"Львівавтодор" оголосив міжнародний тендер на реконструкцію площі Двірцевої у Львові. Про це йдеться на сайті електронних закупівель .
Очікувана вартість робіт становить 167,6 мільйона гривень. Згідно з технічною документацією, завершити будівельні роботи та поточний ремонт мають до 31 травня 2020 року. На першому етапі робіт мають демонтувати дорожнє та тротуарне покриття, зупинки громадського транспорту, дорожні знаки та дерева.
Натомість трамвайні колії мають замостити бруківкою з колотого та булижного каменю та встановити автоматизовані стрілочні переводи. Трамвайні колії прокладатимуть на підколійні залізобетонні плити. Крім цього, вздовж трамвайного маршруту замінять контактну мережу. Поблизу кінцевої зупинки також облаштують приміщення диспетчерської та електронне інформаційне табло.
Фонтан навпроти входу до будівлі залізничного вокзалу замінять на "Динамічний фонтан" із 9 форсунками та кольоровою підсвіткою.
Серед зелених насаджень тут з’являться платан кленолистий, яблуні, сакури, берези, дуби, робінії псевдоакаційні, бобівники анагіролисті та низка кущів, зокрема бірючина звичайна, кампасис вкорінюючий, дрік красильний, деревій таволговий, молінія голуба, золотарник, ехінацея, котяча м’ята Фассена та ірис бородатий.
Проект реконструкції площі розробив "Інститут просторового розвитку".
За словами, начальника управління архітектури та урбаністики Львівської міської ради Юліана Чаплінського на площі з’явиться більше пішохідного простору. За рахунок озеленення та створення нових об’єктів планується зменшити візуальний вплив мафів на неї. Також тут побільшає трамвайних зупинок: 4 нові зупинки будуть розмежовані між собою, проте їх розташують ближче до вокзалу, аби львів’янам було легше добиратись до станції.
Основний пішохідний шлях, що нині проходить вздовж трамвайних колій, заплановано перенести на центр вулиці Чернівецької. Це робиться для того, щоб люди могли заходити напряму у двері вокзалу. Ця пішохідна зона буде з деревами та лавками.
Одна із розробниць проекту, очільниця відділу урбаністики "Інституту просторового розвитку" Олександра Сладкова, також зазначила, що в проектуванні площі один із найбільших акцентів робився на зміну транспортних пріоритетів.
"Якщо раніше в нас була купа індивідуального транспорту, через який треба було пробратися до автобусів і трамваїв, тепер пріорітет розділений між громадським та індивідуальним транспортом. Один одному вони не будуть заважати. Пріоритетом №1 на площі стануть трамваї, пріоритетом №2 – автобуси і маршрутки", – розповіла виданню Сладкова.
При цьому, проект розрахований на те, що упродовж найближчих років Львів може відмовитись від маршрутних таксі і перейти на великогабаритні автобуси. Ділянка автостанції на площі буде зменшена через те, що більшість автобусів наразі перебувають там нелегально. Біля автостанції розташується транзитна зупинка міських автобусів.
Друга частина площі буде призначена для індивідуального транспорту. За словами Олександри Сладкової, вона облаштована таким чином, що на території Двірцевої неможливо буде зупинитись на стоянку.
"Зона висадки дуже сильно розширюється: якщо зараз висадку та посадку пасажирів можуть вести шість авто одночасно, то тут можливості будуть дуже збільшені. Але можливість залишити машину на площі зникне. Там буде невеличка стоянка таксі і п'ять безкоштовних місць для людей з інвалідністю біля ліфта на першу платформу", – сказала вона.
Якщо ж у водія виникне потреба вийти з машини та заглушити мотор – для нього продовжить роботу паркінг "Укрзалізниці". Окрім того, транспортне моделювання показало нестачу у 110 паркомісць на площі. Для вирішення цього питання проектанти вирішили збудувати на Двірцевій підземний паркінг на 140 місць.
"По геології все можливо, далі паркінг мусить будувати інвестор. На нашу думку, умови на площі Двірцевій є значно кращими, ніж будь-де у місті. Тут неможливе незаконне паркування – площа буде влаштована таким чином, що просто кинути машину буде неможливо, її одразу підіпруть позаду і винесуть з дороги інші авто", – коментує Олександра Сладкова.
