Заремонтований Львів: що і де ремонтують та коли закінчать

Фото взято з сайту ria.ru

Фото взято з сайту ria.ru

Транспорт та інфраструктура
23 вересня 2015 12:15

Містяни втомилися від незручностей через перериті дороги. “Пошта” довідалася про ймовірні терміни закінчення робіт, гроші, недопрацювання та новації. 

Львівські дороги віддавна є головними темами дотепних анекдотів. Рік за роком у них стали заривати щораз більше грошей. І хоча активні ремонти розпочали ще до Євро-2012 (деякі масштабні реконструкції та будівництва – такі як, до прикладу, будівництво вулиці Ряшівській і досі не завершені), все ж дорожнє обличчя Львова змінилося – так би мовити, погладшало. 

Отож, літні ремонти стали доброю традицією. І цього року місто її не зрадило. Десятки ділянок тротуарів і доріг – на ремонті, більшу частину робіт обіцяють закінчити у вересні, решту – до кінця року. Погода, кажуть ремонтники, сприяє. При відновленні доріг Львова запозичають досвід європейських країн. У будівництві колії на Сихів використовуватимуть тактильну плитку. У ЛКП “Львівавтодор” запевняють, що проект максимально пристосований до потреб людей із обмеженими можливостями. Також у нашому місті починають освітлювати пішохідні переходи. 


Наприкінці вересня планують відкрити вулицю Промислову, а до середини жовтня – кільце на Замарстинівській


А допоки ремонти тривають, пересічні львів’яни, активісти, обговорюють їх. Львовом ширяться чутки про крадіжки історичної бруківки з проспекту Свободи. Під пильний погляд містян потрапили й знахідки, на які натрапили робітники, розривши головний проспект міста. 


Що ремонтують і коли закінчать 


Нагадаємо, у Львові з 1 вересня обмежили рух транспорту на вулиці Сихівській, бо там  ремонтують дорогу. Спершу перекриватимуть одну смугу – на відтинку від проспекту Червоної Калини до вулиці Зеленої, згодом іншу. Роботи триватимуть до 1 жовтня. З літа й досі на ремонті частина проспекту Свободи – від вулиці Академіка Гнатюка до вулиці Вороного. Там ремонт розпочали ще на початку серпня, а закінчити планують також до 1 жовтня. Перекритою залишається і частина вулиці Лисенка – на відтинку від вулиці Короленка до вулиці Миклухо-Маклая. Обіцяють, що там роботи також триватимуть до 1 жовтня. Вулицю замостять мозаїчним каменем, відремонтують тротуари. Окрім того, відремонтують мережі зовнішнього освітлення. На ремонт закрили й вулицю Богомольця. Міський голова запевнив, що там ремонт завершать 27 вересня. До кінця року для виконання ремонтних робіт закрили вулицю Свєнціцького – на відтинку від вулиці Мушака до вулиці Франка, інформує прес-служба мерії.

Крім того, закрили на ремонт і вулицю Сихівську – від Кавалерідзе до Соняшникової. Ремонтуватимуть цю ділянку до 21 вересня. Дорога буде проїзною, роботи проводитимуть посмугово. 


фото: Андрій Польовий

Нагадаємо, що в планах цього року коштом міста перестелити дорожні ковдри на проспекті Червоної Калини і на вулиці Мечникова. А за гроші ЄБРР в 2015-ому у Львові відремонтують одразу два масштабні об’єкти: вулицю Богдана Хмельницького до Гайдамацької вздовж трамвайного маршруту №6 і найамбіційніший – “Трамвай на Сихів”.  

Загалом цього року з міського бюджету в ремонт міських доріг вкладуть понад 300 мільйонів гривень. Ще два мільйони євро – кредитні кошти Світового банку і мільйон євро на автошляхи Львів отримав із грантів.


Ремонт вулиці Богомольця планують завершити 27 вересня


Директор ЛКП “Львівавтодор” Олег Береза розповів “Пошті”, що до кінця року всі розпочаті ремонти закінчать. “Усі роботи, які проводимо, плануємо завершити до кінця року. Основний обсяг робіт на 6-ому трамвайному маршруті маємо закінчити цього року. До кінця місяця відкриємо вулицю Промислову, до середини жовтня – кільце на Замарстинівській. Щодо грошей, то вісім мільйонів євро – кошти ЄБРР. Це фінансування робіт на вулицях Промисловій, Богдана Хмельницького, Замарстинівській і Гайдамацькій. До кінця року всі ці ремонти плануємо завершити, – запевняє Олег Береза. – Наступного року плануємо виконати частину робіт на трамвайному маршруті №2 (це стосується вулиці Личаківської). А щодо трамвая на Сихів, то на деяких ділянках роботи завершені, та все ж є й такі, де робіт ще не розпочинали через ремонт колектора. Щойно отримаємо від Європейського банку погодження з приводу дофінансування, як робота закипить. Згідно з проектом “Трамвай на Сихів”, маємо облаштувати все у відповідності до вимог, особливо те, що стосується людей із обмеженими можливостями”.

