Із 1 травня в Україні запрацює послуга збереження номера після зміни мобільного оператора (MNP — Mobile Number Portability). Абонентам за кордоном ця послуга доступна вже давно. Натомість в Україні такий закон прийняли в 2010 році, однак послугу не активували і досі. Про це повідомляє tvoemisto.tv.
Для того, аби змінити оператора, слід:
зареєструвати номер (для абонентів передплаченого зв’язку). Щоб зареєструвати номер, потрібно зайти у персональний кабінет на сайті поточного оператора, перевірити його статус та, за потреби, заповнити заявку, завіривши її електронно-цифровим підписом (ЕЦП). Зареєструвати номер також можна у будь-якому магазині поточного оператора, надавши паспорт чи інший документ, що підтверджує особу;
подати заявку. Перед цим необхідно перевірити, чи номер зареєстрований на вас (у кол-центрі чи магазині оператора), подати заявку онлайн на сайті оператора, до якого хочете перейти, або у крамниці.
отримати нову SIM-карту. Новий оператор має перевірити, чи ваш номер можна перенести, після чого надати нову карту;
перевести номер. Оператор зробить це автоматично після того, як видасть нову карту.
Абонентові можуть відмовити у збереженні номера коли:
сам оператор може відмовити у послузі MNP, якщо номер зареєстрований не на вас або не зареєстрований узагалі, у заяві подані неповні або недостовірні дані, номер не працює з причин, передбачених законодавством (наприклад, через шахрайство);
відмовити у збереженні номеру може й сама система. Це можливо, якщо після останньої зміни не минуло 30 календарних днів або абонент подав заявку на перенесення одразу кільком операторам.
Більше інформації про зміну оператора зі збереженням номера можна знайти за посиланням.
Додамо, що перше Mobile number portability запустили у 1999 у Великій Британії, Нідерландах та Гонконзі. На початку 2000-х більшість країн Європи вже користувалася такою послугою. А у деяких країнах пострадянського простору, наприклад, у Вірменії, Молдові чи Азербайджані, MNP працює вже декілька років.