Цього року у Львові заплановано облаштувати більше двадцяти громадських просторів. Місто потроху стає зручнішим і привітнішим до містян та гостей – десь облаштують вуличні меблі, десь нові насадження висадять, десь замостять доріжки, облаштують вуличні тренажери, дитячий майданчик чи скейт-парк.
Місто змінюється, і вже кілька років ці зміни мають все чіткіший курс на райони. Центр Львова не може бути єдиним осередком відпочинку та дозвілля. Для цього облаштовують місця у кожному з районів. Торік таких проектів було не більше п’яти, натомість цього року їх зо два десятки!
“Торік при облаштуванні громадських просторів ми не вели активних обговорень із мешканцями і робили все досить швидко. Цього року ми вирішили максимально запитувати і вийшло, що робити щось трохи важче і довше. Та все ж це необхідно. Проект на вул. Трильовського на Сихові зроблений, порахований. Там облаштуємо пішохідний простір між церквою й школою. Здебільшого добудовуватимемо, впорядковуватимемо те, що є, доповнимо рослинами і вуличними меблями”, – розповідає начальник управління адміністрування, будівництва та розвитку інфраструктури департаменту розвитку Львівської міської ради Олександра Сладкова.
“Обговорювали з мешканцями проект на вул. Свєціцького. Вони кажуть, що їм там дитячий майданчик потрібен, тож наразі шукаємо кошти для того, аби його облаштувати. На таких обговореннях люди здебільшого лише додатково функції пропонують. На вулиці Ряшівській також будуть роботи, вже провели зустріч із мешканцями. Люди просили додати баскетбольне кільце. Тож міркуємо, як це зробити, адже там дорога дуже близько. Там ми плануємо створити можливість для трьох видів відпочинку. Зона тихого відпочинку в одній частині скверу, в іншій будуть вуличні тренажери, турніки, можливо, невеличкий майданчик для катання на роликах, скейтах”.
Скейт-парку на Левандівці не буде?
Та не всі новації на своїх вулицях містяни сприймають охоче. Обговорення скейт-парку на Левандівці закінчилось тим, що його найімовірніше там не облаштовуватимуть. Мешканці сказали своє тверде “Ні скейт-парку” та запропонували на тому місці на вулиці Широкій облаштувати футбольний майданчик.
“Та ділянка для футбольного поля не підходить. Там каналізаційний колектор, і дорога поблизу. І як ми не крутили тим полем, то, щоб влізти, воно має або над колектором бути, або близько до дороги. Її ж у перспективі розширятимуть. А ще у цьому районі є стадіон, доречніше його ремонтувати. У райадміністрації кажуть, що ремонт запланований на наступний рік, – пояснює “Пошті” працівник департаменту розвитку Львівської міськради Олександр Шутюк – Тож немає сенсу комусь щось нав’язувати. Зрозуміло, що всім догодити неможливо. Торік зробили сквер зі скейт-парком на вул. Богдана Хмельницького, нині це місце дуже популярне. Коли проводили обговорення там, то були люди, які виступали проти, але їх переконали ті, що були за”.
Він каже, що скейт-парк на Левандівці не єдиний простір, над яким працюють, тому не варто загострювати конфлікт.
Проект оновлення скверу на вул. Японській
“Є чимало інших місць, де робота йде значно легше. Тому краще зробити там щось, що користуватиметься попитом, ніж когось у чомусь переконувати”, – каже Олександр Шутюк.
Він зазначає, що здебільшого містяни до таких ініціатив ставляться позитивно, та все ж в одному районі міста справи йдуть легше, в іншому – важче. Припускає, що ймовірно непорозуміння на Левандівці було кимось “підігріте ззовні”, та все ж фактів, аби із певністю про це стверджувати, немає.
Зміни на вулиці Дорошенка
Цього року у центрі Львова планують облаштувати громадський простір на зупинці на вул. Дорошенка, 9. Звідси заберуть МАФи та облаштують територію так, аби вона стала зручнішою для людей, інформує прес-служба міської ради. Проект передбачає реконструкцію покриття, оновлення комунікацій громадського призначення, частковий демонтаж та монтаж малих архітектурних форм і не передбачає розміщення ніяких громадських функцій. Зупинку ж із звичного місця не переноситимуть.
