Е-урядування: які онлайн-послуги доступні львів'янам

фото з сайту www.openlviv.net

Що можуть робити містяни, не виходячи з дому, завдяки е-урядуванню?

Зареєструвати дитину в садок, зустрітися з чиновником, отримати копію витягу з протоколу та заплатити за комунальні послуги – це лише короткий перелік того, які послуги львів’яни можуть замовити на сайті міської ради, зареєструвавшись в особистому кабінеті  мешканця.

За словами представника IT управління Львівської міськради Івана Коржова, близько трьох тисяч містян уже використовують кабінет мешканця та навіть встигли обрати улюблені послуги – довідку про склад сім’ї та довідку про несудимість.

Близько трьох тисяч містян уже використовують кабінет мешканця та навіть встигли обрати улюблені послуги – довідку про склад сім’ї та довідку про несудимість.

"Ці послуги особливо популярні. Можливість замовити на сайті довідку про несудимість, напевно, добряче спростила життя львів’янам. Вона користується великим попитом, бо у багатьох установах потребують її пред’явити. До прикладу, якщо людина подає документи на візу, то в консульствах доволі часто нагадують про необхідність такої довідки. Не так давно також у нас з’явилася можливість замовити довідку Ф-2 (про склад сім’ї), яку також часто потребують", – розповідає чиновник.

Торік у липні в місті запустили особистий кабінет мешканця.  Він став першим порталом в Україні, який дозволяє замовляти адміністративні послуги через інтернет. Згодом цю ініціативу підхопили інші міста, зокрема  Київ, Вінниця та Дніпропетровськ.

На старті в режимі он-лайн львів’янам були доступні такі послуги: замовлення копій витягів з ухвал, рішень виконкому, розпоряджень міського голови, довідка про несудимість, електронні звернення в міську раду, запис на електронну чергу в садочок та на прийом до посадовця.

Наразі ця кількість збільшилася до 20. За словами Івана Коржова, до кінця року планують додати в кабінет ще 144 послуги, 42 з яких вже на стадії тестування.

"Зараз відбувається робота в блоках. До кінця квітня в особистому кабінеті будуть доступні всі послуги, які надає управління архітектури Львівської міськради, а це приблизно 30 послуг (зокрема, надання паспорта відкритого літнього майданчика, висновку щодо встановлення огорожі, рекламної конструкції, погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки тощо).

Протягом цього року плануємо додати ще 144 послуги, а це майже половина з тих, які загалом надає міська рада. Якщо до кінця квітня ми додамо всі послуги управління архітектури та частково з управління соціального захисту, то з травня оновлюватимемо особистий кабінет регулярно. Додаватимемо по дві-три послуги щотижня", – зазначає представника IT управління Львівської міськради.

За словами чиновника, усі міста України, які впроваджують електронне врядування, надають мешканцям приблизно однакові послуги. Бачення того, які послуги першочергово потрібно надавати жителям, залежать від запиту містян та технічної складності роботи.


Швидкий доступ

Для того, щоб зареєструватися в особистому кабінеті, львів’янам достатньо вказати своє ім’я та адресу електронної пошти, на яку прийде підтвердження реєстрації та тимчасовий пароль. Однак для того, щоб використовувати  можливості цієї платформи, потрібна ще реєстрація в інтернет-банкінгу.

У міській раді використання додаткової перевірки користувачів пояснюють тим, що це дає можливість пересвідчитися у тому, що інформація, яку хоче отримати користувач, потрапить до відповідної людини.

"Зареєструватися у кабінеті може кожен,  хто має базові навики користування комп’ютером. Перевірка за допомогою BankID потрібна для того, щоб пересвідчитися, що документ, який замовляє людина, справді їй належить. До прикладу, що я, Іван Коржов, хочу отримати свої документи, а не особисті дані мого сусіда. Це дозволяє убезпечити дані наших користувачів", – додає Іван Коржов.

Зараз користувачі десяти банків мають змогу пройти перевірку за допомогою BankID. Зокрема, це власники карток "Приватбанку", "Ощадбанку", "Альфа банку", "КонКорд банку", банку "Михайлівський", банку "Південний", "А-банку", FidoBank, Platinum Bank, Першого українського міжнародного банку. Ідентифікація працює, оскільки банк передає державному сайту необхідну інформацію (наприклад, П. І. Б. і скановану копію паспорта). В Україні її будують, рівняючись на вже реалізовані у Швеції, Фінляндії, Естонії та Латвії.

Окрім функції перевірки за допомогою BankID, також на сайті є функція MobileID, однак її ще не введено в експлуатацію.
Після того, як ви оберете послугу, яку хочете отримати, та заповните необхідні поля, вам відправлять лист з подальшою інформацією, де ви зможете отримати документ та коли вам варто по нього прийти.

Однак деякі послуги, до прикладу, реєстрація дитини у дитячий садок, є тимчасово не доступними. "З цією послугою є певні технічні проблеми. Річ у тім, що запит через кабінет мешканця не давав точної гарантії, що дитину запишуть у чергу на отримання місця в садку. Зараз ми працюємо над її вирішенням і сподіваємося, що незабаром вона знову працюватиме", – коментує Іван Коржов.

Також у кабінеті доступна функція оплати комунальних послуг он-лайн, проте для цього потрібно зареєструватися ще на платформі ІнфоЛьвів, куди вас перенесе з особистого кабінету мешканця.


Естонський досвід

Електронне врядування є альтернативою фізичного перебування людини у тій чи іншій державній установі. У цьому плані естонська модель е-врядування є однією з найкращих світових практик, до якої прагнуть і львів’яни.

"Фактично в Естонії все можна зробити через електронне врядування. Я народжую дитину, й одразу в пологовому будинку мені як матері нараховують пільги. Зрозуміло, що це моя дитина, навіщо мені кудись ходити, доводити це, показувати якісь папірці? Те саме щодо довідки про несудимість. Я перепрошую, але я такі дурні речі не доводжу. Чому маю стояти у черзі, щоб узяти в держави довідку, щоб далі показати її державі. Мені вона не потрібна. Якщо це треба державі, то нехай просто подивиться у своїй базі", – розповіла "Львівській газеті" позаштатна радниця міського голови Львова з новітніх технологій Яніка Мерило.

Загалом, за словами Яніки Мерило, процес повної автоматизації за переходу до електронного врядування зайняв в естонців 15 років. Важливо  розповідати людям про інновації, які впроваджують у місті, адже якщо цього не робити і не пояснювати, як ними користуватися, то бажаного ефекту буде дуже складно досягти.

"Розуміємо, що дуже важливо пілотувати інновації, але поки більшість людей не буде ними користуватися, це не матиме ефекту. Адже інновація – не самоціль. Мета – щоб вона справді спростила життя", – додає Яніка Мерило.

Львів у новинах:

У Львові презентували он-лайн-портал "Особистий кабінет кабінет мешканця, що це означає 

Для львівських водіїв з'явилося 9 онлайн-сервісів

Львів'яни зможуть замовляти закордонний паспорт онлайн запрацює електронна схема

Последние новости