Куди дзвонити львів'янам щодо роботи нової поліції

фото з сайту dailylviv.com

Вже другий місяць на вулицях Львова працюють офіцери нової поліції. Місто Лева захоплено зустріло поліцейських, люди активно обговорювали перспективи нової служби в інтернеті, фотографувались із українськими “копами” й тішилися, що Україна нарешті доросла до таких патрульних. Жителі Львова і справді пишаються поліцейськими, спілкуються з ними та не бояться просити допомоги, адже вони чесні та мужні, а головне – свої. 

Хтось поліцейських хвалить, хтось критикує, дякують їм за простоту, але також не оминають можливості зайвий раз дорікнути, мовляв, не там і не так паркуються, погано водять машину, не вміють складати протоколи та й взагалі рятують котів з дерев. На патрульну поліцію покладають великі надії і аж ніяк не хочуть, аби вона була схожа на попередню структуру. Та чи справді все може бути настільки ідеально – без будь-яких помилок та із совісними патрульними? 

Як писала “Пошта”, 19 вересня поліцейські Києва затримали свого колегу, коли той намагався реалізувати мотошолом, яким раніше таємно заволодів під час оформлення ДТП, інформує Facebook-спільнота “Патрульна поліція України”. 

Зі скаргами та пропозиціями щодо патрульних львів’яни можуть звертатись на номер столичної гарячої лінії  (044) 254-94-88 або ж телефонувати у чергову частину поліції Львова за номером 234-09-32

Львів’яни якщо й скаржаться на поліцейських, то здебільшого у соцмережах. Зауваження до патрульних інколи й безпідставні і пов’язані лише з необізнаністю щодо повноважень поліцейського, втім  бувають і такі, про які було б цікаво довідатись вищому керівництву поліції. “Пошта” вважає, що для цього було б доцільно запровадити гарячу лінію патрульної поліції Львова, де можна було і поскаржитись на патрульних, і похвалити їх. Таким чином можна буде запобігти поширенню зловживань. 


Скарги і пропозиції щодо поліції за номером...

Від липня патрульна поліція Києва створила гарячу лінію, інформує Facebook-спільнота “Патрульна поліція Києва”. У повідомленні зазначено, що зателефонувавши за номером (044) 254-94-88, можна отримати інформацію, залишити побажання або зробити зауваження щодо роботи патрульної поліції Києва. Оператори гарячої лінії приймають дзвінки з 08.00 до 18.00 (крім неділі). Зазначається, що незабаром гаряча лінія працюватиме цілодобово. У повідомленні наголошують, що стосовно всіх повідомлень про злочини та правопорушення слід телефонувати за номером 102.

У Львові патрульна поліція аналогічної гарячої лінії не має. 

“Зі скаргами та пропозиціями стосовно патрульних львів’яни можуть звертатись на номер столичної гарячої лінії  (044) 254-94-88 або ж телефонувати у чергову частину поліції Львова за номером 234-09-32 чи в канцелярію, де люди приходять і пишуть скарги чи подяки. Тобто можливість подякувати чи поскаржитись на поліцейських є. Нарікають люди здебільшого, що їх оштрафували за порушення правил паркування, а дякують за всяке різне: за те, що допомогли знайти документи, що врятували від чогось чи когось, що доставили кудись”, – зазначила у розмові з “Поштою” прес-секретар поліції Львова Катерина Рибій. 


Хаотичне паркування через “оперативну необхідність”

У соціальних мережах львів’яни здебільшого скаржаться на неуважність патрульних на дорогах, а також зухвале паркування “Пріусів” посеред дороги чи на тротуарах. Втім випадки, коли патрульні поліцейські у Львові перевищують швидкість або паркуються у недозволених місцях, здебільшого трапляються, коли на це є оперативна необхідність, пояснив раніше начальник патрульної поліції міста Юрій Зозуля. 

“Стосовно перевищення швидкості – ми це контро­люємо. У нас є можливість перевірити швидкість кожного екіпажу у будь-який момент роботи. Ми всіх патрульних бачимо завдяки GPS-датчикам в автомобілях. Якщо був порушений швидкісний режим – це могло бути пов’язане лише з виконанням якогось завдання, коли треба було швидко приїхати. Щодо паркування патрульних – я не виключаю можливості, що патрульний автомобіль десь був не так припаркований. Але я можу сказати з упевненістю, що більшість таких випадків пов’язані з оперативною необхідністю. Коли патрульний приїздить на сімейну сварку, коли чоловік убиває чи б’є жінку, вибачайте, у нього немає дуже багато часу шукати паркомісце, а їх у Львові і так не дуже багато. Тому він вимушений залишати автомобіль і йти вирішувати своє першочергове завдання”, – пояснив Юрій Зозуля.

Головний полісмен певен, що більшість порушень, таких як перевищення швидкості чи неправильно припарковане авто, це здебільшого справа “оперативної необхідності”. “Думаю, львів’яни будуть набагато більше засмучені, якщо у цей час, поки патрульний шукає собі 10 хвилин паркомісце, десь когось вб’ють. Тут патрульним краще пробачити”, – додав головний поліцейський.

Він також попросив громадян повідомляти про випадки порушень з боку патрульних.

“Ми зможемо перевірити, чи патруль приїхав на якесь завдання і скористався оперативною необхідністю, чи патруль порушив і залишив автомобіль у неправильному місці без необхідності”, – зазначав Юрій Зозуля.

