Urban development: як змінювався Львів протягом року

2014 рік, мабуть, був найважчим в історії сучасної України. Більшість ресурсів було спрямовано на захист нашої держави від російських загарбників. Але незважаючи на ці події 2014 рік відзначився багатьма покращеннями в інфраструктурній сфері, які повинні створити комфортніші умови для проживання у Львові.

В даному пості блогер orikzz згадав те, що було зроблено у Львові в сфері urban development, бо багато речей ми уже почали забувати.


Пішохідна інфраструктура

Подією року можна вважати створення пішохідної зони в межах середньовічних мурів міста. Процес її створення у 2013 році довгий час гальмувався казначейством. Болларди (висувні стовпці) були закуплені, але на їх встановлення і допоміжне обладнання не вистачало коштів. І ось, нарешті, 23 квітня 2014 вперше запрацювали болларди, які обмежують заїзд транспорту у пішохідну зону з 10 ранку до 10 вечора. Проїжджати мають право трамваї, спецтранспорт та мешканці пішохідної зони.

Схема пішохідної зони:

Натиснiсть для збiльшення.

Боллард зблизька.

Трамвай проїжджає з допомогою проксі-міток, що кріпляться на скло.

За цей час болларди багато пережили. Скільки разів в них в'їжджав трамвай, сміттєвоз, машини. Двічі неадекватні водії збивали світлофор з обладнанням. Але є надія, що люди зможуть звикнути, що тут стоять такі стовпці і потрібно на них зважати.

Цього року в проектах реконструкцій різних ділянок вулиць почали використовувати різні прийоми, які покращують комфорт пересування та збільшують безпеку пішоходів.

До них можна віднести розширення тротуару на переході та припіднятий до рівня тротуару перехід.

Пілотним проектом з видовження тротуару стала вулиця Кондукторська навесні.

Видовження тротуару на Куліша не дуже естетичне, але свою функцію виконує.

Готель "Жорж" провів ремонт тротуару біля себе та перемістив парковку на протилежну сторону ближче до готелю. При цьому на переході вирішили зробити розширення.

Підвищення переходу до рівня тротуару було зроблено лише одне. На Куліша через вулицю Цехову відразу напроти майбутнього ТЦ "Форум".

Цього року потурбувались про маломобільну частину населення. І майже всі переходи в місті опустили "під 0".

Знову ж таки аналізуючи вулицю Куліша можна помітити, що її робили з більшою турботою про пішоходів, ніж це робили раніше.

Заїзди в двори будинків зроблені в один рівень з тротуаром. Авто тут не в пріоритеті.

На переходах виклали дрібну бруківку для зручності переходу.

Острівці безпеки зробили безпечнішими. Це острівець на пл. Петрушевича, такі самі знаки встановили на перехресті вулиць Личаківської і Пасічної. Нові острівці також з'явилися на вул. Пасічній, вул. Любінській, де є перехід через 6 смуг, вул. Садовій.

Побільшало світлофорів.

Ось тут, для прикладу, поставили секцію світлофора для пішоходів. Тільки сам перехід наразі не обладнано відповідно.

Деякі світлофори встановили ціною людських життів.

Ось цей перехід на вул. Стрийській на перетині з вул. Максимовича став горезвісним через смерть на ньому священика, який служив в церкві неподалік. До цього тут збили багато людей.

Також тут на Рясне-1 збили не одну людину, поки не встановили світлофор. Його обладнали кнопкою.

Цього року запрацювали розумні світлофори фірми Swarco, які надають пріоритет проїзду трамваям, а разом з ними запрацювали і кнопки для пішоходів.

Як вони працюють, я протестував на одному з переходів.

Варто відзначити, що почали в різних районах міста помалу відновлювати тротуари  з плитки. Це є більш естетично, екологічно, і легше буде під час ремонтів мереж.

Ще одним трендом року стало відновлення подвір'їв в радянських мікрорайонах, їх замостили плиткою. Першими це почали робити у Франківському районі. Вже 4. І по одному в Шевченківському і Залізничному, наскільки мені відомо. 

Окремо варто сказати про стовпці. Якщо раніше основним ініціатором їх встановлення була група "Дайте пройти", то цього року передусім Галицька адміністрація встановила дуже багато стовпців. Серед них: обгородили по периметру пішохідну зону на вул. Лесі. Українки напроти театру Заньковецької, вул. Театральну, пл. Галицьку і Соборну, вул. Коперника, вул. Дудаєва, трикутник на Грушевського, вул. Дорошенка, вул. Університетську, вул. Лепкого, вул. Огієнка, вул. Куліша, на Винниченка біля Порохової вежі, вул. Лисенка, вул. Грабовського. Це те, що мені вдалося згадати.

Вул. Лепкого:

Стовпці біля СБУ:


Велосипедна інфраструктура

Цей рік важко назвати надто успішним в розвитку веломережі Львова. Тим не менше вдалося провести велодоріжки на деяких важливих ділянках та в межах ремонтів вулиць. Загалом протяжність веломережі збільшилась десь на 5 км і зараз становить 40 км.

Найважливішою ланкою веломережі Львова, зробленої цього року, можна назвати вулицю Куліша.

