Хаос з львівськими маршрутками: куди скаржитись на якість перевезення

Новина - Транспорт та інфраструктура - Хаос з львівськими маршрутками: куди скаржитись на якість перевезення

Новина - Транспорт та інфраструктура - Хаос з львівськими маршрутками: куди скаржитись на якість перевезення

Транспорт та інфраструктура
10 листопада 2016 13:21

Допоки у місті триває так звана транспортна реформа, а чиновники виясняють, хто таки повинен розв’язати транспортний конфлікт у місті – страждають, як завше, пасажири. Містяни обурюються, бо ж “годі в міську маршрутку сісти”, а пасажири з ближніх населених пунктів кажуть, що добратись додому стало неможливо. 

Ще 27 жовтня, близько ста мешканців приміських сіл з Пустомитівського та Городоцького районів під стінами Ратуші  вимагали повернути попередні зупинки їхніх маршруток. Тоді представники громад передали міській владі Львова петицію, яка містить кілька вимог, зокрема, до 1 листопада повернути маршрутки всіх приміських напрямків на ті автостанції, на яких вони зупинялися до 1 жовтня, та створити робочу групу з вирішення цієї транспортної проблеми. Якщо до цих вимог не дослухаються, ініціатори акції обіцяли подати до суду.

Схоже, що таки пасажирів почули та… не усіх. Чи надовго такі зміни?.. У міськраді не знайшли ні часу, ані відповідної відповіді, “бо ж не проінформовані”… Очевидно, інформувати людей про зміни в транспортному русі, питання другорядне? Сподіваємось, що вони працюють краще, ніж спілкуються з журналістами! 


Три варіанти для розв’язки конфлікту


 

Днями у приміських маршрутках пустомитівського напрямку з’явились оголошення про те, що 7 листопада їхні маршрутки курсують з Приміського вокзалу. Пасажири розгублені, бо не знають, де чекати маршрутки і чи це не чергове тимчасове рішення місцевої влади... Андрій Жидачек, депутат Пустомитівської міськради, каже “Пошті”, що у робочу групу, яку було створено при Львівській міськраді, увійшли представники міста, області, зокрема, Пустомитівського району, де уже виокремили кілька варіантів задля вирішення конфлікту з приміськими маршрутками. 

“Під час зустрічей з робочою групою, ми напрацювали три етапи вирішення питання з приміськими маршрутками. Перший – щоб розвантажити місто,  впустили нові великогабаритні маршрутки у приміські райони, такі як 2А, 3А. Інший варіант, зокрема, якщо говоримо про маршрутки пустомитівського напрямку, щоб автобуси заїжджали до приміського вокзалу, забирали пасажирів і поверталися на АС-3, не підбираючи по місту пасажирів. Та кінцева зупинка при такій умові залишається на автостанції. Для початку випробуємо ці два варіанти, побачимо чи на краще такі зміни пасажирам. Щодо третього варіанту, наші пасажири і надалі мали б доїжджали лише до АС-3, при умові, що проїзд буде за квитками. Тоді з цим же квитком, вони зможуть пересідати на міські маршрутки і добиратись в місто лише за 2 гривні”, – каже Андрій Жидачек.

Та зі слів співрозмовника, кінцевий варіант повинен затвердити виконком міськради. До цих переговорів уже долучились представники з Городоцького та Жовківського районів. А наразі на Приміський вокзал заїжджають маршрутки з пустомитівського, частково жовківського (які раніше зупинялись на пл. Святого Теодора) та городоцького напрямків. 

Втім, Роман Кокотайло, в.о. директора департаменту дорожнього господарства, транспорту та зв’язку Львівської облдержадміністрації, який виступає однією із сторін у робочій групі, пояснює “Пошті”, що такі рішення перевізників (заїжджати на Приміський вокзал) є самовільними і ніким не погоджені.   

“Знаю, що певні маршрутки знову заїжджають у місто. Та вони порушують певні норми, бо міськрада таких змін ще не погодила. Це самовільні в’їзди, які будуть врегульовані найближчим часом”, – зазначає Роман Кокотайло.  


Транспортне питання у глухому куті?


Зі слів керівника ГО “За якісний транспорт”, Святослава Товстиги, конфлікт з приміськими маршрутками тягнеться роками, втім, місцева влада і досі перекладає вирішення проблеми з одних пліч на інші. 

