Озеро, виноградник і мотузковий парк: як буде виглядати оновлений парк Знесіння

Новина - Транспорт та інфраструктура - Озеро, виноградник і мотузковий парк: як буде виглядати оновлений парк Знесіння

Новина - Транспорт та інфраструктура - Озеро, виноградник і мотузковий парк: як буде виглядати оновлений парк Знесіння

Транспорт та інфраструктура
09 березня 2016 11:58

Велосипедні доріжки, мотузковий парк, великий візит-центр і навіть виноградник – через кілька років парк "Знесіння", що у самісінькому центрі Львова, планують перетворити на комфортну відпочинкову зону. 

Розташований на львівських пагорбах парк вважають однією з найдавніше заселених ділянок Львова. Однак, попри історію та унікальну природу, досі ця зелена зона міста мала не дуже багато уваги. 2016 року на розвиток регіонального ландшафтного парку "Знесіння" з бюджету розвитку виділили понад 2 мільйони гривень. Кошти використають на будівництво велосипедної доріжки з тротуаром, облаштування зовнішнього освітлення, виконання проекту візит-центру. Ще півмільйона гривень залучать від інвестора. Але це лише початок змін. Через кілька років команда парку хоче перетворити його з "території для своїх" на "місце для усіх". 

Допомагають дирекції у цьому учасники Lviv Young Project. Вони працюють, зокрема, над розробленням туристичних маршрутів, облаштуванням лавок, налагодженням системи комунікації з відвідувачами, а також над створенням логотипу та брендбуку парку.


 Світло і ровери


Парк "Знесіння" – це понад 300 га території, більшість з якої нині потребує впорядкування. Перший необхідний крок, за словами директора парку Романа Назаровця, – освітлення усіх центральних доріжок. Зокрема, вже цього року світло облаштують на таких ділянках паркової зони: з вул. Опришківської (від Високого Замку) до вул. Олекси Довбуша (біля гори Лева), до вул. Липківського; по всій ділянці вул. Чернеча Гора; на вул. Харківській і до залізниці; з вул. Барвінських до вул. Лисенка. Загалом буде встановлено 86 опор. Протяжність освітлених доріг парку становитиме 3 км і витратять на це 1,2 млн грн бюджетних коштів. 

"Якщо нам вдасться це втілити, цього року парк буде освітлений на 100%. Ідеться про всі центральні доріжки парку", – говорить Роман Назаровець. 

Наступний крок, щоб зробити парк комфортним, – встановлення лавок. Сьогодні їх на території майже немає, як наразі бракує і грошей на їхню закупівлю. Тож дирекція та активісти, які взялися за розвиток парку, сподіваються на інвесторів. 

Озеро, виноградник і мотузковий парк: як буде виглядати оновлений парк Знесіння фото

Ще 750 тис. грн цього року витратять на будівництво велодоріжки з тротуаром. Проектні роботи вже завершено, а сам проект буде реалізовано найближчим часом. 

"Частина велодоріжки вже існує, – розповідає Роман Назаровець. – Зараз робимо ще шматок, і загальна довжина обладнаної велодоріжки становитиме близько 300 метрів, і цей маршрут пролягатиме в районі вул. Чернеча Гора (центральна алея) до залізниці (до професорської колонії)", – розповів Роман Назаровець. У такий спосіб, каже директор парку, велосипедною доріжкою поєднають Винники з центром Львова. Тож парк стане не лише відпочинковою зоною, а й транзитною дорогою для власників двоколісних. "Наш парк входить у систему велодоріжок міста. З Винників до центру можна буде проїхати через парк Знесіння і професорську колонію", – говорить Роман Назаровець. 


 Місце зустрічей і розваг


Уже на початку літа цього року на "Знесінні" запрацює нова атракція – мотузковий парк в районі Чернечої Гори (біля дитячого майданчика). Він матиме три рівні складності: перша траса буде розрахована на дітей, другу розмістять на дещо більшій висоті і третій рівень планують зробити екстремальним – на висоті 7 метрів. Облаштують його за кошти інвестора і для відвідувачів він буде платним. Орієнтовна сума інвестицій – близько півмільйона гривень. 

А от наступний масштабний проект цього року зроблять лише на папері. За гроші міського бюджету планують замовити проектну документацію на будівництво нового візит-центру за адресою вул. Довбуша, 24. 

Озеро, виноградник і мотузковий парк: як буде виглядати оновлений парк Знесіння фото 1

Як пояснює Роман Назаровець, ідеться про ділянку площею півгектара, на якій нині є морально застаріле офісне приміщення парку та кілька складських приміщень. Натомість новий візит-центр міститиме великий конгрес-хол, конференц-зали, офісні приміщення, кафе або ресторан, хостел або готель, оглядовий майданчик. Сама будівля, за задумом дирекції, матиме сучасну стильну архітектуру та дах, який можна буде експлуатувати для різноманітних заходів просто неба.