“Ми працюємо з управлінням розвитку, яке готує проекти з приводу оздоблення фасаду будинку, що знаходиться на площі. Зокрема, його планують озеленити “живою сіткою”, для цього оберуть спеціальні рослини. Поки що ми працюємо над різноманітними пропозиціями”, – повідомляє голова Галицької районної адміністрації Ірина Іванчина, інформує Tvoemisto.tv.
Крім того, у планах Галицької адміністрації відновити сквер на вул. Свєнціцького, провести капітальний ремонт вул. Газової, Детька та Медової. Також у центрі Львова перемостять площу перед пам’ятником Шевченкові. На площі влаштують нову основу та нове гранітне покриття. Облаштовувати площу біля Кобзаря розпочнуть, найвірогідніше, у червні, додав Андрій Зозуля.
Німецький підхід
Також зміни чекають і на вулицю Степана Бандери. Щоправда, їх ми побачимо не раніше весни 2017 року. Інститут міста, спільно з Львівською міськрадою та містом Лейпциг розпочав проект “Вулиця для всіх”, результатом якого має бути реконструкція вулиці С. Бандери. Перші обговорення щодо того, як же має виглядати оновлена вулиця, відбулись на початку квітня.
Олександр Кобзарев, директор комунальної установи “Інститут міста” розповів “Пошті”, що проект здебільшого фінансуватимуть за кошти німецького уряду, за містом частка всього лиш у десять відсотків. Також за кошти міста проводитимуть саму реконструкцію.
“Проект передбачає навчання наших місцевих фахівців практикам планування таких громадських просторів за тими стандартами, за якими працюють у Німеччині. Крім того, в ході проекту буде зроблено деякі мікроінвестиції. Себто, облаштування підсвітки пішохідного переходу, де це буде потрібно, чи облаштування зупинки. Сам проект коштуватиме 80 тисяч євро. Він не покриває реконструкції, його мета – розробка бачення, концепції того, як має виглядати вулиця із врахуванням думок зацікавлених осіб, тих, хто проживає там, має бізнес, вчиться. Можливо, там є якісь спеціальні групи мешканців. До прикладу, коли реконструювали проспект Свободи, то коли довідались про те, що на цій вулиці є офіс Товариства незрячих, то при облаштуванні зважили на це і облаштували, де необхідно, тактильну плитку”, – каже він.
Олександр Кобзарев зазначає, що основні відмінності між нашим і німецьким підходами до облаштування громадських просторів у тім, що ми все робимо швидко, і не приділяємо достатньо уваги обговоренням із мешканцями.
“Правильний підхід до цієї справи, це коли враховано інтереси усіх зацікавлених осіб. Тому у Німеччині процес планування реконструкції триває щонайменше рік, для того, аби всі бажаючі могли включитися у нього і сказати свої вимоги. Пропонують здебільшого декілька варіантів, з-поміж яких мешканці мають вибрати кращий. В нас дуже часто намагаються максимально швидко пройти цю планувальну стадію. І це власне те, що німецькі фахівці вважають помилкою. Ми коли вперше почули, що саме лиш планування має тривати рік, то казали, що це довго, мовляв, давайте бодай півроку. Особливо важливі об’єкти в Німеччині вони навіть і два роки іноді планують”, – каже Олександр Кобзарев.
Проект оновлення скверу на вул. Трильовського
Також він зазначає, що Львів поволі повертається до давніх європейських традицій, коли різні активності проводяться не лише у центрі міста, а й у інших районах є місця, де можна проводити час, розважатись та відпочивати.
“Нині йде робота, аби умовно розтягнути центр міста. Він був місцем зустрічі для всіх, та коли стало більше туристів, з’явилась потреба в нових місцях, де можна зустрічатись, проводити час. Підзамче незабаром стане таким центром активностей. Там і фабрику повидла реконструюють, проводили цікавий фестиваль для сусідів. А щодо того, чи готові львів’яни до змін, то… Треба розуміти, що наші мешканці є такі, як вони є, і задача міської ради задовольняти їх потреби. Мешканці майже ніколи не бувають задоволені результатом, бо як тільки покращуються умови, то одразу й збільшуються вимоги. Але я всім раджу, коли порівнюєте місто, то не тільки з Краковом чи Ляйпцігом, порівнювати варто, поїздивши ще й по інших містах України”, – додав він.
Джерело: Пошта.
Львів у новинах:
У Львові з'явиться сквер з тренажерами та баскетбольним майданчиком: де саме
"Компостери-совок. Табло-фігня": туристи розкритикували нові львівські трамваї