Що зміниться: у Львові затвердили план розвитку громадського транспорту

Кардинальні зміни в громадському транспорті Львова.

Львівська міськрада затвердила план розвитку транспорту до 2020 року, який передбачає кардинальні зміни в громадському транспорті, організації дорожнього руху та паркування, а також активізацію велосипедного і пішохідного руху. Про це повідомляє . Завдяки таким змінам у Львові за три роки планують на третину підвищити мобільність мешканців і вивести транспорт з критичного стану. Відповідне рішення у п'ятницю, 6 липня, ухвалив виконавчий комітет Львівської мерії.


Основні проблеми львівського транспорту

Соціальний моніторинг якості життя у Львові за 2017 рік показав, що мешканці оцінили стан транспортної інфраструктури на 3,2 з 5 балів, що є нижче середнього показника у 3,43 з 5. При чому найгіршу оцінку отримали маршрутки. Також у новому плані зазначається, що скарги на різноманітні порушення в роботі громадського транспорту найчастіше надходять на "гарячу лінію" міста.

Розробники плану провели низку воркшопів, фокус-груп та опитувань і визначили перелік основних проблем у транспортній сфері Львова: затори, переповнений і некомфортний громадський транспорт, часті затримки в русі громадського транспорту, відсутня інформація і поганий графік руху громадського транспорту, висока аварійність, хаотичне паркування, погані умови для їзди на велосипеді та руху пішоходів.


Вирішення проблем

Кожна з проблем передбачає набір рішень:

Затори – збільшення частки користування громадським транспортом, велосипедом і ходіння пішки; покращання організації дорожнього руху: виділені смуги громадського транспорту, впорядкування паркування, розмітка, каналізування руху; адаптивне світлофорне регулювання.

Переповнений і некомфортний громадський транспорт– використання сучасного низькопідлогового транспорту більшої місткості; оптимізація маршрутів і графіків руху (електронний квиток); дотримання нормального температурного режиму та чистоти в салоні.

Часті затримки в русі громадського транспорту – створення виділених смуг; оновлення рухомого складу; організація і контроль за паркуванням, пріоритет громадського транспорту на світлофорах.

Відсутня інформація і поганий графік руху громадського транспорту – перехід на оплату за пасажиро-кілометр, дотації від міста; збільшення частки комунального громадського транспорту; якісніше розміщення інформації про графік руху, зміни маршрутів, кращі інтернет-сервіси.

Висока аварійність – безпечна інфраструктура; зменшення швидкості; контроль за дотриманням правил дорожнього руху.

Хаотичне паркування – впорядкування паркування; платне паркування; мережа перехоплюючих паркінгів; контроль.

Погані умови для їзди на велосипеді – розбудова якісної веломережі; врахування потреб велосипедистів при ремонтах та будівництвах вулиць; зменшення швидкості авто; організація велопаркування.

Погані умови для пішоходів – каталог стандартів облаштування пішохідної інфраструктури; розширення пішохідних зон; зручні, безбар’єрні піші зв’язки; безпечні наземні переходи; рівні, широкі, чисті тротуари; освітлення; озеленення.

Слід зазначити, що прийнятий виконкомом план розвитку транспорту і план сталої міської мобільності, який розпочинають створювати, – не одне й те саме. План сталої мобільності розроблятимуть близько двох років і він стан більш масштабним документом, ніж прийнятий зараз план розвитку транспорту. До впровадження плану сталої мобільності у Львові діятиме план розвитку транспорту до 2020 року.


Принципи плану розвитку транспорту

Прийнятий виконкомом план розвитку транспорту ґрунтується на принципах сталої мобільності: розвиток міста, орієнтованого на громадський транспорт; вдосконалення громадського транспорту; заохочення пішохідного і велосипедного руху; оптимізація дорожньої мережі та її використання; управління паркуванням; контроль за використанням приватного транспорту; покращання комунікації.

Проекти, які реалізовуватимуть у межах плану розвитку транспорту, мають відповідати таким принципам:

високі стандарти безпеки для всіх учасників дорожнього руху, особливо найбільш вразливих з них – пішоходів та велосипедистів;

ієрархія пріоритетності учасників дорожнього руху (на першому місці – пішоходи, на другому – громадський транспорт, на третьому – велосипедисти, на четвертому – приватний моторизований транспорт, що рухається, на п’ятому – приватний моторизований транспорт, що стоїть);

доступність для маломобільних груп населення та врахування їхніх потреби;

пріоритет громадського електротранспорту над автобусами (на першому місці трамвай, на другому – тролейбус, на третьому – електробус, на четвертому – великогабаритний автобус, на п’ятому – так звані маршрутки);

максимально безперешкодний рух трамваїв як основного магістрального виду громадського транспорту;

розширення мережі трамвайних і тролейбусних маршрутів та забезпечення зручного інтервалу руху;

автобусні маршрути не повинні дублювати маршрути трамваїв та тролейбусів;

заміна малих автобусів на великі на маршрутах із значним пасажиропотоком;

організація зручних об’їздів громадського транспорту на час ремонту вулиць.


План дій, які впроваджуватимуть до 2020 року

Передбачаються заходи у п’яти сферах:

Пішохідна інфраструктура та пішохідні зони: нові пішохідні зони в центрі міста; реконструкція вулиці Руданського та Нижанківського і перетворення їх на пішохідні; обмеження руху автомобілів на вулиці Дорошенка від проспекту Свободи до Банківської; реконструкція вулиці Фурманської з пріоритетом для пішоходів; покращення пішохідного доступу до центру з боку вулиці Лесі Українки, Краківської, Друкарської, Сербської, Галицької, площі Міцкевича; розширення пішохідного простору на площі Двірцевій; розробка вимог для благоустрою пішохідних зон.

Громадський транспорт та ремонти вулиць: придбання нових та вживаних трамваїв, нових тролейбусів і автобусів; транспортне моделювання та коригування маршрутів громадського транспорту, запровадження електронного квитка, наскрізна нумерація всіх маршрутів громадського транспорту; покращення роботи нічних маршрутів; регулярне прибирання рухомого складу.

Велоінфраструктура: створення веломагістралі між південними та північними районами Львова; з’єднання ділянок веломережі у безперервні маршрути; будівництво велосипедного кільця навколо центральної частини міста; ремонт малих вулиць, сприятливих для велосипедного руху.

Оптимізація організації руху: створення малого транспортного кільця; визначення місць затримок громадського транспорту; зміни в організації руху для прискорення громадського транспорту.

Управління паркуванням: евакуація неправильно припаркованих автомобілів; запровадження муніципальних інспекторів з паркування; проектування підземних паркінгів на площі Петрушевича, Двірцевій, Соборній, вулиці Університетській; створення перехоплюючих паркінгів на в’їздах до Львова; облаштування платних місць для паркування в центрі Львова.


Результати, які очікують після впровадження плану

У разі реалізації прийнятого виконкомом плану до кінця 2019 року мобільність у Львові має покращитись на 27-35%.

"Це виведе середню оцінку транспорту у Львові на рівень 3,5-3,7 (з 5 можливих). Відповідно це питання переміститься з критичних у задовільні. Ми отримаємо можливість перейти до більш фундаментальних змін", – зазначено в документі.

ДИВИСЬ ЩЕ:

Платитимуть стипендії: львів’ян кличуть на курси водіїв електротранспорту

Не висовуйся: у львівському трамваї розбила голову дитина

Діставали рятувальники: у Львові трамвай важко травмував жінку

Читайте всі новини на нашій сторінці в та в 

 

Последние новости