В напрямку до центру тут зроблено виділену  велосмугу. Це найкращий тип велоінфраструктури для такої вулиці.

Рішення на автобусній зупинці:

В напрямі від центру по тротуару йде велодоріжка. Не було можливості зробити ще одну велосмугу, тому тепер велосипедисти і пішоходи повинні знаходити спільну мову. Досить швидко велодоріжку захистили від паркування стовпцями.

Раніше, весною, зробили двосторонню велодоріжку по вул. Зерновій, яка є продовженням велодоріжки на Куліша і повинна виводити на центральне велокільце. Тут є проблема з МАФами.

На вулиці Виговського, після зміни покриття, вдалося зробити першу велосмугу у Львові, виділену розміткою на асфальті. 

Фото доводить, що все-таки частина велосипедистів Львова "олені" і не знають ПДР.

Маленьку ділянку велоінфраструктури вдалося зробити на вулиці Сахарова.

Вулицю Гіпсову зробили сприятливою для велоруху, поки що знаками. Але планується в майбутньому і фізичними методами сповільнення руху автомобілів.

Крім веломережі розвивались і інші зручності для велосипедистів.

До ЄТМ (Європейський тиждень мобільності) у Львові на пр. Свободи вперше встановили підніжку  для очікування зеленого сигналу на світлофорі.

Встановлються і велостійки. Часто власники бізнесу і установ самі починають усвідомлювати, що велостійка - це неохідний елемент інфраструктури.

До ЄТМ доставили 5 велостійок біля університету Франка.

Хорошою ідеєю було обмежити в'їзд в пішохідну зону за допомогою велостійок.

Дехто підходить до справи з креативом.

Біля палацу культури ім. Гната Хоткевича.

А це на вул. Богомольця біля офісу GIZ.

Велоновиною року можна назвати те, що у Львові у 2015 р. з'явиться муніципальний велопрокат від NextBike, грант на його впровадження виграла фірма Veliki.ua. На початковому етапі має бути встановлено 5 станцій. Треба з чогось починати.

Це цікаво, адже ще в жовтні на Велофорумі, слухаючи про важливість міських велопрокатів у формуванні велоруху, я думав, яка це для нас далека перспектива. А тут на тобі: у грудні вже стало відомо, що у Львові такий велопрокат буде.


Громадський транспорт

Подією року в сфері громадського транспорту я б назвав початок будівництва трамваю на Сихів. Цього року Львів отримав кредит від ЄБРР в розмірі 6 млн євро, Німецький Уряд дав грант 5 млн євро, орієнтовно 6 млн євро повинно піти з міського бюджету. Цього року взялися за ділянку від вул. Угорської до Санти Барбари.

Цього року зробили першу справжню виділену смугу для громадського транспорту на пр. Свободи. Ще й відділена делініатором. Основна проблема цієї смуги - це авто, які там постійно хочуть припаркуватись.

Ще у Львові з'явився другий низькопідлоговий трамвай львівського виробництва компанії Електрон. Він трьохсекційний. Їздить маршрутом №1.

Тролейбусний парк поповнився гарненьким, сучасним низькопідлоговим тролейбусом Електрон. Він їздить маршрутом №2.

Встановлено табло, що показує відлік часу до прибуття трамваю, вздовж трамвайних маршрутів №2 і 6. Але наразі вони показують тільки ці два маршрути і не завжди коректно відображають час. Їх ще калібрують.


Паркування

Цього року в центральній частині міста з'явилось платне паркування з допомогою паркоматів. Оператором є Львівавтодор. Платним зробили паркування на пл. Міцкевича, пр. Шевченка, вул. Чайковського, вул. Словацького, вул. Костюшка, вул. Гнатюка. Платним також нарешті зробили паркування біля аеропорту.

Парковка на пл. Міцкевича.

Парковка на Гнатюка.


Організація руху

Трендом року стало будівництво кругових розв'язок. Це значно покращує ясність в русі на перехрестях. І зменшує затори.

Кільце на пр. Шевченка.

Кільце на Кульпарківській - Науковій.

Кільце на Зеленій - Дж. Вашингтона.

Кільце на Джерельній.


Громадські ініціативи

Окремо варто виділити проекти, які були втілені завдяки ініціативі активної громадськості.

Озеленення Городоцької стало реальністю завдяки пожертвам громади і ініціативі Олександра Шутюка. Було посаджено 11 сакур і ще 6 кулястих кленів посадила районна адміністрація.

Перехід на пр. Чорновола освітили завдяки інціативі Мирослава Голяка і групи "Дайте пройти".

Крута лавка на пл. Митній зроблена зусиллями групи Urbanideas.


Електромобілі

Вперше цього року у нас з'явилися зарядки для електромобілів. Електромобіль це уже не утопія, а реальність. Кажуть, це не вирішення проблеми мобільності. Це так, але для тих, хто не може обійтись без автомобіля, з'явилась екологічна альтернатива.

У Львівській області тепер є 8 зарядних станцій! 7 на АЗК ОККО і одна на території ресторану "Тарон". Зарядки встановлено завдяки ініціативі TESLA CLUB.

Надіюся, наступний рік відзначиться більшими досягненнями, і Львів наблизиться ще на крок до міста сталої мобільності.

Последние новости