"Львівавтодор" розробив концепцію організації руху транспорту в центрі Львова, яка передбачає зміну схем проїзду, облаштування низки нових парковок та пішохідних зон. Концепція може бути впроваджена, якщо її погодять депутати міськради та міська комісії з безпеки дорожнього руху.
Як розповів ZAXID.NET начальник відділу "Інститут стійких транспортних систем" ЛКП "Львівавтодор" та автор проекту Олег Шмід, головною ідеєю концепції є створення малого транспортного кільця навколо центральної частини Львова, яке має суттєво розвантажити сам центр та зробити зручний проїзд автомобілів по кільцю.
Згідно з концепцією, основний рух навколо центру має бути організований проти годинникової стрілки по вулицях Городоцькій, Богдана Лепкого, Університетській, Словацького, Стефаника, Грушевського, Саксаганського, Франка, Винниченка, Данила Галицького та Гонти, аби по цих вулицях транспорт рухався максимально швидко і без заторів.
Схема малого транспортного кільця. Червоними стрілками позначений основний рух, синіми – смуги громадського транспорту, оранжевими – периферійний рух (натисніть для збільшення)
"Всюди мають бути дві смуги руху в цьому напрямку. Якщо ширина вулиці дозволяє, мають бути смуги і в протилежному напрямку. Наприклад, у протилежному напрямку має бути рух по Городоцькій, де є чотири смуги, але не може бути на вул. Винниченка, де лише дві смуги, –зазначив Шмід. – Є місця, наприклад, на вул. Винниченка, Гонти, Лепкого, Шухевича, де двосторонній рух в одному напрямку зараз неможливий, але є ідеї, як це змінити без особливих проблем".
Від кільця, згідно з концепцією, мають розходитись магістральні вулиці: Кривоноса, Чорновола, Городоцька, Листопадового Чину, Дорошенка, Франка, Костя Левицького та Личаківська.
"Об’їзд центру має бути максимально швидким і привабливим для водіїв. Можливість проїзду через центр залишиться. Але треба організувати рух так, щоб автомобілі могли швидше проїхати по малому транспортному кільцю, ніж по усталених маршрутах через проспект Свободи чи через ланцюжки вузеньких вулиць, на кшталт Ліста, Банківської, Костюшка", – вважає Олег Шмід. Таким чином, переконаний автор концепції, вдасться прибрати затори на проспекті Свободи та сусідніх вулицях.
У внутрішніх межах кільця, згідно з концепцією, має бути організований рух в протилежний бік – тими вулицями, на яких він є традиційним. Але при цьому цей рух повинен мати периферійне значення. За годинниковою стрілкою автомобілі зможуть проїхати по вул. Городоцькій, Гавришкевича, Підвальній, площах Митній, Соборній, вул. Князя Романа, Фредра та невеликих вулицях, які є всередині малого транспортного кільця.
На вул. Гонти та Університетській має зберегтися виділена смуга для громадського транспорту, який рухається по малому транспортному кільцю за годинниковою стрілкою. Автор концепції пропонує збільшити число виділених смуг для громадського транспорту в межах кільця: вони мають з’явитися на другому боці проспекту Свободи, пл. Галицькій, вул. Князя Романа і на найвужчих ділянках вул. Івана Франка. Вулиця Дорошенка в межах від проспекту Свободи до Головної пошти повністю повинна бути віддана громадському транспорту.
Організація основних транспортних потоків по малому кільцю, на думку Шміда, дасть змогу зробити пішохідними вулиці Ференца Ліста, Банківську, Наливайка, Тиктора, Фурманську, Нижанківського та створити велосипедне кільце навколо старого міста. Додамо, що зараз пішохідними у Львові є площа Ринок та прилеглі вулиці, а також вул. Курбаса і проїзд Крива Липа.
Жовтим кольором позначені діючі пішохідні зони, зеленим – проектовані (натисніть для збільшення)
Транзитний рух через центр буде збережений, але концепція передбачає скорочення варіантів проїзду. "Машини мають рухатися за чітко визначеними маршрутами. Заїхати в центр можна буде по чотирьох вулицях, а виїхати – по шістьох. Єдиною вулицею, яка нестиме на собі всі потоки транзиту через центр, буде проспект Свободи, тому на розгляд громадськості й депутатів буде пропонуватися ідея платного в’їзду на проспект Свободи для приватного транспорту", – розповідає Шмід.
Зокрема, автор концепції вважає за доцільне встановити плату в 10 грн за проїзд через проспект Свободи. При цьому автомобілі не будуть робити зупинки для здійснення оплати, гроші будуть зніматися в автоматичному режимі з "електронного гаманця" при зчитуванні камерою номера автомобіля. Однак таке нововведення може вступити в силу лише в тому разі, якщо за нього проголосують депутати міськради.
Шмід також додав, що у подальшій перспективі можливе сполучення відокремлених зараз північної і південної тролейбусних мереж. Для цього треба пропустити тролейбус через вул. Князя Романа, пл. Галицьку і проспект Свободи в один бік і через проспект Шевченка, вул. Саксаганського та Костомарова – в інший.
Концепція також передбачає створення нових платних паркінгів. "Всередині малого кільця не має залишатися жодної можливості припаркувати автомобілі безкоштовно. Пільги можуть бути тільки для мешканців та для автомобілів, які розвантажують товар. Безкоштовно можна паркуватися в нічний час", – вважає керівник "Інституту стійких транспортних систем".
Крім того, за словами Олега Шміда, в майбутньому мають бути облаштовані підземні паркінги на під’їздах до малого транспортного кільця – на вул. Винниченка, схилах Високого Замку, за ринком "Добробут", в районі ЛНУ ім. Франка, Цитаделі та площі Петрушевича, а також багаторівневий наземний паркінг на вул. Вороного.
Як наголосив Олег Шмід, пропонована схема наразі є загальною концепцією і вона має пройти низку обговорень на громадських слуханнях, депутатських комісіях та міській комісії з безпеки дорожнього руху. У разі, якщо концепцію погодять відповідні інстанції, то, спираючись на неї, будуть розробляти принципи організації руху на конкретних вулицях.
Львів у новинах:
У Львові скасовують польські тури через величезні черги за візами
Біля "Арени Львів" збираються побудувати супер-басейн
Львів’янину на замітку: інтернет невдовзі може сповільнитися та подорожчати