У Львові працюють над тим, щоб у центрі міста реорганізувати рух для транспорту. Також розглядається можливість зробити платним в'їзд для приватних автомобілів. Про деталі таких нововведень Tvoemisto.tv розпитало в ініціатора, керівника Інституту стійких транспортних систем (ІСТС) ЛКП "Львівавтодор" Олега Шміда.
Нагадаємо, У Львові нова схема руху в центрі передбачає платний проїзд
Інститут стійких транспортних систем (ІСТС) ЛКП "Львівавтодор" вже деякий час працює над зміною організації руху в центральній частині міста. Раніше йшла мова про частину малого транспортного кільця (МТК) – від пл. Митної до вул. Зеленої. Тепер вже було представлено всю концепцію загалом.
Так, рух транспорту навколо центру міста планується організувати проти годинникової стрілки по вулицях Лепкого, Університетській, Стефаника, просп. Шевченка, вул. Саксаганського, Франка, Винниченка, Данила Галицького, Гонти, Городоцькій. На кожній з цих вулиць пропонується обладнати дві смуги руху в одному напрямку. На деяких з вулиць рух в зворотньому напрямку залишиться (вул. Городоцька). Від МТК мають розходитися магістральні вулиці – вул Личаківська, Кривоноса, просп. Чорновола, Городоцька, Листопадового Чину, Дорошенка, Франка та Кость Левицього.
Планується, що на вулицях МТК не будуть паркуватися автомобілі, а світлофори будуть розміщені лише на перетині з великими вулицями.
"Мале транспортне кільце – це не моя вигадка, воно давно існує, тільки воно не працює так, як мало б працювати. Моя концепція пропонує не просто будувати мале транспортне кільце, а й використовувати його правильно, змінити організацію дорожнього руху в центрі міста так, щоб це працювало", – розповів начальник ІСТС Олег Шмід.
Окрім цього, планується, що проїзд через просп. Свободи та пл. Міцкевича, в такому разі, може стати платним. Це робиться для того, за словами Олега Шміда, щоб проїзд по МТК став для водіїв пріоритетнішим, аніж проїзд через центр міста. Однак закривати просп. Свободи для руху транспорту не планується.
"У всіх транзитних рухах бере участь просп. Свободи. Якщо водій хочете проїхати по вул. Коперника чи Гнатюка, всюди виїжджаєтья на просп. Свободи. Саме проїзд через просп. Свободи і пл. Міцкевича має стати платним. Інші вулиці - ні. Для прикладу, якщо водій виїхав з боку вул. Герцена, припаркувався на просп. Шевченка, і виїхав звідти, він не платить за транзит, лише за паркування", – розповів Олег Шмід.
Щодо оплати за проїзд, то це поки що ідея. Відтак, як саме вона реалізовуватиметься, і чи буде прийнята взагалі – вирішуватиметься згодом.
"Схема полягає в зміні руху. Від плати можна відмовитися. Це я запланував платний проїзд, бо так вважаю і є прихильником радикальних реформ. А всі подають, що це вже прийнято. Я запропонував і вважаю, що це буде мати успіх. Це все в моїй голові. Ніхто не буде ставити будки і людей, які зніматимуть плату. Це все електронні гроші, а не паперові. Хочеш їхати через центр – подбай про свій електронний гаманець, щоб там були кошти. Як на мобільному телефоні. Коли ви їдете транзитом через просп. Свободи, там чотири камери на в’їздах, камери зняли номер машини, зняли гроші з електронного гаманця", – зазначив Олег Шмід.
Всі пропозиції, які запропоновані ІСТС, мають пройти ряд комісій, в тому числі комісію з безпеки дорожнього руху, інженерну комісію депутатів ЛМР, потім їх мали б розглянути на сесії міської ради.
"Це на рівні ідеї, яку пропоную я. Але оскільки я член комісії з безпеки дорожнього руху, член депутатської інженерної комісії і депутат ЛМР, я буду висувати цю ідею і її будуть розглядати. Щодо результату – це вже побачимо", – зазначив Олег Шмід.
Львів у новинах:
На яких львівських вулицях обмежать швидкість: адреси
Через аварію у Львові зупинилися трамваї: де саме
Стало відомо, коли в транспорті Львова запрацює електронний квиток