Реально чи зась: коли у Львові запустять міську електричку

Коли у Львові запустять міську електричку.

Коли у Львові запустять міську електричку.

Події
07 серпня 2018 12:21

У Львові планують запустити повноцінну міську електричку. В управлінні транспорту та зв’язку міськради Львова вже неодноразово роздумували над ідеєю запустити міську електричку з Рясного-2 до Підзамче, пише 032.ua.


Як усе починалось


У 2009 році у Львові уже запускали міський рейковий автобус сполученням Сихів – Підзамче. Проте, за півроку маршрут закрили – через нерентабельність та значну завантаженість колій пасажирськими і вантажними поїздами, через що автобус не міг часто курсувати.

"Головна проблема міського рейкового автобуса полягала в малопродуманій системі діяльності транспорту", — розповів головний архітектор Львова Юліан Чаплінський.

До того ж, "Львівська залізниця" та місто розглядали можливість продовжити маршрут залізничного транспорту від головного вокзалу до Рясне-2 ще до закриття рейкового автобуса. Однак, цим планам так і не судилося здійснитися.

"Сам захід був малопропіареним. Про те, що у Львові працює міський рейковий автобус, знали небагато людей. Зокрема, була погано прорахована собівартість: здається, що ніхто навіть не думав про оптимізацію", — зазначив Чаплінський.

Реально чи зась: коли у Львові запустять міську електричку фото


Яка ситуація станом на сьогодні


У квітні цього року на сайті Єдиної системи місцевих петицій зареєстрували пропозицію від Дмитра Хмарного про запровадження нової системи міського залізничного транспорту у Львові.

Автор петиції розповів, що зараз приміські напрямки обслуговують застарілі автобуси, які перебувають у аварійному стані, часто курсують не за графіком і не за маршрутом, переповнені пасажирами.

"Хочеться щоб в нас, як і в Європі, існувало поняття міського залізничного транспорту, який би був орієнтований на приміські регіони та курсував хоча б в години пік", — повідомив Дмитро Хмарний.

У петиції пропонується розробити таку систему залізничного сполучення, за напрямками: Мшана — Залуги, Зашків — Давидів, Пустомити — Запитів. Це може бути шість окремих ліній, які курсуватимуть до головного або приміського вокзалу у Львові, при цьому поїзди прибуватимуть з інтервалом у 30 — 60 хвилин.

В управлінні транспорту минулого року уже намагались розвинути думку щодо запуску залізничного транспорту від Підзамче до Рясного. Але залізничники ідею не підтримали.

"Справа в тому, що якщо вулицю Шевченка закриють на ремонт, то мешканцям Рясного буде дуже важко їхати чи заїхати в район. Тому, пропрацьовували варіант маршруту залізницею. Ми виїжджали на попередні станції, де могла би курсувати електричка. Але ці станції ні місто, ні залізниця, не розцінювали як пасажирські. Вони в поганому стані. Крім того, все зупинилося на питанні фінансування та моделі співпраці – залізниця не хоче щось робити", — розповів провідний спеціаліст відділу паркування та організації дорожнього руху в управлінні транспорту департаменту Житлово-комунального господарства та інфраструктури Львівської міської ради Павло Сирватка.

Юліан Чаплінський погодився з цією думкою. Він вважає, що до "Львівської залізниці" треба йти вже з готовою програмою, аби наочно показати, як буде працювати міська електричка. 

Реально чи зась: коли у Львові запустять міську електричку фото 1


Як це працює в Європі. Як може працювати у Львові


В європейських країнах міська електричка — дуже популярна річ. Такий вид залізничного транспорту існує в Австрії, Швейцарії, Франції, Польщі, Данії, Австралії, Великобританії, Італії. По суті — це міська залізниця, де курсують добре знайомі нам пасажирські вагони, транспорт використовує ті самі рейки, а ще може інтегруватися в міжміське сполучення.

