У нових угодах з перевізниками не буде передбачатись збільшення кількості транспорту на маршрутах Львова. Тож для того, щоб в громадському транспорті стало просторніше і він частіше забирав пасажирів із зупинок, цим питанням повинне займатись місто,
розповів ІА ZIK начальник управління транспорту ЛМР Віктор Щир.
"Вплинути на маршрутників, щоб вони збільшили кількість транспорту, наше управління не може, – зазначив він. – З 2008 року приватні підприємства практично не оновлювали свій рухомий склад. Минуло вже понад вісім років, і на сьогодні вони не мають доступу до дешевих фінансів, щоб придбати транспорт. Тож сподіватися, що приватники оновлять транспорт, абсолютно не варто. Надія лише на місто, що ми будемо постійно оновлювати та збільшувати кількість комунального транспорту".
Водночас Віктор Щир пояснив, що точну кількість громадського транспорту для забезпечення потреб міста зараз ніхто сказати не може.
"Усі кажуть, що трамваїв, автобусів і тролейбусів мало, і я вам кажу, що їх мало для нашого міста. А скільки потрібно, можна дізнатись лише після обстеження пасажиропотоку. Обстеження таке не проводилося багато років. Я пропонував і в минулому, і в позаминулому році виділити кошти на нього, але жодна з депутатських комісій не погодилась на це", – розповів начальник управління транспорту.
Віктор Щир сподівається, що цю проблему можна буде вирішити після введення електронного квитка. Це дасть можливість встановити скільки людей користується у Львові громадським транспортом і чи достатньо цього. Після цього багато залежатиме від того, чи виділить міська влада достатньо грошей на новий транспорт.
Також Віктор Щир відзначив наявність проблеми невідповідності кількості транспорту на маршрутах до передбаченої.
Він пояснив, що існує кілька варіантів проконтролювати процес виїзду транспорту на маршрут. Це можливо зробити за допомогою GPS навігації, але зараз йде її наладка, тож вона не працює повною мірою. Тому управління транспорту кожен ранок отримує вичерпну інформацію від диспетчерів автопарків.
"Ситуація дуже складна, не завжди очікувана кількість автобусів виїжджає на маршрут. Є дві причини для цього: люди, які займались цією справою починають розпродавати свої автобуси, тому що цим бізнесом вже не вигідно займатись. Друга проблема, це брак водіїв", – говорить Віктор Щир.
Також він скептично дивиться на можливість реалізації дотримання правил перевезення пасажирів таким чином, щоб в громадському транспорті не перевозилось людей понад норму встановлену технічними правилами засобу.
"Якщо хтось хоче увійти в автобус, то він знайде тисячу способів це зробити, незалежно від того, скільки людей вже увійшло туди", – вважає Віктор Щир. – "Це філософське питання, ось є пасажиромісткість автобуса, але хто буде рахувати пасажирів і не впускати когось, хто хоче увійти? Звісно, це може робити в певній мірі водій, але на ділі зробити це буде дуже складно".
Нагадаємо, що днями у вінницьких маршрутках поменшало "стоячих" пасажирів через те, що протягом останнього тижня водії маршруток стали жорсткіше дотримуватися правил перевезення пасажирів і почастішали перевірки поліції.
На думку голови ГО "За якісний транспорт" Святослава Товстиги, у Львові проблему з громадським транспортом можна було б вирішити, якщо б місто займалось цим питанням не точково, а комплексно. В першу чергу мова йде про збільшення кількості транспорту і про його кращу якість, зокрема більшу місткість.
Дивись ще:
Як це було: львів'яни взимку добирались на роботу роверами
Зручніше для пасажирів: у Львові відновив роботу автобусний маршрут №9