Отримай відповідь: куди тепер звертатися у Львові з питань прописки

Новина - Події - Отримай відповідь: куди тепер звертатися у Львові з питань прописки

Новина - Події - Отримай відповідь: куди тепер звертатися у Львові з питань прописки

Події
11 травня 2016 11:00

З квітня цього року в Україні в силу вступили нові правила прописки.

Тепер щоб прописатися за місцем проживання треба звертатися не до паспортного столу, а в Центр надання адміністративних послуг. Паспортні столи більше не відповідають за  прописку. Тому  віднині мешканці повинні звертатись за цими послугами в районні держадміністрації міста. У Львові для цього в усіх райадміністраціях  відкрили єдине вікно (ЦНАП), де можна отримати необхідні послуги.

Всі ми знаємо, скільки часу займає оформлення будь-яких важливих документів в державних установах. Зняття з реєстрації і реєстрація - не виняток. Раніше це займало не менше двох тижнів, тепер нові правила  прописки чиновники обіцяють зробити оперативнішими. 

Як всі ці процедури відбуваються на практиці  - VG  Львів  попросив розповісти Головного спеціаліста загальноорганізаційного відділу Сихівської райадміністрації Львівської міської ради Наталю Рубай.

 За її словами, поки що на практиці існує, якщо можна так висловитись, "мікс" з нових і старих правил  реєстрації і прописки. Тобто старі правила продовжують діяти, а нові ще не повністю   запрацювали. Справа в тому, що Кабінет Міністрів України ще не затвердив Єдиного демографічного реєстру, який значно пришвидшив би роботу з клієнтами. Тому зараз доводиться звертатися за інформацією в довідкове бюро Державної міграційної служби за територіальністю.

Як же відбувається, наприклад, процедура зняття з реєстрації у нашому місті і наскільки швидко ?

Все елементарно, - пояснює Наталя Богданівна. – Мешканець приносить заяву про зняття з реєстрації з місця проживання і заяву про реєстрацію місця проживання. Ці документи в єдиному вікні реєструють в базі даних, тобто, що заяви прийняті. Після цього їх передають кур’єру, який віддає їх спеціалісту виконавчого органу влади. Заява розглядається. Швидкість  її розгляду залежить від кількості заяв, які є на даний момент. За законодавством це має займати не більше 1 дня, після того, як вона потрапила в органи виконавчої влади.  Розгляд самої заяви  займає не більше 10-15 хвилин, потім її погоджують і приймають відповідне рішення: дозволити або відмовити, після чого передають  документ громадянина України, де є відмітка про реєстрацію чи зняття з неї, в єдине вікно, працівники якого повідомляють клієнту про результат за допомогою SMS або телефоном. Все це разом займає не менше трьох днів.


Які документи потрібні


 Щоб прописатися за новою адресою, необхідно звернутися в ЦНАП у своєму районі і написати відповідну заяву, - розповідає Наталя Богданівна.- Також при собі треба мати копію паспорта  і витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно або інформаційну довідку з Державного реєстру.

Якщо людина не є власником квартири або будинку, то вона повинна прийти з власником квадратних метрів, який на заяві про дозвіл на прописку ставить свій підпис, що він погоджується прописати у свій дім чи квартиру піднаймача.  Власник також повинен мати при собі копію паспорта.

Детальніше, які саме документи потрібно мати для реєстрації можна ознайомитися у постанові № 207 Кабінету Міністрів України:

18. Для реєстрації місця проживання особа або її представник подає:

1) заяву за формами, наведеними відповідно у додатках 6, 7 або 8;

2) документ, до якого вносяться відомості про місце проживання. Якщо дитина не досягла 16 років, подається свідоцтво про народження. Реєстрація місця проживання дітей, які є іноземцями чи особами без громадянства, здійснюється за умови внесення даних про дітей до посвідки на постійне або тимчасове проживання їх батьків та копії свідоцтва про народження. Документи, видані компетентними органами іноземних держав, підлягають легалізації в установленому порядку, якщо інше не передбачено міжнародними договорами;

3) квитанцію про сплату адміністративного збору (у разі реєстрації місця проживання одночасно із зняттям з попереднього місця проживання адміністративний збір стягується лише за одну послугу);

4) документи, що підтверджують:

право на проживання в житлі, - ордер, свідоцтво про право власності, договір найму (піднайму, оренди), рішення суду, яке набрало законної сили, про надання особі права на вселення до житлового приміщення, визнання за особою права користування житловим приміщенням або права власності на нього, права на реєстрацію місця проживання або інші документи. У разі відсутності зазначених документів реєстрація місця проживання особи здійснюється за згодою власника/співвласників житла, наймача та членів його сім'ї (зазначені документи або згода не вимагаються при реєстрації місця проживання неповнолітніх дітей за адресою реєстрації місця проживання батьків / одного з батьків або законного представника/представників);

право на перебування або взяття на облік у спеціалізованій соціальній установі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту особи, - довідка про прийняття на обслуговування в спеціалізованій соціальній установі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту особи за формою згідно з додатком 9, копія посвідчення про взяття на облік бездомної особи, форма якого затверджується Мінсоцполітики (для осіб, які перебувають на обліку у цих установах або закладах);

проходження служби у військовій частині, адреса якої зазначається під час реєстрації, - довідка про проходження служби у військовій частині, видана командиром військової частини за формою згідно з додатком 10 (для військовослужбовців, крім військовослужбовців строкової служби);

5) військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку);

6) заяву про зняття з реєстрації місця проживання особи за формою згідно з додатком 11 (у разі здійснення реєстрації місця проживання одночасно із зняттям з реєстрації попереднього місця проживання).


Скільки коштує


За словами Наталії Рубай – адміністративні послуги є платними.

Якщо заяву про зняття з реєстрації і реєстрацію мешканець подає у єдине вікно одним днем, то це коштуватиме 12 гривень, 33 копійки.  Якщо в один день мешканець подає  одну заяву, а на другий день  іншу з відповідним пакетом документів – то доведеться платити двічі.  Для зручності клієнтів біля єдиного вікна є термінал, де одразу можна оплатити необхідні послуги.

До речі, якщо людина довго не реєструється, її попереджають в єдиному вікні, про те, що це необхідно зробити.  Якщо прописки немає більше одного місяця від дати зняття з реєстрації, то доведеться заплатити адмінштраф в розмірі 36 грн. 25 копійок. Якщо ж у людини немає прописки більше року, тоді її можуть  покарати штрафом в розмірі від одної до трьох мінімальних зарплат (зараз мінімальна зарплата становить 1.450 гривень).


Адреси ЦНАП у Львові


Центр надання адміністративних послуг Галицького району

Центр надання адміністративних послуг Залізничного району

Центр надання адміністративних послуг Личаківського району

Центр надання адміністративних послуг Сихівського району

Центр надання адміністративних послуг Франківського району

Центр надання адміністративних послуг Шевченківського району

Зразки заяв на сторінці ЦНАПу у фейсбук, або за цією адресою

Львів у новинах:

Е-урядування: які онлайн-послуги доступні львів'янам 

Львів’янину на замітку: які тарифи підвищили в Україні на травневі

Від сьогодні частина Львова залишилася без гарячої води: коли включать

Це чат - пиши та читай 👇
Ого! ти доскролив до нашого чатбота 😏
Тепер у тебе є можливість налаштувати його під себе і дізнаватися важливий контент першим, щоб розповідати друзям
Тільки пошта, тільки хардкор 🤘
Ми в соцмережах