Нові електронні паспорти львів'яни будуть отримувати з 14 років: що це таке

фото з сайту 24tv.ua/news

фото з сайту 24tv.ua/news

Події
27 жовтня 2015 11:22

З 1 січня 2016 року українцям будуть видавати пластикові внутрішні ID-паспорти.

Як пише "Сегодня", паперові документи на пластикові планують замінити всім громадянам України поступово, за 5 років.

Усе, що треба знати про новий паспорт:

— ID-карти видаватимуть з 14-ти років, а не з 16-ти, як раніше. Це міжнародна практика, оскільки з 14-річного віку настає часткова дієздатність громадянина.

— Особи, яким потрібно замінити паспорт з об’єктивних причин (досягнення 25 або 45 років), не потрібно буде платити за новий документ. Для громадян, які роблять заміну вимушено, ця послуга буде платною.

— Отримати ID-картку можна буде не тільки за місцем реєстрації (прописки), але і в будь-якому паспортному столі або центрах надання адмінпослуг.

— ID-картку можна буде оформити за 10 днів.

— У 2016-2020 роках будуть дійсні і паперовий, і пластиковий внутрішній паспорти.

— Переваги ID-картки: більш досконалий захист і можливість отримання з часом адмінпослуг через інтернет, без черг.

— Інформація, яка міститься в ID-картці. Там не буде інформації про укладення шлюбу і місце проживання. Уся інформація (фото, ПІБ тощо), яку можна побачити на ID-картці, продублюють в зашитий у неї чіп, як зараз у закордонних паспортах. Туди ж, за бажанням власника, можна внести відбитки пальців і цифровий підпис. Однак люди можуть відмовитися від останнього, зробивши про це помітку на самій картці

— Ціна ID-картки, за оцінками експертів МВС, становитиме до 200 гривень.

— ID-карта дійсна 10 років з моменту видачі.

Українці зможуть обміняти нинішні паспорти на нові ID картки. Коли та як це зробити

Обмін паперових паспортів громадянина Україна на документи нового зразка не є обов'язковим.

 Із 1 січня 2016 року в Україні замість нинішніх паспортів громадянина України почнуть видавати нові пластикові ID-картки, що замінюватимуть внутрішній паспорт. На них записуватимуть біометричні дані власника такого паспорта. Українці вже майже рік, із 1 січня 2015 року, мають право оформити біометричні паспорти для виїзду за кордон. Про це повідомляє Державна міграційна служба України.

Що таке біометричні документи і для чого вони потрібні?

Біометричними називають документи, що посвідчують особу та містять електронний носій інформації, на якому записано інформацію про біометричні дані власника документу з метою його ідентифікації. Передбачається, що такі документи найбільш захищені від підробок та виключають можливість користування ними будь-якою особою, окрім власника. Головна ідея впровадження більш захищених документів, які забезпечують ідентифікацію особи – це суттєве підвищення захищеності суспільства від проявів злочинності та міжнародного тероризму. Понад 90 країн із 193 держав-членів ООН уже видають такі документи, ще понад 20 готові до впровадження таких документів в найближчі роки.

Які переваги біометричних документів для громадян?

Паспорт громадянина України, виготовлений у формі пластикової картки буде більш зручним та зносостійким, ніж паперовий аналог. Для захисту інформації на електронному носії використовуються новітні технології, що робить підробку електронних документів практично неможливою. У разі крадіжки чи втрати такого паспорта, зловмисники не зможуть скористатися ним. Для зчитування інформації, наприклад на кордоні, будуть використовуватись автоматизовані контрольно-пропускні системи для власників біометричних паспортів. Це, по-перше, виключить суб'єктивність та можливість зловживань під час проходження контролю, а, по-друге, зменшить час, необхідний на таке проходження. Подорожі до країн які використовують автоматичні пропускні системи стануть більш зручними, без виснажливих черг. Аналогічно, будуть створені умови, необхідні для спрощення та прискорення внутрішньодержавних процедур надання адміністративних послуг, які передбачають ідентифікацію особи.

Хто отримуватиме ID-картки безкоштовно?

Паспорти нового зразка видаватимуть безкоштовно усім громадянам України, які їх отримують уперше й досягли 14-річного віку. Нині паспорти видають із 16 років.

