Що зміниться: до кінця року у Львові запрацює центральна диспетчерська "швидкої"

фото з сайту Твоє Місто

фото з сайту Твоє Місто

Події
22 серпня 2017 17:26

Уже до кінця 2017 року у Львові має запрацювати центральна диспетчерська, яка прийматиме виклики за телефоном "103" зі всієї області.  Таким чином на Львівщині хочуть покращити систему організації роботи "швидкої", зробити її модернізованою та…Про єдину диспетчерську мова зайшла ще у 2013 році, коли усі станції швидкої допомоги "перекинули" у підпорядкування обласної влади. Проте з різних причин активний рух почався лише у 2017 році.

Як розповів Львівському порталу керівник Центру екстреної медичної допомоги Володимир Похмурський, якого призначили на посаду на початку року, у грудні цього року диспетчерська вже може почати працювати.

"Зараз іде на завершення виготовлення кошторисної документації. Це означає, що ми розробили технічне завдання, обласна влада виділила кошти, ми одразу уклали угоду, проектанти завершили проектну частину,склали кошторис. Зараз після закінчення експертизи ми оголошуємо тендер. Так виглядає, що нам вдасться цього року запустити цю диспетчерську. Може, на початок грудня…(запустять диспетчерську-ред.)", – зазначив він.

У центральній диспетчерській згідно кількості населення Львівської області буде працювати це 18 місць диспетчерів, буде цілодобовий пост, відповідальні лікарі-консультанти, обслуговуючий персонал, ІТ-персонал. Ці люди працюватимуть у безперервному режимі.

Що зміниться: до кінця року у Львові запрацює центральна диспетчерська "швидкої" фото

"Диспетчерська має автоматичну телефонну станцію, має сервер, має автоматизовані робочі місця, усі наші машини обладнані засобами зв’язку – тобто є безперервний зв’язок диспетчера з усіма нашими бригадами. Усі виклики “103” "переадресовуються в єдине місце, і диспетчер виклик опрацьовує.  Він визначає пріоритети, потребу в активації нашого мобільного підрозділу. Коли треба відправити "швидку допомогу", він передає диспетчеру виклик, який координує певну кількість бригад, що він бачить на моніторі. І той диспетчер автоматично посилає туди найближчу до виклику бригаду. Тобто ми цією диспетчерською ліквідуємо адміністративні кордони. Не буде такого, що ця бригада у Пустомитівському районі, а ця – у Перемишлянському. Диспетчерська буде єдине, і де би людина на території області не була, коли вона набирає "103", вона попадає до Львова", – пояснив керівник екстреної медицини Львівщини.

Щодо працівників, які обслуговуватимуть виклики зі всієї області, то наразі конкретних кваліфікаційних вимог до них немає. Єдине, що В. Похмурський зазначає, що таки медичний досвід буде в пріоритеті, адже важливо, щоб диспетчер орієнтувався у сфері, в якій працює.

Що зміниться: до кінця року у Львові запрацює центральна диспетчерська "швидкої" фото 1

"Згідно нашої практики та перспективного бачення, оптимальний варіант, щоб диспетчер мав досвід роботи у бригаді швидкої допомоги, оскільки це допоможе йому краще комікувати з людьми, що працюють у виїзній бригаді. Крім того, він має мати додаткові знання, як працювати з пацієнтом, які питання задавати. У нас зараз диспетчерами працюють фельдшери, межсестри , тобто люди з досвідом", – каже медик.

А от щодо питання швидкості доїзду бригади до місця виклику, то тут наразі, за словами Володимира Похмурського, диспетчерської буде замало і пояснює, чому:

"У більшій половині викликів швидка допомога робить невластиву їй роботу. Тому якщо зняти з неї так навантаження, то швидка буде швидше виїжджати.

Закон України регламентує, що таке  екстрені виклики. Екстрений виклик – це тоді, коли стан пацієнта є настільки тяжкий, коли є ризик, що ненадання допомоги може призвести до смерті пацієнта або критичного погіршення його здоров’я. І тоді у найкоротшому часі за 10 хвилин бригада має бути у пацієнта, якщо це території міста і до 20 хв, якщо це територія села. А якщо виклик не є екстрений, наприклад, загострення хронічних хвороб, підняття температури тощо, тоді наш диспетчер може переадресувати цей виклик на сімейного лікаря. Протягом години вирішується питання, хто надасть допомогу пацієнту. Якщо сімейний лікар чи медсестра не може підійти до пацієнта, тоді наша бригада їде. Тому якщо зняти з неї так навантаження, то швидка буде швидше виїжджати".

Натомість зараз працівники екстреної медицини фактично ніколи не відмовляють пацієнтам і часто-густо вимушені їздити до хворих, стан яких аж ніяк не характеризується як такий, що потребує невідкладної допомоги.

"Як правило, наші диспетчери не відмовляють людям у виклику. Але з другого боку, ми пробуємо міняти свідомість людей. Люди мають розуміти, що коли вони викликають швидку допомогу, це означає, що якщо станеться якась біда, людина, яка дійсно потребує допомоги, лишиться без неї, бо бригада поїхала на невластиву їй роботу", – наголошує В. Похмурський.

Цікаво, що сьогодні на роботу щоденно виїжджає 125-13 бригад швидкої допомоги, які цілодобово обслуговують населення області.

"МОЗ рекомендує 10 автомобілів на 10 тисяч населення. У нас явно є менша кількість бригад – протягом останніх 5-ти років кількість бригад не змінюється",  – підводить підсумки співрозмовник.

Дивись ще:

Пікет мерії: міський голова Львова прокоментував нинішній протест стоматологів 

Невтішна статистика: у Львові хворіють на кашлюк навіть щеплені діти 

Як вберегтися: електронні скриньки львів’ян атакує замаскований вірус 

Читайте всі новини на нашій сторінці в Facebook та в Телеграм

Це чат - пиши та читай 👇
Ого! ти доскролив до нашого чатбота 😏
Тепер у тебе є можливість налаштувати його під себе і дізнаватися важливий контент першим, щоб розповідати друзям
Тільки пошта, тільки хардкор 🤘
Ми в соцмережах