Для встановлення електронних табло на трамвайних зупинках Львівська міська рада виділила 3 мільйони гривень. Та за рік нова система витрат так і не виправдала – інформація на екранах не відповідає дійсності або ж її узагалі немає. Однак це не заважає міським чиновникам думати про нові електронні стенди вартістю у 17 мільйонів гривень. Про це йдеться у сюжеті проекту "Таємниці Ратуші".
Щоб встановити електронні табло на трамвайних зупинках, львівська міська влада щедро виділила три мільйони гривень. Однак за рік про належне програмне забезпечення ніхто так і не подбав – інформація на стендах часто не відповідає дійсності. І причиною хаосу називають китайські відеокамери на світлофорах. Вони не пристосовані до того, щоб фіксувати рух на високих швидкостях, тож повідомлення про затори на дорогах до комунальних дорожників надходять із запізненням. Відтак пасажири на зупинках теж отримують недостовірні дані або ж взагалі бачать темний екран.
"Якщо є затримка даних до 20 секунд, інформація не може бути оперативною. Система мусить все прорахувати і дані надходитимуть із запізненням", – каже представник ЛКП "Львівавтодор" Микола Жолобович.
До того ж, у відповідальній за роботу табло службі "Львівавтодору" навіть не знають, де у місті висять несправні монітори.
"Автоматичного сповіщення, в принципі, у нас немає. Ми моніторимо, стараємось відслідковувати, де працює, а де – ні. Але весь час це робити неможливо", – розповідає представник ЛКП "Львівавтодор" Андрій Сирота.
Та, незважаючи на такі недопрацювання, у львівській Ратуші поспішають втримати статус першості в електронних впровадженнях. У планах мера міста Андрія Садового є ще й електротабло для маршруток.
"Це є сервіс. Він буде вигідним для львів’ян", – впевнений Садовий.
Вартість нового задуму – 17 мільйонів гривень. У свою чергу чиновники обіцяють, що нова система працюватиме краще, ніж трамвайна. Та, зважаючи на попередній досвід, люди побоюються, що один такий монітор для відстеження руху маршруток, з’їсть не лише150 тисяч гривень, а й нерви львів’ян. Мовляв, пунктуальним краще на диво-техніку не сподіватися.
"То якийсь збій інформації, то система перезавантажується, то взагалі не світиться нічого", – обурюється громадський активіст Василь Молдован.
Та й щільний графік електронних нововведень викликає побоювання у містян. Виявляється, що третина із шестисот маршруток обладнані застарілими GPS-трекерами, що не спрацюються із системою електронних табло. Купити собі нові перевізники не поспішають, адже вартість одного трекера – понад чотири тисячі гривень, тож це додасть зайві витрати.
"У місті працює 600 автобусів. Якщо помножити їх кількість на вартість одного пристрою, можна собі уявити, яка це сума", – зазначає голова Асоціації перевізників Іван Велійка.
Тобто, вже невдовзі перевізникам доведеться викласти 800 тисяч гривень, щоб супутник міг швидко вловити інформацію та передати її на електронні табло. Тож чи потрібна нова ідея мерії самим перевізникам?
"Скільки не вішай графіків, але якщо вони їх не дотримуються, то це все рівно будуть просто таблички ні про що", – впевнений громадський активіст Петро Волинський.
Та й не виключено, що чим більше влада тиснутиме на перевізників, тим швидше це відобразиться на кишенях пасажирів черговим підвищенням тарифу.
"Ми всі хочемо європейську послугу, але ж чудес не буває!", – каже Іван Велійка.
Відтак, ймовірно ідеї влади обернуться для мешканців новими витратами. Та й самі львів’яни не вірять у те, що дорога електронна система цього разу запрацює точно та без збоїв.
"Це просто намагання провести багатомільйонні махінації і відмити гроші", – переконаний Василь Молдован.
Джерело: zik.ua.
Львів у новинах:
На львівському м'ясокомбінаті розповіли звідки в ковбасі взявся олівець
Зростання тарифів і зарплат: що зміниться для львів'ян з 1 травня