі.
Вже в червні 1931 року кільцеві перегони у Львові набули міжнародного статусу. А з 1932 року отримали назву і статус Гранд Прі Львова. Попередньо вважалося, що перегони називатимуться Гранд Прі Польщі, але не вдалося узгодити назви з Автомобільклубом Польським (Варшава). Тому А.І.A.C.R. (міжнародна асоціація автомобільних клубів – попередник FIA) надала статус “Гран Прі” МКА (Малопольський автомобільний Клуб — до 1939-го базувався у Львові), а разом з ним і нашому місту, і на сьогодні в історію увійшов саме Гранд Прі Львова, що саме по собі є унікальним явищем.
В Гранд Прі Львова стартували зірки тогочасного автомобільного спорту з понад десяти країн Європи (Німеччина: Ганс Штук (Hans Stuck) i Рудольф Карачіолла (Rudolf Caracciola), Франції: П’єр Вейрон (Pierre Veyron) i Анет Роз-Ітьє (Annette Rose-Itier), Італії: Ренато Балестреро (Renato Balestrero) i Вікторія Орсіні (Vittoria Orsini), Австрії: Максиміліан Хардег (Maximilian Hardegg) i Ганс Чайкоф (Hans Tschaikoff), Чехії: Бруно Сойка (Bruno Sojka) i Ян Кубічек (Jan Kubicek), відомі польські спортсмени: Хенрик Ліефельд (Henryk Liefeldt), Ян Ріппер (Jan Ripper), Марія Козьмянова (Maria Kozmianowa), граф Станіслав Чайковський (Stanislas hr. Czaykowski), граф Маурицій Потоцький (Maurycy hr. Potocki) та багато інших).
Зважаючи на кризову ситуацію в економіці та політиці, перегони 1934 року було скасовано. Усі спроби відновити їх у наступних роках не дали результату. Після ІІ Світової Війни будь-яку інформацію про Гранд Прі Львова відправлено у забуття, як таку, що не має жодного стосунку до історії СРСР.
Львів у новинах:
Сьогодні грають "Шахтар" - "Дніпро": як курсуватиме транспорт
У мерії думають що посадити біля Ратуші та закликають львів'ян до обговорення
Які вулиці у Львові та у Винниках сьогодні будуть без світла