Як виглядають українські біометричні документи і які дані до них вносяться? До паспорта громадянина України буде вноситися наступна інформація: 1) назва держави; 2) назва документа; 3) ім'я особи; 4) стать; 5) громадянство; 6) дата народження; 7) унікальний номер запису в Реєстрі; 8) номер документа; 9) дата закінчення строку дії документа (для закордонних паспортів – 10 років, внутрішній паспорт – безстроковий); 10) дата видачі документа; 11) уповноважений суб'єкт, що видав документ (код); 12) місце народження; 13) відцифрований образ обличчя особи; 14) відцифрований підпис особи.

Нові електронні паспорти львів'яни будуть отримувати з 14 років: що це таке фото

Нові електронні паспорти львів'яни будуть отримувати з 14 років: що це таке фото 1

Окрім того, до паспорта громадянина України за письмовим клопотанням заявника, а стосовно осіб, які не досягли 16-річного віку, – їхніх батьків (усиновлювачів), опікунів, піклувальників або інших представників може бути внесена також додаткова змінна інформація, передбачена законодавством.

 Чи обов'язково буде міняти вже видані документи на нові – біометричні? Відповідно до чинного законодавства, паспорт громадянина України, що видається сьогодні підрозділами Державної міграційної служби України, має необмежений строк дії, а тому, навіть після впровадження паспортів нового зразка, такі паспорти залишаться чинними. Змінювати їх на біометричні – це право, але не обов'язок кожного громадянина України. Паспорт громадянина України для виїзду за кордон видається терміном на 10 років (кінцева дата дії зазначена у паспорті) і навіть після впровадження документів нового зразка, такий паспорт є чинним до зазначеної кінцевої дати дії. Громадяни можуть вільно перетинати кордон з такими паспортами, отримувати у них візи тощо. Разом з цим, у разі бажання громадянина, він зможе обміняти цей паспорт на паспорт нового зразка, звернувшись до підрозділу ДМС України. Аналогічною є ситуація з іншими документами, передбаченими Законом України "Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус": до завершення строку дії документів "старого" зразка їхня заміна на біометричні не є обов'язковою.

Чи можна відмовитися від оформлення біометричного паспорта? Законодавство України передбачає можливість відмови від оформлення паспорта з електронним безконтактним носієм, у такому разі видається паспорт без електронного чіпа, при цьому його оформлення обійдеться дешевше.

Скільки коштує паспорт громадянина України для виїзду за кордон?

На сьогоднішній день, при оформленні документів, в залежності від типу документа та обставин його оформлення, громадяни сплачують державне мито, вартість адміністративних послуг та вартість бланку. Для деяких документів та обставин, окремі або всі з перелічених платежів відсутні. На сьогоднішній день при оформленні паспорта громадянина України для виїзду за кордон у звичайному режимі громадяни оплачують державне мито (170 грн), а також вартість адміністративної послуги (87 грн 15 коп.) та вартість бланку (в залежності від типу паспорта, 304 грн 32 коп. за бланк з електронним чіпом та 238 грн 32 коп. без нього). Це при оформленні документа протягом 20 робочих днів. У випадку оформлення документа протягом 7 робочих днів, сума державного мита та вартості адміністративної послуги подвоюється (і складає відповідно 340 грн та 174 грн 30 коп.)

Скільки коштує паспорт громадянина України?

При першому отриманні документа, зміні прізвища, ім'я та по батькові, виявлених розбіжностях чи неточностях – сплата державного мита не передбачена. Якщо паспорт утратили, його у вас викрали чи він сильно пошкоджений, то за новий доведеться сплатити 34-51 грн держмита.

Скільки коштуватиме заміна паперового внутрішнього паспорта громадянина України на ID-картку, поки не відомо.

Де можна буде оформити ID-картку?

Документи можна буде оформити через портал Державної міграційної служби та єдиний державний портал адміністративних послуг.

Де оформити паспорт для виїзду за кордон?

Для оформлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон громадяни України звертаються до будь-якого підрозділу міграційної служби, незалежно від місця проживання.

Список підрозділів шукайте за цим посиланням.

Ідентифікаційний код тепер можна внести у свій паспорт

Джерело: tsn.ua/politika

Львів у новинах:

Трамвай на Сихів: що встигли зробити до виборів (відео) 

У Львові з’явилась перша майстерня самообслуговування (фото) 

Опрацьовано 96,29% бюлетенів: до облради Львова проходять 8 партій 

Це чат - пиши та читай 👇
Ого! ти доскролив до нашого чатбота 😏
Тепер у тебе є можливість налаштувати його під себе і дізнаватися важливий контент першим, щоб розповідати друзям
Тільки пошта, тільки хардкор 🤘
Ми в соцмережах