Дивись: якою стане вулиця Бандери після ремонту

фото з сайту zik.ua

Вул. С. Бандери у Львові планують ремонтувати наступного року. Учора, 16 травня, відбулася презентація планування вулиці, згідно із якою вона має стати більш зручною для пішоходів, велосипедистів і водіїв. Її планують заасфальтувати, однак дерев обіцяють не зрізати, повідомляє  ІА ZIK.

На презентацію планування вулиці прийшло багато зацікавлених людей. Це були не лише місцеві мешканці, а й студенти Львівської політехніки та небайдужі львів’яни.

Директор ЛКП "Інститут просторового розвитку" Олег Шмід зазначив, що робота над вул. С. Бандери розпочалась рік тому у травні. Після довгих обговорень, воркшопів і досліджень вирішили, що вулиця буде двосмуговою.

"Ми хочемо, щоб громадський транспорт диктував умови приватним авто, щоб трамваї там курсували із швидкістю 50 км/год. Також по обидві сторони будуть велодоріжки", – повідомив Шмід і запевнив, що для цього дерева не будуть зрізати: "Так, є місця, де, можливо, постраждають три дерева, але це ми компенсовуватимемо висадкою нових".

Директор Інституту просторового розвитку додав, що заплановані достатньо широкі пішохідні зони. Паркування нікому не заважатиме.

"Ви знаєте, яка зараз ситуація із паркуванням на вул. С. Бандери. Авто стоять або на тротуарі, або посеред вулиці. Ми ж пропонуємо заховати автомобілі у "мертвому" просторі, який ніхто не використовує – між деревами, – зазначив директор Інституту просторового розвитку. – Вулиця запланована так, що правильно запарковані автомобілі будуть перешкодою виїзду на тротуари".

Він зазначив, на усіх ділянках вулиці проектанти застосовували принцип мобільності: "Немає жодних підвищень. Люди на візочках і мами з маленькими дітьми не будуть відчувати незручностей".

Олег Шмід продемонстрував на слайдах проект вулиці.

Перший квартал від церкви святих Ольги та Єлизавети до вул. Федьковича буде пішохідно-трамвайним. Автомобілі курсуватимуть вул. Тобілевича, де створять транспортне кільце. Велосипедний рух на цій частині вул. С. Бандери буде вільний. Тут проектанти вирішили не прокладати велодоріжок.

На наступній ділянці біля вул. Митрополита Андрея планують закрити "апендикс" для лівого повороту на вул. С. Бандери, який, за словами Шміда, мало використовується. Там буде влаштовано кілька паркувальних місць. Цікавим є те, що велосипедна доріжка тут проходитиме через саму зупинку.

"Порядок на цій ділянці буде таким: коли зупинятиметься громадський транспорт, велосипедисти мають спочатку пропускати людей, а потім продовжувати рух", – зазначив О. Шмід.

На перехресті вул. С. Бандери і вул. Антоновича хочуть облаштувати третю трамвайну смугу для того електротранспорту, що не повертає на вул. Київську. Окрім цього, для нього зупинку перенесуть трохи далі по вулиці. Для спрощення перехрестя заборонять автомобільний рух наліво, однак там з’явиться кільце, щоб автомобілісти могли продовжувати рух у напрямку залізничного вокзалу.

У районі вул. Карпінського і Коновальця, вул. Архітекторської проектанти пропонують не переривати тротуар, оскільки там невеликий потік машин.

"Автомобілі у цьому місці будуть другорядними. Вони виїжджатимуть на пандус і перетинатимуть тротуар. Причина такого рішення полягає у тому, що ця вулиця не є трансзитною", – зазначив О. Шмід і додав, на цій ділянці облаштують велосипедні розв’язки.

У зоні, де вулиця С. Бандери стає ширшою, з’явиться додаткова смуга для авто, щоб водії могли обганяти трамваї.

А робота над проектом громадського простору поблизу костелу Марії Магдалини ще триває. О. Шмід пояснив: "Біля підпірної стінки є досить вузький тротуар. Очевидно, що найкращим його застосуванням буде облаштування велосипедної доріжки. Тому пішоходам ми хочемо запропонувати перейти на пагорб і продовжувати там рух. Але плануємо його (пагорб, – ред.) зробити настільки привабливим, щоб незручність підйому вгору була компенсована тим, що у цьому просторі приємно перебувати".

О. Шмід зазначив, що з вулиці заберуть бруківку і покладуть асфальт.

"Через бруківку є страшні вібрації, що шкодять будинкам в історичній частині", – заявив він.

Менеджер проекту Максим Терлецький заявив, що рішення забрати бруківку було прийняте після довгих обговорень: "Більша частина мешканців, а також різних зацікавлених сторін – велосипедисти, студенти Львівської політехніки – висловились, що буде краще, якщо вулицю заасфальтують".

Водночас у присутніх виникли питання, чому на вул. Городоцькій бруківку залишили, а з вул. Бандери її кудись заберуть.

"Я вам відкрию правду, що така груба велика бруківка, чесно кажучи, має малу цінність. Вона нікому не потрібна і її ніхто не краде. До прикладу, у Німеччині ці брили або викидають, або використовують на парковках, – заявив Шмід. – У нас є негативний досвід використання грубої бруківки у тих місцях, де був асфальт. Зокрема, на вул. Куліша. Ви навіть не уявляєте, скільки скарг надходить від мешканців із вимогою повернути асфальт".

Наступними кроками проектантів буде створення робочого проекту.

"Наступного року місто реалізовуватиме проект. Крім того, ми хочемо інтенсивно працювати з архітекторами і продумати, як виглядатимуть тротуари і важливі громадські простори, до прикладу перед храмами", – зазначив менеджер проекту Штефан Ґабі. 

Дивись ще:

Як взяти участь: у Львові обиратимуть найгарніші балкони та вікна

Топ 10 заходів: як Львів відзначатиме День музеїв

Програма та маршрут: львів’ян кличуть на Велодень

 

Последние новости