У Львові продовжили конкурс на кращий дизайн пасажирського транспорту

У Львові продовжили конкурс на кращий дизайн пасажирського транспорту

фото з сайту vgolos.com.ua

 У місті Лева через брак ідей та пасивність львів'ян продовжать конкурс дизайнерів для розмальовування пасажирського транспорту.

Містом Лева їздить найрізноманітніший транспорт – маршрутки, трамваї і тролейбуси не лише різного виробника та різного року випуску, а ще й пофарбовані у барвисті кольори і мають свої візерунки. Аж очі розбігаються! Така хаотичність не тільки псує колорит Львова, а й розсіює увагу водіїв, що стає причиною частих аварій.  Про це пише Львівська  Пошта.

Аби вирішити проблему, 12 травня Львівська міськ­рада оголосила конкурс дизайнерів для розмальовування трамваїв і автобусів. Свої ідеї охочі розмалювати транспорт мали подати до 20 червня цього року. Кожен охочий міг зобразити та обґрунтувати своє бачення того, як має виглядати львівський громадський транспорт у майбутньому (йдеться про зовнішнє кольорове оформлення).

До того ж, одноколірний транспорт вже курсує містами Європи та України, зокрема Вінницею, Одесою та Харковом. Тому Львову, як культурній столиці України, теж личило б уніфікувати транспорт Львова, зробити його більш естетичним і впізнаваним.


 Лише три ідеї

Конкурс хоч і закінчився, втім назбирати багацько цікавих ідей стосовно вибору кольорової гами та візерунків львівського транспорту не вдалось. Надійшло надто мало ідей – лише три від двох учасників. Чи то реклама конкурсу було погана, чи то львів’яни й справді не мають ідей стосовно кольорів місцевого транспорту, а, може, людям в світлі подій на сході  просто-напросто не до того? 

“Час, відведений для прийому робіт на конкурс зовнішнього оформлення громадського транспорту, вийшов. На жаль, прогнози скептиків справдилися – активність була вкрай низькою і в останні кілька днів надійшли пропозиції лише від двох людей”, – зазначив на своєму блозі alex-shutyuk.livejournal.com представник департаменту розвитку міськради Олександр Шутюк. 

З його слів, одна з пропозицій, що надійшла,  – це розмалювати транспорт у яскраво-червоний колір з білими смужками вздовж вагонів. Ще одна – яскраво-зелений громадський транспорт, який “буде добре вписуватись у міське середо­вище”. Замість традиційних рекламних візерунків конкурсант бачить панораму Львова. Мовляв, виготовити трафарети не так вже й складно, а дивитись буде гарно. Це дві ідеї від одного учасника. Другий учасник бачить громадський транспорт “кавовим”. Свою ідею учасник аргументував так:

“Поєднання червоного з жовтим кольором не використовував, бо воно було масовим у радянські часи. Кольори взяв за основу із старенького відреставрованого трамвая. Гадаю, коричневий і біло-кремовий колір гармонійно дивитимуться у міському середовищі. Тим паче, що один із символів Львова є кава, кольори якої і лягли в основу ідеї. Враховуючи, що дорожні схеми та вказівники у місті теж мають такі кольори, я вирішив зупинитись на них. У такому випадку збережеться єдина мова дизайну. Також білий і світло-сірий колір від даху до низу дозволить транспорту влітку менше нагріватись. Коричневий у нижній частині транспорту допоможе приховати механічні пошкодження та бруд, який накопичується взимку та у погану погоду. А жовта лінія вздовж кузова дозволить візуально більш виокремити транспорт з-поміж решти”, – зазначив один із учасників конкурсу.  


Потрібне "характерне львівське"!

Щоправда, роботи, що надійшли, великого ентузіазму в учасників групи не викликали. Відтак організатори вирішили навіть провести конкурс повторно. Тепер до участі запросять професійні дизайн-студії. 

“Були зауваження, що пропозицій загалом занадто мало і вибирати особливо немає з чого, а також, що у пропозиціях немає чогось характерного львівського, а “просто грамотне поєднання кольорів”. Хоча, що воно таке “характерно львівське” для мене особисто лишилося незрозумілим. У результаті вирішили провести новий етап конкурсу – замовний закритий конкурс, запросивши на нього професійні дизайн-студії та запропонувавши їм певну плату за участь. Двоє учасників, що вже надіслали свої роботи на розгляд, також будуть запрошені до подальшої участі на тих самих умовах (з оплатою) та зможуть подати ті самі роботи, доопрацювати їх чи розробити нові”, – зазначив Олександр Шутюк. 


Якими мають бути кольори

Планують розмалювати транспорт у яскраво-червоний колір з білими смужками вздовж вагонів або у яскраво-зелений

З його слів,  точну дату старту нового конкурсу назвати важко, бо наразі невирішеними залишаються два питання – пошук спонсора для фінансування конкурсу та обсяг потрібних коштів.

“У бюджеті коштів для цього не передбачено та навіть якби були гроші – витрачати їх на це, коли горять тролейбуси, якось “не комільфо”. Інше питання – пошук та запрошення учасників”, – наголосив Олександр Шутюк. 


Куди подіти рекламу?

Тим часом львів’яни замість одноколірного транспорту та цікавих візерунків бачать... рекламу. Справді, транспорт міста зверху донизу обклеєний картинками з соками, морозивом чи туристичними турами у сонячну Болгарію. Кошти воно й справді приносить, втім інколи цієї реклами так багато, що із салону нереально побачити місце знаходження транспорту. 

Як писала “Пошта” у матеріалі “Транспортна розмальовка”, перша реклама на трамваях  і маршрутках з’явилась у перші роки незалежності. Це додатковий заробіток для транспортних підприємств, а тому вона “прижилась” і з роками тільки набувала популярності.

“Трамваї вперше обклеїли соціальною рекламою у 1992 році. Із роками все більше і більше популяризувалась власне така транспортна реклама. Маршрутки, пригадую, рекламували пиво з 1998-го. Така практика цілком нормальна, бо так є й за кордоном. Щоправда, там вона використовується помірно, а не так, що всі вікна заклеєні і люди не мають змоги побачити дорогу”, – зазначав  голова ГО “Львів’яни  за електротранспорт” Антон Лягушкін.

Втім, підприємства кажуть, що перефарбовувати вагони і кузови заново і без реклами не так вже й просто. Все тому, що вони підписали угоди із рекламними агентствами як мінімум до кінця поточного року. 

“Львівелектротранс заключив угоди з рекламними агентствами до кінця року, а тому вони навряд чи так просто дозволять знімати їхню рекламу. Швидше за все, будуть відстоювати свої права. І я їх розумію”, – зазначала Ольга Бачинська.

Львів у новинах:

Нічні маршрути у Львові: без збитків їздить лише один автобус 

Стало відомо скільки Львів заплатить за нові автобуси й тролейбус 

Міськрада погодила зміни до меж Львова (мапа)