У Львові хочуть заборонити неекологічні маршрутки та автомобілі: який транспорт у зоні ризику

У Львові хочуть заборонити неекологічні маршрутки та автомобілі. Фото: molbuk.ua (умовне)

У Львові хочуть заборонити неекологічні маршрутки та автомобілі. Фото: molbuk.ua (умовне)

Транспорт та інфраструктура
02 листопада 2020 16:17

У Львові хочуть заборонити в’їзд дизельних авто у місто, а також курсування неекологічних маршруток. Відповідну програму першочергових заходів із покращання якості повітря у Львові вже затвердили на виконкомі, тепер її мають розглянути депутати міської ради. Про це пише Твоє Місто.

Відповідно до програми, у Львові мають створити обмежені зони викидів, до яких матимуть доступ лише транспортні засоби, які відповідають визначеному євростандарту палива чи з альтернативним приводом.

Зокрема, ця програма рекомендує заборонити в’їзд у найбільш забруднені зони в місті автомобілів, що були вироблені до 1991 року, та автомобілів без каталізаторів. До 2030 року планують заборонити в’їзд у місто дизельних авто.

Та якщо ваше авто потрапило у зону ризику, не поспішайте панікувати. Як пояснила керівниця управління екології та природних ресурсів Львівської міськради Олександра Сладкова, обмеження, які стосуються дизельних авто, поки що втілити неможливо, бо немає відповідного законодавства. Та посадовиця впевнена, що якщо ефективність заборони в’їзду дизельних авто у місто доведуть, то і законодавство з’явиться.

За словами Олександри Сладкової, автотранспорт є головним забруднювачем повітря у місті, зокрема і громадський. Тому у програмі також є рекомендація обладнати міські автобуси каталітичними нейтралізаторами викидів.

« 95% викидів у Львові від автотранспорту. Центр міста знаходиться у ямі, тому там специфічні метеорологічні умови і може три доби стояти смог. Якщо буде можливо, то авто із певним класом двигунів краще не впускати у центральну частину міста. Почати можна з громадського транспорту, який не відповідає стандартам. На щастя транспорт у нас оновлюють, в умовах закупівель є регулювання, що клас двигуна має бути як мінімум Євро-5», – каже Олександра Сладкова. 

Для таких кардинальних змін у місті перш за все потрібно налагодити моніторинг якості повітря. Наразі у Львові в тестовому режимі працює лише одна станція моніторингу якості повітря – на вулиці Пластовій. За словами екологині, таких станцій у Львові має бути 10. Ці станції аналізуватимуть і у реальному часі показуватимуть забрудненість повітря, так у місті зможуть контролювати і викиди підприємств.

Цікаво, що головними забруднювачами повітря у місті, зі слів Олександри Сладкової, є Львівводоканал, зокрема його очисні споруди, що на вулиці Пластовій, асфальтовий завод і іноді завищені показники фіксують у промзоні у Рясне. Загалом, якість повітря у Львові за час карантину значно покращилась. Та рівень забруднення повітря у Львові стрімко зростав впродовж цілого 2019 року. Зараз маємо такий стан повітря, який був у місті 10 років тому.

Нагадаємо, у Львові назвали найбрудніші перехрестя. Так, у квітні, травні та червні у місті провели заміри концентрації забруднюючих речовин на найбільших перехрестях.

Це чат - пиши та читай 👇
Ого! ти доскролив до нашого чатбота 😏
Тепер у тебе є можливість налаштувати його під себе і дізнаватися важливий контент першим, щоб розповідати друзям
Тільки пошта, тільки хардкор 🤘
Ми в соцмережах