Як писала “Пошта”, перед тим, як вступити на курси первинної професійної підготовки (спеціалізації) слухачів патрульної служби, всі добровольці пройшли низку випробувань: тестування на комп’ютері (перевіряли загальну ерудованість і логічне мислення), військово-лікарську комісію, складали нормативи з фізичної підготовки, а потім проходили психологічні тести і співбесіду. Хто показав найкращі результати, перейшов на інший етап – навчання на базі вишів. Виходить, що на службу мали б потрапити тільки ті кандидати, які справді гідні звання поліцейського. Втім виявити недобросовісного працівника ще під час випробувань не так вже й легко, адже той може добре маскуватись і показувати себе лише з якнайкращого боку. 

“Виявити нечистих на руку людей ще під час відбору в поліцію важко, адже людина може добре маскуватись і чітко орієнтуватися, що саме і як їй потрібно відповідати на ті чи інші запитання. Існує теорія Чезаре Ламброзо, як за зовнішнім виглядом людини розпізнати злочинця. Але це теорія ХІХ століття, і від неї вже давно відмовилися. Зараз навіть детектор брехні можна обійти, якщо знати, як це зробити. Наприклад, людина повинна добре себе контролювати і, відповідаючи на те чи інше запитання, мати на увазі зовсім не його суть. Такі одиничні випадки можуть віддзеркалювати й особливості нашого суспільства. Навіть у найкращих товариствах бувають люди, здатні на скоєння злочину”, – зазначав раніше у коментарі “Пошті” Дмитро Гудима, юрист, доцент юридичного факультету ЛНУ ім. І. Франка, тренер нових поліцейських у Львові. 

Вчинки окремих патрульних, як би це прикро не звучало, плюндрують честь мундира всіх поліцейських, а пізніше ще й провокують поширення часто неправдивих чуток про поліціянтів. 


“Можливість подачі скарг – це спосіб контролю

Олег Мицик, адвокат, тренер патрульних у Львові, – про перспективу створення гарячої лінії львівської поліції та ефективність роботи “копів”

– Пане Олегу, як гадаєте, чи доцільно було б запровадити гарячу лінію поліції Львова? Якщо так, то чому?

– Нема святих органів і нова поліція – не виняток. Ще Монтеск’є сказав, що будь-якому посадовцю властиво зловживати. Тому зловживання будуть тільки в силу того, що людина монопольно вирішує життєво важливе для громадянина питання. Відтак завжди будуть скарги і невдоволені люди. Гаряча лінія – це хороша ідея, звісно, якщо не потягне за собою суттєвих витрат. Можливість подачі скарг – це спосіб контролю. Воно примушує будь-якого посадовця, навіть найчеснішого, діяти ще чесніше. Оскільки він під постійним контролем свого керівництва по “сигналах” громадян. Але разом з тим повинна бути гарантія об’єктивної перевірки таких звернень. Так і повинно бути.

Головне, щоб гарячою лінією не маніпулювали і не прикривались. Адже будь-який незадоволений порушник буде лякати полісмена звільненням. Працівник поліції, щоб діяти справедливо, повинен бути забезпеченим гарантією того, що його не звинувачуватимуть безпідставно і не приписуватимуть все на світі. Інакше він буде догоджати кожному, почувши фразу “я на вас поскаржусь”. Для людей все негативно: приїхало два екіпажі на місце події – зле, приїхав один екіпаж – теж зле. 

– Знайомий таксист скаржився на поліцейського, який фактично по-хамськи зробив зауваження йому. Думаю, якраз гаряча лінія і допомогла б з’ясувати обставини конфлікту... Наразі ж люди не знають, куди можуть поскаржитись на поліцію чи подякувати офіцерам за хорошу роботу.

– Порядком дій полісмена передбачено, що поліцейський на момент початку розмови з порушником повинен вмикати нагрудний пристрій, який фіксуватиме все сказане. Відтак, якщо громадянин звернеться у поліцію і розкаже про хамську розмову, то моніторинговий підрозділ поліції має змогу перевірити запис цієї бесіди. Якщо виявиться, що такого запису взагалі нема, то це повинно послужити підставою для притягнення до відповідальності працівника поліції. Щирий полісмен наприкінці зміни повинен повідомити про всі конфліктні ситуації з метою збереження запису дискусії. 

– Автомобіль поліцейських частенько можна побачити на тротуарі чи то посеред дороги. Людей таке недбале паркування обурює. Також патрульні перевищують швидкість. Керівництво поліції схожі випадки виправдовує “оперативною необхідністю”. Що скажете з цього приводу?

– Всі випадки і порушення глибоко індивідуальні. Якщо люди повідомили на 102, що відчинена квартира і в ній, можливо, є злочинець, то питання про парковку взагалі неактуальне. Головне – зловити крадія! Якщо ж поліцейські перекрили дорогу чи прохід пішоходам, банально пішовши на обід, то за це їх треба відверто критикувати. Теж саме стосується і прибуття на місце ДТП кількох екіпажів поліції. Виникає питання: для чого так багато? Справді, є випадки, коли потрібно доставити п’яних водіїв на вул. Наукову для наркологічного обстеження і для цього треба два авто, бо такі правила. Але, напевне, лише в одній з тисячі ДТП буде двійко водіїв напідпитку.

Львів у новинах:

Невідомий Львів: як і коли з'явилась львівська поліція 

Біля консульства Польщі у Львові пролунав вибух

Увага розшук: у Львові зникла жінка

 

 

Последние новости