За словами директора "Інституту просторового розвитку" Олега Шміда, в районі паркінгу також може з’явитись місце для зберігання велосипедів. Наразі розробники створили ескізний проект паркінгу, адже він вимагає окремого проектування від майбутнього інвестора.
"Наскільки я знаю, міська рада веде активні перемовини щодо інвестора, і його ніби вже знайшли. Зрозуміло, що місце біля вокзалу викликає набагато більше інтересу порівняно із паркінгами біля університету імені Франка та на площі Петрушевича, оскільки він є найбільш інвестиційно привабливим, бо цей паркінг ніколи не буде порожнім, це однозначно", – зазначив він.
Реконструкція площі Двірцевої неможлива без змін на вулиці Чернівецькій. На вулиці заплановано поєднання громадського транспорту та велосмуг. Проте її реконструкція також вимагає окремого проектування, каже Олег Шмід. На Чернівецькій мають з’явитися 4 смуги руху: для громадського транспорту, для пішоходів, для приватного транспорту та вже існуюча трамвайна лінія.
"Чернівецька ще не проектована, але вочевидь вона буде такою, тому що так спроектована ділянка, де вулиця з’єднується із Двірцевою площею. Права частина вулиці буде повністю віддана пішоходам та громадському транспорту, ліва частина – пішоходам та приватному транспорту. На площі Двірцевій також збудують диспетчерську для "Львівелектротрансу"", – розповів він.
За його словами, велосипеди будуть рухатись по смузі громадського транспоту, а на площі будуть встановлені елементи велодоріжки в місцях, де велосипеди будуть виїжджати з неї до пішохідної зони. На самій площі будуть покращені умови для перебування пішоходів: для них на площі буде облаштовано сквер під фасадом вокзалу.
"Нам важливо збільшити час перебування людей на вокзалі. Коли ви зараз виходите на цю площу – вона настільки страшна, що ви хочете якомога швидше її покинути, або приїжджаєте за п'ять хвилин до потяга, щоб не перебувати там зайві 15-20 хвилин", – каже Олександра Сладкова.
За словами Олександри Сладкової, саме це створює пікові навантаження на вулицю, тож проект розроблявся з метою затримати людей на площі на 15-30 хвилин: людина зможе спокійно приїхати трамваєм о 22:00 і о 22:30 сісти в потяг. Зараз же всі люди змушені брати таксі, а всі таксисти водночас приїжджають на площу в пікові години після десятої вечора та шостої ранку.
На площі також будуть встановлені нові павільйони громадського транспорту. На кожну зупинку буде проведено оптиволокно для встановлення інформаціного табло з часом очікованого прибуття транспорту. Олександра Сладкова каже, що, хоч в місті ще немає подібних табло для автобусів, проектанти заклали імовірність їх появи та передбачили можливості для облаштування інформаційних табло про прибуття не тільки трамваїв, але й автобусів.
"Павільйони облаштовані пандусами, заїздами з відповідними поручнями та таким ухилом, щоби людина без сторонньої допомоги могла на них заїхати. Оскільки самі павільйони стоятимуть посередині площі, вдень там буде трохи спекотно – для цього ми вирішили встановити контейнери з рослинами, які будуть плестися по павільйону, щоб створювати тінь та затишок", – додає Олександра Сладкова.
За її словами, попередні проекти Двірцевої площі передбачали лише капітальний ремонт, а не її повну реконструкцію. Цим питанням в "Інституті просторового розвитку" опікуються вже понад два роки. Після довгого часу відбору ескізу, який підійшов би Львову та пройшов би випробування транспортним моделюванням, у грудні 2017 року інституціїї замовили розробити проект.
Візуалізація прес-служби Львівської міськради.
ДИВИСЬ ЩЕ:
Подорож у минуле: як виглядала площа Двірцева у Львові 100 років тому
Зазирни у майбутнє Львова: яким буде Замарстинівський парк після реконструкції
З метеостанцією і підсвіткою: біля львівської опери з’явиться сухий фонтан
Читайте всі новини на нашій сторінці в та в