Концерн "Електрон" презентував свій новий виріб – перший в Україні електробус "Електрон" моделі Е19101 – сучасний екологічний транспорт нового покоління.
Читайте також: Перший в країні електробус презентували у Львові
"В чому його унікальність? На робочу зміну, якщо б це був автобус, орієнтовно 2,5 тис.грн треба було б потратити на дизель. На електробус – 250 грн. Це в 10 разів є дешевше. Плюс фільтрів не треба, плюс екологія. І ми б дуже хотіли, щоб українські міста замовляли якісну техніку нашого українського виробника. Сьогодні ми у Львові маємо і трамваї, і тролейбуси, і електробус, і до кінця року ми тут, на "Електроні", будемо мати надсучасні українські автобуси. Нічого подібного в Україні немає. Львів замовляє першу продукцію, у нас дуже велика амбіція – ми плануємо давати замовлення на 600 машин. Це є програма 2016-2017 рр, і з наступного року ми будемо починати впровадження електронного квитка. Щоб всю готівку забрати з обігу, має бути тільки електронний квиток. Тому інновації в кожну галузь, щоб люди відчували комфорт.
Зараз електробус буде проходити сертифікацію і випробування на дорогах Львова. Я думаю, що до кінця цього року він вже буде на одному з маршрутів, і ми з громадою порадимося, на якому краще. Я схиляюсь до думки, що електробус буде на балансі "Львівелектротрансу" і вартість поїзду у ньому буде така ж, як і у електротранспорті", - зазначив міський голова Львова Андрій Садовий.
Повністю низькопідлоговий 12-тиметровий електробус "Електрон" моделі Е19101 розрахований для перевезення до 100 пасажирів. Для осіб з обмеженими можливостями передбачено відкидний пандус та місце в салоні, обладнане ременями безпеки. Рідинна система опалення (включаючи автономний обігрівач) та кондиціонери забезпечують оптимальний мікроклімат в салоні в будь-яку погоду. Пневматична підвіска електробуса має функцію "кнілінг" – зниження кліренсу електробуса для зручності посадки пасажирів.
В якості приводу використовується ведучий міст із вбудованим тяговим електродвигуном. Потужність тягового двигуна електробуса – 230 кВт. Тяговий інвертор працює в режимі векторного керування електродвигуном, що дозволяє добитися високої точності й оперативності регулювання швидкості і моменту на валу двигуна, а також забезпечує високий ККД за рахунок мінімізації втрат на нагрівання та перемагнічування.
Максимальна швидкість електробуса – 70 км/год, а його пробіг без підзарядки батарей складає понад 200 км.
Акумулятори електробуса безпечні в експлуатації і мають великий ресурс (від 5000 до 8000 циклів "заряд-розряд" залежно від умов експлуатації й обслуговування). Бортовий зарядний пристрій забезпечує зарядку батареї від мережі 380 В. Додатково може бути встановлений пантограф для зарядки батареї електробуса від тролейбусної контактної мережі. Характеристики батарей дозволяють здійснювати швидку зарядку високим струмом (за 15-20 хвилин до 70% загальної ємності батарей). Безперервний контроль за параметрами джерел живлення здійснює система контролю й обслуговування батареї BMS (Battery Management System).
Система управління високовольтними та низьковольтними ланцюгами здійснюється за допомогою CAN-шини. На дисплеї водія відображається повна інформація про режими роботи всіх вузлів і стан окремих компонентів.
Вартість електробуса – 9 млн грн.
В електробусі застосовано гальмівну систему EBS (двоконтурна – ABS, ASR), а також стоянкове і світлофорне гальма. Кузов електробуса виконаний з нержавіючої сталі.
Головні переваги електробуса "Електрон" перед існуючими видами міського транспорту:
· повна відсутність шкідливих викидів в атмосферу;
· підвищений комфорт для пасажирів за рахунок низьких рівнів шуму і вібрації в салоні;
· зниження загальноміського шумового фону;
· низькі витрати на обслуговування та ремонт.
Загалом, в цьому році місто придбає у компанії "Електрон" 1 електробус, 4 тролейбуси, 7 трисекційних трамваїв та 3 автобуси.
Львів у новинах:
У Львові водій вилетів на бордюр та насмерть збив жінку (фото)
Богатир Василь Вірастюк служить прикордонником у львівському аеропорту