Львівські перевізники хочуть збільшити вартість проїзду. Фото: city-adm.lviv.ua.
Львівські приватні перевізники заявили про необхідність збільшення тарифів на проїзд у маршрутках, аргументуючи, що протягом останнього року їхні витрати зросли, а середній тариф на проїзд зменшився.
Зараз все найоперативніше у нашому Telegram-каналі. Підписуйтесь, щоб бути в курсі найважливішої інформації
Голова правління Львівської обласної організації роботодавців автомобільного транспорту «Укравтотранс-Львів» Іван Велійка назвав Zaxid.net чинники, які спонукали перевізників ініціювати зростання тарифів. Він заявив, що порівняно з 2024 роком у першому кварталі 2025 року пасажиропотік у Львові суттєво впав, відповідно зменшилися доходи підприємств.
«Іншою причиною є обмеження на кількість поїздок пільговиками, а саме пенсіонерами. Компенсаційні виплати з міського бюджету зменшилися, а кількість пільговиків не зменшилася, а може і зросла», – стверджує Велійка.
З його слів, близько 25% пасажирів користуються пересадковими квитками та їдуть двома маршрутками за ціною одного квитка. «За пересадкові талони нам ніхто не компенсує», – заявив він.
За підрахунками Івана Велійки, порівняно з першим кварталом 2024 року, середній тариф зменшився на близько 3,5 грн, у той час витрати підприємств зросли.
«Поступово відбувається заміна малих автобусів на автобуси більш вищого класу і комфорту, що потребує більших затрат на обслуговування. Вартість дизпалива зросла орієнтовно на 4,5 грн. Заробітна плата працівників автотранспортних підприємств зросла в рази – на близько 250%. Сукупність цих факторів призвела до того, що зменшився середній тариф. І це є аргументом, який штовхає нас на ініціативу перегляду тарифу», – додав він.
Генеральний директор концерну «Екопастранс» Ігор Самардак переконаний, що тарифи потрібно збільшувати, і це питання мала би ініціювати мерія, а не перевізники. На його думку, перегляд тарифів мав би відбуватися щоквартально.
«Мене дико обурює питання, що в питанні підняття тарифів ми щось комусь маємо доводити і пояснювати. Рівень заробітної плати в транспортних підприємствах Львова найвищий в Україні, оновлення транспорту теж на високому рівні. Приватні перевізники придбали близько 100 автобусів за рік», – заявив він.
Ігор Самардак назвав орієнтовні тарифи, які ініціюють перевізники. «Я би підняв готівковий проїзд до 50 грн, до 20 грн по банківській карті, 16-17 грн для ЛеоКарт. Проїзний з розрахунку по 13 грн за 60 поїздок (780 грн – Ред.) для тих, хто їздить багато», – зазначив він.
За його словами, з теперішніми тарифами перевізникам доведеться продавати автобуси та зменшувати кількість рейсів.
Ініціативу збільшення тарифів на проїзд також підтримали представники приватних перевізників «Транс-Сіті», «Епітранс», «Фіакр-Львів», «Міра і К» та «Успіх БМ». Представники комунального АТП-1 участь у пресконференції не брали.
Нагадаємо, востаннє вартість проїзду у міському транспорті Львова змінювали 1 вересня 2024 року. Квиток, придбаний за готівку у водія зараз коштує 25 грн, квиток ЛеоКарт – 13 грн (6,5 грн – студентський), а квиток, оплачений карткою – 15 грн.
Додавайтеся у Viber і підписуйтеся на нас в Instagram. Обговорити цю новину можна на нашій сторінці у Facebook.