Міські електрички за своєю структурою бувають різних типів:

  • лінійними — коли проходять через все місто та сполучаються з позаміськими центрами;
  • у формі перетинання — коли формується своєрідне кільце в центрі, або навколо центру міста,  інтегруючись разом із метро.

"Мешканці Львова не знають про те, що в генплані міста та прилеглих населених пунктів є колія, перед в'їздом в місто з Києва, що дасть можливість не запускати до Львова вантажні поїзди. Таким чином ми звільнимо залізничну гілку, яка пролягає до Підзамче. Комплексна схема зв'язків мала би пов'язувати навколишні зі Львовом села", — зазначив Чаплінський.

За словами головного архітектора, німецькі фахівці, які разом зі львівськими спеціалістами вивчали питання запуску у Львові міської електрички вважають, що можливість швидкого добирання до міста створює додаткові пасажиропотоки, на яке місто не розраховане. Тому, в Німеччині мешканці сіл доїжджають до кордонів міст на автомобілях, а вже потім пересідають на електричку.

"Наша думка така, що міська електричка могла би спокійно інтегрувати станцію Давидів. Там живе дуже багато людей, які їдуть до Львова. А далі відбувається інтеграція з Малеховим, Сороками-Львівськими, Ямпілем, Запитовим, Брюховичами. Колію можна продовжити до Зашкова, Куликова і звичайно, в такі села, як Рудно, Зимна Вода, Басівка, Пустомити. Люди отримали би можливість зручно добиратись не тільки на роботу, а й в зону рекреацій: на озеро Наварія, в Брюховичі", — розповів Чаплінський.

До того ж, оплата проїзду в міських електричках дорівнювала би тарифам в міському транспорті, а поза містом мали би діяти  інші регіональні тарифи.

Реально чи зась: коли у Львові запустять міську електричку фото 2


Що потрібно для реалізації проекту


Створення такого масштабного проекту займає доволі багато часу. В реалізації проекту мають бути зацікавлені всі сторони: міська влада, залізниця, мешканці міста, аби не вийшло так, як у 2009 році.

"Мені так здається, що в Україні ще не робили такого масштабного проекту. З іншого боку, ми маємо шанс все підпільно підготувати і потім вистрілити з нашою напрацьованою системою. Бо залізниця не буде прислухатись до просто наших бажань. Ми всі пам'ятаємо, що колись у Львові хотіли збудувати підземний трамвай. І під час будівництва почала просідати земля, руйнувалися будівлі. Так от, міська електричка є менш затратною за інвестиціями та є дуже хорошою альтернативою метро", — зазначив головний архітектор Львова.

Чаплінський додає, що у випадку ґрунтовної роботи над проектом міської електрички, необхідно з'ясувати технічні аспекти цього питання, розробити візію поетапного розвитку міської електрички та ретельно продумати її включення в систему громадського транспорту.

"Нам потрібно все це планувати: виділити земельні ділянки, створити хоча-би на рівні ескізних проектів пасажиропотоки, зробити анімацію, зробити піар серед людей. Бо коли політика біжить поперед розуму, ми отримуємо те, що сталося у 2009 році", — зазначив головний архітектор Львова.

Наразі проект залишається на рівні обговорень.

Реально чи зась: коли у Львові запустять міську електричку фото 3

ДИВИСЬ ЩЕ:

Втретє за тиждень: у Львові поїзд на смерть збив жінку

Розкажи бабусі: популярна львівська електричка змінить маршрут

З першого ж рейсу: модернізована за 46 млн грн електричка повернулася пошкодженою

Читайте всі новини на нашій сторінці в Facebook та в Телеграм

Це чат - пиши та читай 👇
Ого! ти доскролив до нашого чатбота 😏
Тепер у тебе є можливість налаштувати його під себе і дізнаватися важливий контент першим, щоб розповідати друзям
Тільки пошта, тільки хардкор 🤘
Ми в соцмережах