5 урбаністичних локацій Львова потрапили до престижного рейтингу. Фото: unsplash.com (умовне)
П’ять урбаністичних локацій Львова потрапили до престижного рейтингу київських архітекторів у виданні «Хмарочос». Ба більше, Львів лідирує у переліку з 15 муніципальних проєктів з різних міст України. Читайте всі новини Львова за сьогодні.
VG Львів пропонує ознайомитись з п’ятьма лідерами-локаціями міста Лева, які стали втіленням нового погляду на комфортне середовище та прикладом для подальших змін вже у 2020-х роках.
Лідером у рейтингу є реконструйована площа Двірцева, яка першою зустрічає туристів з головного вокзалу Львова. Реконструкція площі дозволила кардинально змінити пріоритети мобільності на ній. Тепер Двірцева орієнтована передусім на пішоходів та пасажирів громадського транспорту.
«Якщо раніше всі намагалися швиденько покинути цю депресивну територію, то зараз ці простори заповнені людьми, які з задоволенням там перебувають чи прогулюються, – розповів директор «Інституту просторового розвитку» Олег Шмід.
Заслужено до рейтингу потрапив й сихівський трамвай, який значно полегшив життя мешканцям найбільшого спального району Львова й не тільки. Про трамвай на Сихів вперше заговорили ще у 1966 році, а запустили – у 2016 році. Всього трамвай на Сихів обійшовся Львову в 27,3 млн євро. Та це того вартувало! Урбаністи сходяться на думці, що трамвай на Сихів – це дуже потрібний маршрут для Львова. Він дозволяє дістатися з віддаленого району до центру всього за 25 хвилин, зокрема, завдяки адаптивним світлофорам з пріоритетним пропусканням трамвая. Щоденно цією трамвайною лінією користуються близько 50 тисяч львів’ян.
Меморіал пам’яті героїв Небесної Сотні у Львові пропонує новий погляд на місця пам’яті, завдяки чому не вперше потрапляє у престижні рейтинги. Його проєкт був обраний на архітектурному конкурсі, а місце розміщення ‒ узгоджене з родинами загиблих. Меморіал передбачає дві частини. Першу, різнорівневі тераси з площею та стелою зверху, відкрили у 2019 році. Реалізацію другої частини меморіалу ‒ пішохідного мосту через вулицю Кривоноса ‒ поки відклали.
«Містян спочатку шокувало, що немає пам’ятника. Вони не розуміли, чому навіть без нього меморіал працює і притягує людей. Це нестандартний простір, який радше показує абстрактні емоції й передає дух тих подій в «замороженому» мінімалістичному вигляді», ‒ розповів один з авторів проекту Андрій Лесюк.
Навіть за наявності пішохідного історичного центру, у середмісті Львова продовжують створювати «shared space» для автомобілів та пішоходів, й навіть повністю пішохідні вулиці. І це не змогли оминути автори рейтингу видання «Хмарочос».
«Львів, як і всі інші міста, що розвивають пішохідні вулиці, підтвердив незмінність такої формули: якщо вулиця-гараж перетворюється на пішохідний простір, на ній стрімко зростає капіталізація бізнесу і нерухомості, й відповідно, збільшуються надходження до бюджету. Місцева влада повинна подбати про те, щоб дизайн вулиці став привабливим для людей, щоб на ній хотілося залишитися довше або просто прогулятися. А вулиця, яка приваблює пішоходів, вже спонукатиме підприємців розвивати партери будинків, робити їх цікавими для користувачів», – розповів директор ЛКП «Інститут просторового розвитку» Олег Шмід.
П’ятою урбаністичною локацією Львова, яка потрапила до рейтингу проектів десятиліття, є сучасний та зручний дитячий майданчик YuraPark у сквері Святого Юра. Замість звичних різнобарвних замків, тут використали обмежену кольорову палітру з зеленими, рудими та сірими елементами. YuraPark гармонійно вписується в навколишнє середовище завдяки плавності форм. Також проєкт передбачив збереження всіх дерев на території, а гумовий настил використали лише навколо окремих ігрових об’єктів.
Нагадаємо, проекти двох львівських громадських просторів стали переможцями Першої національної премії з ландшафтної архітектури та садового дизайну.