Як розповів “Пошті” в.о. начальника управління капітального будівництва ЛМР Володимир Кметик, УКБ все розпочате закінчило, останні штрихи – дорожня розмітка і тротуари.


На ремонті частина проспекту Свободи – від вулиці Академіка Гнатюка до вулиці Вороного, закінчити роботи планують до 1 жовтня


“Завершили роботи на вулиці Богданівській. Обійшовся нам цей ремонт у понад чотири мільйони гривень. Вулиця уже відкрита для проїзду, зроблена розмітка, замощені тротуари, залишились дрібні роботи з благоустрою. Також уже заасфальтований верхній шар вулиці Пасічної. Тепер там замощують тротуари, незабаром зроблять дорожню розмітку. Вартість робіт – 12 мільйонів гривень.  На перехресті вулиць Стрийська – Наукова вже є правоповоротний з’їзд. Коригуємо проект облаштування додаткової смуги з’їзду з вулиці Стрийської на Хуторівку. Роботи плануємо розпочати наступного тижня або ж через тиждень”, – веде далі Володимир Кметик. 


Хай буде світло!.. І острівець безпеки


Ремонтувати львівські дороги з бодай якимось наближенням до європейських стандартів місту допомагають активісти. 

Як уже писала “Пошта”, торік кілька небайдужих облаштували освітлення на пішохідному переході на проспекті Чорновола. Ділянка була вкрай небезпечна, бо там інтенсивний рух транспорту, а на самому переході не раз траплялися ДТП, наїзди на пішоходів. Гроші на облаштування переходу збирали активісти, долучилося й чимало містян. Кошторис проекту – 60 тисяч гривень, з яких 20 тисяч зібрали активісти ініціативи “Дайте пройти”, а для забезпечення решти суми шукали інвесторів.

Нині під час ремонту доріг такі новації стають щораз актуальнішими. З легкої руки небайдужих містян цього року у Львові планують підсвітити ще з десяток переходів. 


фото: Андрій Польовий 

Мирослав Голяк, один із активістів, які зініціювали проект, розповів “Пошті”, кілька основних правил, за якими роблять освітлення. 

“Освітлення на переходах має відрізнятися від вуличного – бути таким, яке ми зробили торік на проспекті Чорновола. Також у правилах прописаний рівень яскравості. І що найважливіше – освітлення повинно бути автономним, вмикатися залежно від того, наскільки темно на вулиці. Є список з десяти переходів, які повинні освітлити за цими правилами впродовж кількох місяців. Це, зокрема, перехід на вулиці Личаківській, 52 (перехрестя з вулицею Кармелюка), на Пасічній, 2 (перехрестя з вулицею Ярошинської), на Сихівській, 30 (поруч із зупинкою громадського транспорту “Кінотеатр імені Довженка”), на Науковій, 148-а (поруч із зупинкою громадського транспорту “Вулиця Академіка Підстригача”), на Княгині Ольги, 102 (перехрестя з вулицею Бойчука, зупинка “Школа”) та інші”, – запевняє Мирослав Голяк. 

Скільки коштуватиме облаштування одного переходу, ще не відомо, проте, з його слів, гроші на це міськрада виділила. 

“Усе почалося з того, що на Сихові Львівавтодор встановив освітлення на переході неподалік церкви Різдва Пресвятої Богородиці. Але оскільки виглядало це не надто добре, довелося щось робити. Говорити зараз про кошти не зовсім актуально – все залежить від обладнання. На проспекті Чорновола, за  нинішнім курсом євро, одна лампа обходиться в 27 тисяч гривень. А та лампа, яку поставив Львівавтодор на Сихові, коштує 9 тисяч гривень. Та все ж при облаштуванні переходів орієнтуватимуться на перехід на проспекті Чорновола (бодай за стилем), використовуватимуть фокусоване освітлення світлодіодними лампами. Проте точно не купуватимуть обладнання компанії “Сварко”, бо воно дуже дороге. Основне щоби освітлення переходів вмикалося само, залежно від того, наскільки темно на вулиці. А ось на переході на проспекті Чорновола немає датчика освітленості, там немає автономності: лампи вмикаються і вимикаються разом із вуличним освітленням”, – пояснює співрозмовник. І наголошує, що в нашому місті є й перелік доріг, де цього року планують облаштувати острівці безпеки. 


