Чому нафтотрейдери не знижують вартості пального на АЗС

Чому нафтотрейдери не знижують вартості пального на АЗС

фото: argumentua.com

Нафтотрейдери не знижують вартості пального на АЗС, бо вичікують стабільного курсу валют, за які купують імпортне паливо. Наразі компанії акумулюють кошти для купівлі доларів.

Про це Львівському порталу повідомив керівник програм аналітичного центру DiXiGroup Роман Ніцович.


Все пальне  Україна купує за кордоном

За словами експерта, абсолютна кількість палива, яке реалізовують на АЗС України, імпортного походження. Лідери ринку західних областей використовують румунський і литовський бензин та білоруський дизель. Це паливо купується за кордоном за американські долари.

Реагування ціни палива на зміну курсу залежить від того, чи є у нафтотрейдерів валюта. Якщо вони не розрахувались за своїми контрактами, то можуть протягом певного часу, утримувати той рівень цін, який допоможе купити валюту та погасити борги постачальникам.


Трейдери не можуть придбати валюти

Попри те, що офіційно курс долара в обмінниках упав, у трейдерів досі немає можливості купити валюти. Як відомо, останнім часом є проблематично купити валюту в Україні. Також маю припущення, що наразі на Львівщині нафтотрейдери утримують високу ціну на паливо для того, аби акумулювати кошти для купівлі доларів.

Окрім того, експерт розповів, що компанії на ринку реагують на нестабільність курсу.


Продавці пального перестраховуються

"Сьогодні курс знижений, але як довго він утримуватиметься на такому рівні – невідомо. Відтак підвищена вартість – це перестраховка на ймовірний стрибок вартості валют. Трейдери вичікують. Позитивно може вплинути лише стабільність курсу протягом одного-двох тижнів", – сказав експерт.

Водночас, якщо нафтотрейдери продовжуватимуть безпідставно утримувати завищені ціни може відреагувати Уряд та Антимонопольний комітет України.

"Уряд може скликати спеціальну групу при міністерстві енергетики і вугільної промисловості з питань нафти та нафтопродуктів, до якої входять представники міністерства, трейдерів та споживачів. Раніше, коли виникали подібні ситуації на ринку палива, то міністерство домовлялося про певний коридор цін, який має бути дотримано. Реагування на завищену вартість пального АМКУ процедура довша, але вона також може бути застосована. Вплив від АМКУ – доволі ефективний, адже штрафні санкції є серйозними", – розповів Роман Ніцович.

ЧИТАЙТЕ ЩЕ:

Прочитано про Львів: що пишуть і говорять про місто 5 березня 

У Львові проведуть тиждень безкоштовних тренінгів: як долучитися