Озеро, виноградник і мотузковий парк: як буде виглядати оновлений парк Знесіння фото 2

"У новому центрі хочемо проводити різні заходи, зокрема великі конференції. Зараз плануємо, що це має бути будівля площею приблизно 600 квадратних метрів. Не певен, що буде саме стільки, це все ще вирішуватимуть. Зараз для нас дуже важливо знайти інвестора, який, до прикладу, побудує готель, ресторан та інші приміщення. Все залежатиме від вартості та моделі фінансування", – розповів "Львівській газеті" Роман Назаровець. 


Озеро, виноградник і залізниця


Однак обмежуватися актуальними проектами у парку не хочуть. На рівні ідей сьогодні напрацьовують те, що зможе цілком змінити уявлення про Знесіння. 

Однією з таких ідей є можливе відновлення у парку виноградників. 

"Раніше на південних схилах Знесіння росли виноградники. Це було у XVII-XVIII ст. Ми знаємо, що тут вирощували темно-синій зимовий сорт винограду, з якого монахи робили "льодове" вино. Зараз маємо концепцію саду-винограднику і хочемо це втілити", – розповів Роман Назаровець. 

Озеро, виноградник і мотузковий парк: як буде виглядати оновлений парк Знесіння фото 3

Проект відновлення винограднику стартував 2015 року з ініціативи міжнародних волонтерів. Торік вони встигли напрацювати концептуальний проект. Тепер, кажуть у парку, під цю концепцію треба зробити реальний проект: знайти сорт винограду, підібрати меблі, подумати над огорожами проти вандалів. А ще у своєрідному виноградному саду обіцяють зробити гойдалки для дітей. Власних грошей на реалізацію такого проекту у парку не мають і на кошти міського бюджету не надто розраховують. Однак певні, проект може бути цікавим інвесторам, зокрема винним заводам. Паркові виноградники розглядають не як виробничі площі, а як вдалу промоцію свого товару.

На велику відпочинкову зону планують перетворити територію поблизу озера – одне з найгарніших місць у парку, яке зараз у дуже занедбаному стані. 2016 року планують зробити проектні роботи з благоустрою водойми, що включає очищення самого озера, впорядкування території навколо, будівництво сучасних альтанок, волейбольного майданчика та благоустрій зони відпочинку.

А от поєднати між собою різні частини парку мав би ще один проект – "Старий трамвай". Ідеться про використання залізничної колії, яка проходить через парк. Як розповів "Львівській газеті" заступник начальника служби колії Львівської залізниці Ярослав Городчук, цю залізницю побудували 1909 року. Вона простягалася аж до Тернопільської області і з’єднувала Львів та Підгайці. Працювала вона до Другої світової війни. Однак у ті часи більшість колії зруйнували, а станцію знищила бомба. Залишився лише  відрізок колій до Чортових скель, який працював до 1974 року. Там їздили поїзди вихідного дня. Але потім і його закрили. Зараз коліями на Знесінні лише інколи користується дріжджовий завод.

Озеро, виноградник і мотузковий парк: як буде виглядати оновлений парк Знесіння фото 4

За словами Романа Назаровця, у парку хотіли б, щоб ретро-поїзд їздив хоча б раз на тиждень. Тоді це була б постійна атракція для містян. Як приклад, директор парку наводить Англію, де є десятки, якщо не сотні таких маршрутів. 

"На його дорозі було би кілька дуже гарних місць: і природних, і архітектурних, – додає Ярослав Городчук. – Йдеться про Шевченківський гай, під саму фіртку якого є можливість пустити поїзд, а ще Чернеча гора. На дорозі поїзда дуже красиві краєвиди, адже перепад висот становить 87 метрів". 

Наразі у парку шукають інвестора для ретро-поїзда. Головні затрати – будівництво платформ. Залізничники кажуть: за маршрутом поїзда їх треба було би шість, але почати можна з двох. На це потрібно приблизно 400-800 тис. грн. 

"Потрібні гроші і на реставрацію старої техніки, підтримку її у робочому стані. Крім того, потрібен час, щоб навчити людей їздити на старій техніці. Якщо буде інвестор, готовий взятися за проект, на запуск туристичної залізниці на Знесінні треба буде півроку", – резюмує Ярослав Городчук.

Джерело: gazeta.lviv.ua

Львів  у новинах:

Як львів’яни вимагали звільнити Надію Савченко (фото, відео)

На Львівщині машина напоролася на відбійник, як на шампур

Сьогодні шоста партія шахового чемпіонату у Львові: хто зробить перший хід

Це чат - пиши та читай 👇
Ого! ти доскролив до нашого чатбота 😏
Тепер у тебе є можливість налаштувати його під себе і дізнаватися важливий контент першим, щоб розповідати друзям
Тільки пошта, тільки хардкор 🤘
Ми в соцмережах