фото: Андрій Польовий 

 

Треба сказати, що ремонти доріг у Львові проводять нехтуючи озеленення, забувають і про пріоритетність громадського транспорту, якому в європейських містах виділяють окремі смуги руху. 

“Що стосується виділених смуг для громадського транспорту, то в нас при ремонтах доріг цього абсолютно не враховують. За винятком сихівського трамвая. Але в нижній частині, ближче до кінцевої зупинки трамвая №4, звужується дорога, і трамвай їхатиме однією дорогою з машинами. Необхідно, щоби громадському транспорту надавали абсолютний пріоритет. Роздільні смуги працюють хіба в центрі міста. Там поліція порушників ганяє, а на Городоцькій ці смуги вже розтрощені, – каже Мирослав Голяк. – Також велике недопрацювання є в тім, що під час ремонтів узагалі не думають про озеленення. В жодному сучасному проекті реконструкції воно не враховане!”  


Підземні історії проспекту


Виявляється, що, крім озеленення, освітлення та руху громадського транспорту під час ремонтів доріг, у Львові не зважають ще й на історичні знахідки. До ремонту проспекту Свободи не залучили археологів – вони пильнують цей об’єкт з власної ініціативи. Тим часом містом ширяться чутки, що, розривши проспект, робітники знайшли людські кістки та дерев’яні конструкції на глибині шість метрів! 


фото: Андрій Польовий 

“Що стосується проспекту Свободи, то тут договір про археологічний нагляд не підписаний. Мої хлопці періодично туди виходили, час до часу робили фотофіксацію. Підтвердити, що там були людські рештки, я не можу, – розповідає “Пошті” директор науково-дослідного центру “Рятівна археологічна служба” Інституту археології НАН України Олег Осаульчук. – Те, що там були залишки склепінь австрійських колекторів, це правда. Це залишки інженерних споруд австрійського і польського часів. Їх треба задокументувати, зафіксувати місце розташування. Це не ті знахідки, які мали б музеєфікувати і задля цього зупинити ремонтні роботи. Та я не можу виступати спонсором робіт з археологічного нагляду міської ради, при тому що міська рада нам ще гроші винна! Не заперечую, що на тій ділянці могли знайти людські кістки, бо в колекторі під час війни могли ховатись люди чи у XIX столітті хтось когось у колектор заховав…” 

Археолог щиро дивується. Каже, що було доручення першого заступника міського голови про те, щоб усі  проекти будівництва, капітальні ремонти погоджували з археологами. Але за останній рік жодного проекту з ними не погоджували! Олег Осаульчук припускає, що, ймовірно, ремонтники не надто охоче співпрацюють з археологами через те, що якщо ті щось знайдуть, то це неодмінно призведе до затримки, і графіки будуть зірвані. 

“В 2013 році ремонтували вулицю Пекарську. Ми копали там рівно тиждень, а заявили, що будівництво відтерміноване на два місяці через те, що археологи проводили там розкопки”, – пояснює він. 

А ще у місті припускають, що хтось провернув аферу з історичною бруківкою з проспекту Свободи. Зокрема, директор галереї “Равлик” Юрій Гайда написав на своїй сторінці у Facebook, що під час робіт із реконструкції проспекту “на перетині проспекту з вулицею Гнатюка було чітко відсортовано на два види та вивезено в невідомому напрямку чимало історичної бруківки”. Юрій Гайда зафіксував на фото момент її завантаження. “Бруківку акуратно розділили на два види та завантажили в дві машини”, – пише він. 


Відомо, що водії краще розрізняють пішоходів, коли ті з’являються як світлі об’єкти на темному тлі, тобто при позитивному контрасті. Цього можна досягти, якщо освітлювач вулиці розташувати між водієм і пішоходом так, аби його світло падало в напрямку руху автомобіля.

Для того, щоб уникнути засліплення водіїв, які рухаються в зустрічному напрямку, яскравість освітлювачів у їх бік необхідно суворо обмежити. Весь комплекс перелічених вимог можна здійснити тільки за допомоги спеціальних освітлювачів, розроблених суто для освітлення пішохідних переходів, пишуть на сайті www.skyscrapercity.com.

Львів у новинах:

Львів’ян просять не паркуватися на двох вулицях міста

У Львові поліція затримала двох чоловіків, які розбили вуличний холодильник з морозивом

На Львівщині начальник ДАІ розтрощив BMW та Шкоду

Це чат - пиши та читай 👇
Ого! ти доскролив до нашого чатбота 😏
Тепер у тебе є можливість налаштувати його під себе і дізнаватися важливий контент першим, щоб розповідати друзям
Тільки пошта, тільки хардкор 🤘
Ми в соцмережах