Вперше в Україні: як Львівщина буде впроваджувати монетизацію пільг

фото:tsn.ua

Львівська область першою в Україні монетизує всі пільги на житлово-комунальні послуги та проїзд у громадському транспорті. Пілотний проект, розроблений ЛОДА, у разі схвалення Кабміном розпочнуть втілювати вже у липні цього року. Про подробиці амбітного проекту повідомляє ZAXID.NET.

Скільки людей братимуть участь у проекті

Усі мешканці Львівської області, у тому числі й Львова, які мають право на пільги з оплати за житлово-комунальні послуги та право на безкоштовний проїзд в міському та приміському транспорті.

З 1 червня 2015 року, з урахуванням законодавчих змін, право на безкоштовний проїзд в міському та приміському транспорті на Львівщині матимуть  136  тис. осіб. А право на пільги з оплати за житлово-комунальні послуги з 1 липня 2015 року матимуть  36,3 тис. осіб.

Ще для 338,8 тис. громадян право на пільги визначатимуть з урахуванням доходів, які не повинні перевищувати величину соціальної податкової пільги (1710 грн) з розрахунку на одну особу.

Чи можна пільговику відмовитись від участі у проекті

Відмовитись ніхто не зможе. Цієї програмою будуть охоплені всі люди, які мають право на пільги за житлово-комунальні послуги і транспортне обслуговування.

Як розраховуватимуть суму виплат для "комуналки"

Суму грошової виплати визначатимуть виходячи з розміру знижки, на яку пільговик має право, встановленої норми споживання кожної із житлово-комунальних послуг і тарифів на них.

Усі норми можна дізнатись у минулорічній постанові Кабміну №409  "Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування".

Все, що пільговики споживатимуть понаднормово, оплачуватимуть у повному обсязі: Наприклад, якщо є норма 120 кВт?год на освітлення, пільговик має 50% знижки, а фактично споживає 160, то за 40 кВт?год платитиме в повному обсязі.

Водночас є й плюси. Якщо при нормі 120 кВт?год пільговик споживатиме менше, то зекономить собі готівку.

Якою буде виплата на проїзд у транспорті

Під монетизацію безкоштовного проїзду потрапить весь міський траспорт, включно з трамваями та тролейбусами, а також приміський, включно із залізницею.

Однак з обрахунком суми, яку мають виплачувати пільговикам є проблеми, оскільки в Україні не існує таких "норм споживання" для громадського транспорту, як для комунальних послуг. Тобто, як ви знаєте, пільговики можуть їздити безкоштовно у "маршрутках" скільки завгодно разів щодня.

ЛОДА пропонує уряду визначити ці норми, кількість проїздів у кожному виді транспорту, щоб ми мали дані для обрахунків. Або ж уряд запропонує інші варіанти. Наприклад, субвенцію, яку маємо на проїзд для пільговиків, ділимо на ту кількість людей, які зараз мають право безкоштовного проїзду, і отримуємо суму, яку виплачуємо людям. Далі самі пільговики визначаються, чи всі гроші проїздити.

Коли і яким чином люди отримуватимуть компенсацію

Органи соцзахисту автоматично нараховуватимуть кожному пільговику розмір виплати. Ці гроші люди можуть отримувати на банківську картку (рахунок) або забирати на пошті. Пенсійна картка, рахунок для інших соцвиплат чи взагалі окремий рахунок -  за бажанням людини.

Такі виплати будуть здійснювати щомісяця. Планується, що гроші люди отримуватимуть до 20 числа кожного місяця, оскільки за комунальні послуги всі зазвичай мають розраховуватись до 20 числа.

Скільки часу триватиме пілотний проект

Щоб адекватно оцінити переваги і недоліки проекту, він має тривати не менше півроку, вважають в ЛОДА. Однак уряд може продовжити цей термін.  

У чому полягають переваги

Грошова виплата розраховується на норму послуги, а пільговик платитиме за фактичне її споживання. Такий підхід, стверджують в ЛОДА,   стимулюватиме економне споживання послуги.

Серед інших переваг: адресність надання пільг, рівномірність доступу до них усіх пільговиків, прозорість використання бюджетних коштів. Окрім того, монетизація пільг поліпшить фінансовий стан підприємств, які надають пільгові послуги.

Економія з бюджету складе щонайменше 10%. Для людей цей проект дуже добрий. Вони отримають більше і зможуть економити, вважають в ЛОДА.

ЧИТАЙТЕ ЩЕ:

Прочитано про Львів: що пишуть і говорять про місто 20 березня

Якщо не обмежувати пільговий тариф, проїзд у Львові зросте до 5 гривень

 "Укрзалізниця" скорректировала график поездов с учетом перехода на летнее время 

 

Последние новости