На 2016 рік у Львові запланували розробити проекти реконструкції доріг до головної залізничної брами міста – вулиці Чернівецьку та площу Двірцеву, які ведуть до Головного залізничного вокзалу. Журналісти Tvoemisto.tv вирішили дізнатися що саме та коли буде зроблено, щоб гості міста та й самі львів’яни могли від і до вокзалу добиратися по рівній дорозі, а навколишній простір там став упорядкований.
ФОТО: МИХАЙЛО ВЕРХОГЛЯД, ВІКІПЕДІЯ
Бюджетні кошти
11 лютого депутати Львівської міської ради затвердили бюджет розвитку міста Львова на 2016 рік. В ньому значна частина коштів передбачена на ремонт та будівництво вулиць у місті. Саме там заклали по 400 тис. грн. на виготовлення проектно-кошторисної документації для реконструкції вул. Чернівецької та пл. Двірцевої. Однак цих коштів явно недостатньо для здійснення самої реконструкції, повідомили в управлінні капітального будівництва.
Проект 2010
Про те, що площу і дорогу перед вокзалом слід реконструювати, говорили ще у 2010 році. Тоді місто активно готувалося про проведення футбольного чемпіонату Європи, і приводило до ладу головні транспортні об’єкти міста. І якщо аеропорт отримав новий термінал, то залізниці поталанило дещо менше. Звісно, перебудовувати головний залізничний вокзал, який був побудований на початку ХХ ст, потреби не було. Але територія навколо потребувала якщо і не переосмислення та оновлення, то як мінімум ремонту.
Ще у 2010-му Львівська політехніка спільно з Віденським університетом працювали над тим, аби оновити привокзальну територію, проте, реалізувати проект не вдалося, – пише Львівська пошта.
"У 2010-ому над проектами працював професор Віденського університету Андреас Гофер. Під час цього воркшопу вдалося розробити справді дуже сміливі проекти. Концептуально їх можна реалізувати. Але, вважаю, вигадувати щось навколо вокзалу, коли загалом не вирішена містобудівельна концепція, неправильно. Я радив міському голові, щоб Львів узяв приклад з Вроцлава, який теж свого часу мав таку ж проблему біля вокзалу. Вроцлав оголосив міжнародний конкурс, залучили також міністерство транспорту Польщі і зробили біля вокзалу не тільки транспортний хаб, а ще й облаштували там громадський простір", –каже головний архітектор Львова Юліан Чаплінський.
Він обіцяє, що вже цього року попрацює над тим, аби розробити новий проект, який би гармонійно об’єднав комунікації і простір біля залізничного вокзалу.
"Звісно, цю дорогу потрібно відремонтувати. І зробити це необхідно якнайшвидше. Проте, це дуже глобальний проект. Треба все ретельно зважити. Я намагатимусь цього року скористатися досвідом Вроцлава, провести переговори за участі всіх "стейк-холдерів", що мають прилеглу до залізниці землю, аби спільно спробувати навести лад там, намалювати детальний план території, який би сформував усю цю площу на 50-100 років вперед", – пояснює головний архітектор міста.
Вид на Головний залізничний вокзал, пл. Двірцеву та вул. Чернівецьку з висоти. Фото: blog.vovando.com
Геть клумбу і нова дорога
Що саме замислив головний архітектор Львова, поки дізнатися не вдалося. На прохання про коментар для Tvoemisto.tv у прес-службі Львівської міської ради повідомили, що Юліан Чаплінський не готовий коментувати цей проект, оскільки зараз тривають конкурси на розроблення проектно-кошторисної документації, і він не хотів, щоб його слова якимось чином вплинули на конкурсантів.
Разом з тим в коментарі радіо "Львівська хвиля" деякими ідеями щодо того, як має виглядати площа, Юліан Чаплінський поділився.
"Нам потрібно збільшити пішохідну площу. Очевидно, що треба позбутися того неоковирного сталінського фонтану перед входом і перенести його в сквер. Однозначно треба зробити порядок із майданчиком, де розвертаються трамваї і з цієї площі позабирати МАФи. Це така програма номер один на цей рік", - розповів головний архітектор Львова Юліан Чаплінський.
Від палацу залізничників може з’явитися нова діагональна дорога до вокзалу. Це робиться, щоб змінити планування території та розгорнути іншу просторову модель між приміським та головним залізничним вокзалами. Одним із пріоритетівє звільнити площу від автівок та спробувати там розбудувати новий міський центр. Однак, як саме це втілюватиметься, і де конкретно пролягатиме дорога, поки невідомо.
Рівняння на Вроцлав
Вроцлав реконструкцію головного залізничного вокзалу і площі перед ним проводив у 2010-2012 роках, коли місто готувалося, як і Львів, приймати матчі Євро-2012. І якщо до цього часу площу перед будівлею використовували як паркінг для автомобілів, то вже після комплексної модернізації залізничного вокзалу та прилеглої площі автомобілі прибрали звідти. Тепер там громадський простір із зеленими насадженням, звідки можна насолодитися виглядом будівлі 1855-1857 року побудови.
Залізничний вокзал у Вроцлаві (Польща) до та після реконструкції. Фото: wroclaw-ru.net, viza.vn.ua
Що ж наразі
Як повідомив директор ЛКП "Львівавтодор" Олег Береза, наразі йдеться лише про ремонт трамвайної колії, що прокладена вулицею Чернівецькою, а також кільця, де розвертаються трамваї.
"У наших планах – провести ремонт трамвайної колії. До цих робіт можемо приступити вже найближчим часом. Справді, і дорога на Чернівецькій у жахливому стані. Це "брама" до міста, яка потребує відновлення. Міськрада хоче, загалом, змінювати і площу Двірцеву, і вулицю Чернівецьку. Про це розмови ведуться точно. Якщо "Львівавтодор" буде замовником, то працюватимемо там. Конкретних пропозицій ще не було. Особисто я думаю, що там однозначно потрібно щось змінювати, бо комунікація території складна", – зазначив Олег Береза.
Та коли це буде міські службовці ще не знають. Тож залишається лише чекати, коли в місті з’являться кошти на реконструкцію цих об’єктів, щоб перші враження тих, хто прибуває до Львова потягом, не розбивалися об ями на дорогах та хідниках.
Львів у новинах:
На цьому тижні у Львові відбудеться "Французька весна": програма
Львів’янки змагаються за можливість брати участь у "Міс Україна 2016" (фото)
До Великодніх і травневих свят "Укрзалізниця" призначила до Львова додаткові поїзди