6 серпня, у Львові на автовокзалі на вул.Стрийській відкрили першу в області диспетчерську службу з контролю за обласними маршрутами, повідомляє Galnet.
Голова Львівської обласної державної адміністрації Олег Синютка зазначив, що така служба необхідна для того, аби проконтролювати, чи всі перевізники добросовісно виконують свою роботу. "Якщо порівняти задекларовані перевізниками маршрути і кількість транспортних засобів та реалії, які маємо сьогодні, виходять дві великі різниці. Немає іншого способу, крім контролю за якістю, періодичністю і чіткістю перевезень з одного боку. З іншого боку, ми маємо дати пасажирові можливість чітко розуміти, за скільки часу і в якому обсязі він може отримати перевезення", – пояснив причини запровадження контролю за рухом громадського транспорту на Львівщині.
Голова ЛОДА зауважив, що відкриття служби на вул.Стрийській – вже другий етап процесу запровадження GPSТ-контролю маршрутів. "На першому етапі ми проведи переговори з перевізниками про необхідність встановлення GPS-навігаторів. Другий етап – це можливість виведення на табло і відстеження руху транспортних засобів по області. Після цього буде третій етап – сподіваюся, що до кінця року на всіх транспортних засобах будемо мати встановлені GPS-навігатори, і всі автобуси будуть відображатися в диспетчерській службі. Після цього буде четвертий етап, коли ми будемо надавати можливість мешканцям отримувати на табло інформацію про те, де перебуває автобус і коли він буде на тій чи іншій зупинці", – розповів О.Синютка.
Голова ЛОДА переконаний, що до середини 2016 року всі маршрутки будуть обладнані GPS-навігаторами і увійдуть до диспетчерської системи. Він пообіцяв, що маршрутки без GPS-навігаторів їздити на Львівщині не будуть. Також планується коригувати маршрути, аби їхні реальні зупинки відповідали задекларованим.
Головний спеціаліст відділу дорожнього господарства департаменту розвитку інфраструктури, дорожнього господарства та паливно-енергетичного комплексу Антон Виштелюк зазначив, що наразі система працює в тестовому режимі, але найближчим часом розпочне повноцінну роботу.
"Дані з GPS-навігаторів потрапляють на сервер, де спеціальна програма промальовує їх на мапі. Таким чином диспетчер може бачити, де зараз перебуває та чи інша маршрутка, чи дотримується вона розкладу та маршруту. Людське втручання зведене до мінімуму, усі дані програма збирає та обробляє автоматизовано", – розповів він.
Директор департаменту розвитку інфраструктури, дорожнього господарства та паливно-енергетичного комплексу Андрій Щеп’як додав, що до кінця серпня планується запровадити послугу надання інформації пасажирам про рух транспорту в телефонному режимі. "У перспективі ми плануємо звернутися до двох мобільних операторів, щоб нам виділили короткі номери і люди могли в будь-який час безкоштовно зателефонувати і запитати, чому в тому чи іншому населеному пункті немає транспортного засобу", – повідомив він.
Крім того, до кінця вересня планують розробити мобільний додаток, який би відслідковував пересування маршруток на Львівщині.
Разом з тим, голова Асоціації перевізників Львівщини Іван Велійка сьогодні під час екстрено скликаного брифінгу заявив, що Асоціація перевізників Львівщини не погоджується з відкриттям диспетчерської саме на території автовокзалу на вул.Стрийській.
Причиною незгоди І.Велійка назвав те, що на території вокзалу розташований офіс одного з перевізників і інші перевізники побоюються, що їхній конкурент матиме доступ до конфіденційної інформації.
Коментуючи обурення Асоціації перевізників з приводу того, що диспетчерська служба розташована на території автовокзалу, О.Синютка зазначив, що в подальшому такі служби з’являться й у інших приміщеннях, зокрема на всіх автостанціях Львова.
"Я переконаний, що на кожній автостанції має бути відображення руху транспорту в такому форматі. Треба було з чогось починати, і ми почали з автовокзалу на Стрийській, бо він найбільший. Приміщення для диспетчерських отримуватимуть у користування за символічну ціну – 1 гривню", – сказав голова ЛОДА.
Він також вважає безпідставними побоювання перевізників щодо можливого доступу до інформації їхнім конкурентом. "Інформаційні технології дозволяють користуватися серверами на відстані. Тут немає встановленого серверу, тут є монітор і клавіатура, а сервер перебуває на захищеному майданчику з обмеженим доступом", – запевнив О.Синютка.
А.Щеп’як у коментарі кореспондентові Galnet підтвердив, що диспетчерська дійсно розташована на площі підприємства "Галвсесвіт", яке займається транспортними перевезеннями. Однак проблеми в цьому голова департаменту не бачить. "Якщо є альтернативне місце і вони погодять його зі всіма перевізниками, то ми туди перейдемо. У нас немає прив’язки до якогось місця", – зазначив він.
Львівські перевізники відповіли на вимогу оприлюднити реальний графік руху та дотримуватися його
Нічні маршрутки у Львові стали користуватися більшим попитом (графік)
У Львові автобус №17 змінює маршрут
У Львові на зупинках облаштують табло з розкладом руху маршруток