“Ми і раніше звертались до міського голови, щоб по цьому питанні створили робочу групу, охопили усі райони, але чомусь розглянули лише пустомитівський напрямок. І швидше через те, що мешканці цього району влаштовували пікети. Втім, проблема і у тому, що торік місто оголосило інвестиційний конкурс на будівництво автостанції на вулицях Зеленій та Городоцькій. Досі немає переможця по цьому конкурсі. На жаль, ситуація опинилась в глухому куті, бо місто погоджує, щоб приміські маршрутки заїжджали чи не заїжджали у Львів. А з іншої сторони у місті нічого не зробили з обіцяного, мова про нові автостанції на периферії міста. Ще рік тому говорили, що так звана АС “Західна” – тимчасова, допоки не збудують нову автостанцію. Очевидно, що не така вона і тимчасова. У нашому місті лише три автостанції відповідно облаштовані. Всі інші – нижчої категорії, де пластмасову будку туалетом не назвеш”, – обурюється “Пошті” Святослав Товстига.

З його слів, у місцевої влади є практика, коли комунальний перевізник обслуговував деякі приміські маршрути. Втім, нічого доброго з цього не вийшло. 

“Є приклад, коли міські маршрутки обслуговували пасажирів із приміських населених пунктів. Мешканці Мурованого добре знають, як комунальний перевізник забезпечував їм доїзд до їхнього населеного пункту. Такий негативний досвід є і в мешканців Рудно, які кажуть, що після 20.00 у робочі дні автобуси уже не курсують, а у вихідні їздить дві-три маршрутки”, –  каже Святослав Товстига. 


На все про все – два тижні 


Активісти зі своєї сторони вбачають першим кроком для вирішення транспортного хаосу у місті – спільні переговори усіх сторін. 

“Другий тиждень чекаємо від адміністрації міського голови відповіді на нашу пропозицію зібратись на закритому круглому столі за участі територіальних громад , які розташовуються поблизу міста, перевізників і керівництва ЛОДА, – каже Святослав Товстига. – Бо заручниками транспортного конфлікту є ніхто інший як мешканці приміських територій, так і львів’яни. А середні показники курсування міських маршруток у вихідні дні, вечірній час – 50-60% від тої кількості, що потрібно”. 

Зі слів співрозмовника, не варто місцевій владі затягувати з вирішенням цього конфлікту. Бо пізніше люди не будуть так просто приходити на пікети і щось просити, а діятимуть радикальніше. За тиждень-два, коли погодні умови значно погіршаться, терпець їм таки увірветься!


Куди скаржитись на приміські автобуси?


Є три варіанти, щоб поскаржитись на якість перевезення у приміських маршрутках: зателефонувати на гарячу лінію області за номером 112, на гарячу лінію Львова за телефоном 15-18, або ж можете надіслати свою скаргу листом (за адресою 79008, м. Львів, вул. Винниченка, 18, Департамент дорожнього господарства, транспорту та зв’язку Львівської облдержадміністрації), інформує ГО “Зручне місто”. 

Під час подання скарги потрібно назвати дату, час, номер маршруту та місце пригоди, тобто, на якій вулиці чи зупинці сталось порушення. Також вкажіть номерний знак автобуса, щоб під час розгляду скарги можна було встановити, хто саме був за кермом у цей момент.

Якщо таки вирішили відіслати лист, не зволікайте. Вкажіть прізвище та ім’я, а також зазначте дату та підпис. Якщо цього немає, то заява вважається анонімною і її не розглядають.

До слова, для написання скарги не рекомендуємо використовувати електронні звернення. Краще звертатись напряму до перевізника, оскільки керівництво АТП на такі скарги не реагує.

Джерело: Пошта

Дивись ще: 

Дізнайся: як зміниться рух львівських маршруток після запуску трамвая на Сихів

Відбувся переляком: чиновника-хабарника львівський суд поновив на посаді

У Львові аварія: п'яний водій розтрощив три автомобілі і втік

Це чат - пиши та читай 👇
Ого! ти доскролив до нашого чатбота 😏
Тепер у тебе є можливість налаштувати його під себе і дізнаватися важливий контент першим, щоб розповідати друзям
Тільки пошта, тільки хардкор 🤘
Ми в соцмережах