У Львові на кільцевому перехресті Чорновола-Липинського вперше в Україні застосовується організація дорожнього руху, відома в країнах ЄС і Північної Америки як "раундебаут" (roundabout). Як відзначає начальник управління транспорту та зв’язку ЛМР Віктор Щир, експеримент триватиме 3 місяці. Якщо ж усе вдасться, досвід переноситимуть і на інші кільцеві перехрестя.
Відповідно до рішення міської комісії з безпеки руху, на самому перехресті та під’їздах до нього встановлено відповідні дорожні знаки й нанесено розмітку, що відповідають цій організації руху. Також тут облаштовано 2 додаткові острівці безпеки. За словами голови Шевченківської районної адміністрації Олександра Удовенка, на це витрачено близько 65 тис грн.
Головні правила цієї схеми двосмугового руху полягають у тому, що в'їжджати на коло можна з будь-якої смуги, причому з лівої можна їхати прямо, наліво і на розвертання, а з правої – прямо і направо, однак її не можна змінювати. Також важливим є те, що при в’їзді на коло слід надавати перевагу всім машинам, які вже перебувають там або ж наближаються
"Організація руху за схемою "раундебаут" має низку доведених переваг, – розповідає радник міського голови з питань розвитку велоінфраструктури Олег Шмід. – Серед них – вища безпека руху, оскільки водій позбувається правила змінювати смугу на перехресті та уникає небезпечного маневру перебудови, краща зрозумілість проходження перехрестя, адже з’являється певна чітка траєкторія, більша пропускна здатність – активність тут збільшується на кожному рукаві почергово, а також логічна циклічність проходження потоків", – зазначає Олег Шмід.
За його словами, таким чином виникає реальна можливість упорядкувати не лише автомобільний, а й велосипедний та пішохідний рух. "Схема передбачає створення острівців безпеки, що дозволяє зробити потім безпечний пішохідний та велосипедний рух – з проміжним етапом, власне, на острівці безпеки. Тобто, пішоходи перетинатимуть не 4 смуги одразу, а по дві", – додає радник міського голови.
Голова райадміністрації відзначає: експеримент – вдався, адже тут досягнуто всього, чого прагнули: рух на кільці практично не блокується, є нормальний проїзд та менше навантаження. Натомість, у міському управлінні транспорту обіцяють: якщо ж цей експеримент буде вдалим, переноситимуть здобутий досвід і на інші кільцеві перехрестя в місті, серед яких вул. Володимира Великого – Кульпарківська, Наукова – Кульпарківська, Зелена – Вашингтона тощо.
Львів у новинах:
Де у Львові відключать світло з 20 по 22 червня: перелік адрес