Які дороги відремонтували у цьому році на  Львівщині, та що кажуть про них водії

Які дороги відремонтували у цьому році на Львівщині, та що кажуть про них водії

фото з сайту zz.te.ua

“Пошта” довідалась, які дороги області відремонтували у 2015-ому, чи оцінили нове покриття водії, а також які автошляхи ще чекають на капітальне відновлення

Аби добре відремонтувати всі дороги області, необхідно близько 25 млрд грн. і чимало часу. Цього року Львівщина впоралась із завданням на мільярд.

Погані дороги в області – не новина. Виправити ситуацію намагалася не одна влада. Обіцянок було чимало, та  закінчувалось усе хіба латанням ям. Люди й далі нарікають, що у вибоїни влада закопує мільйони, натомість якісних капітальних ремонтів не проводить. На думку населення, із ямкових ремонтів чиновникам легше урвати собі шмат… 

Цього року ж у Львівській ОДА ситуацію з дорогами та ямами намагаються вирішити радикальними методами. По-перше, всіма можливими й неможливими способами збільшили фінансування ремонтів, по-друге, ласих до легкої наживи присадили і порушили проти них кримінальні справи. Це мало б стати наукою для наступників. Що вдається відремонтувати в області і якими зусиллями, “Пошті” розповів очільник Львівщини Олег Синютка.

“Цього року нам вдалося відремонтувати декілька магістральних стратегічних доріг, які викликали велике роздратування минулого року. Нам за чотири місяці вдалося зробити об’їзну навколо Львова, міст. Ми зробили дорогу на Бібрку, на Рогатин, зробили об’їзну Золочева і нещодавно відкрили дорогу на Тернопіль.  Також зробимо автошлях на Радехів, який завершимо до кінця цього місяця повністю, до кордону з Волинською областю. Уже дійшли до Славського та  працюємо на дорозі Н06 на відтинку від Стрия до перевалу. Зробили й до Червонограда автошлях. Поблизу, у Великих Мостах, упродовж багатьох років були проблеми”, – розповідає керівник області. 

фото: прес-служба ЛОДА

Що не кажіть, але ремонти цих автошляхів – досягнення! Адже водії роками нарікають на погані дороги області, від яких колеса відлітали раніше.

“Уже понад 10 років розвожу товар у напрямку на Червоноград. Там завжди була погана дорога, а коли у 2013-ому падав оцей славнозвісний сніг по п’ятницях, то дорога взагалі стала жахливою. Як кажуть, метр їдеш – два штовхаєш. Цього року дорогу нарешті відремонтували. Їхати тепер – одне задоволення!” – радісно каже “Пошті” водій Петро.


Залатати ями - ще не означає відремонтувати дорогу

Не лише магістралі ремонтували цього року, а й у кожному районі є чималий перелік доріг, які також зазнали ремонтів, щоправда, здебільшого ямкових. До кінця року всі роботи планують завершити. 

“Звичайно, не варто в ямки закопувати гроші. Доки не зробимо дороги добре, з основи, наприклад, як зробили дорогу на Бібр­ку – Рогатин, доти матимемо проблеми. Ми також полатали ямки на дорозі Старий Самбір – Турка. На ній, звичайно, наступного року будуть проблеми, – визнає Олег Синютка. – Ми повинні знаходити золоту середину. Дорога на Бібрку – Рогатин коштує понад 200 мільйонів гривень, а весь ремонт до Турки коштував майже шість мільйонів гривень. На першому етапі необхідно підлатати ями, щоби можна було просто проїхати, а далі нема іншого варіанта, як ремонтувати ту чи іншу дорогу капітально”. 

Нам за чотири місяці вдалося зробити об'їзну навколо Львова. Зробили дорогу на Бібрку, на Рогатин, зробили об'їзну навколо Золочева і нещодавно відкрили дорогу на Тернопіль.

Очільник області запевняє, що нема у Європі таких технологій ремонту доріг, яких би ми не застосовували. Якість виконання робіт контролюють, капітально відремонтовані дороги мають гарантію від трьох до п’яти років. 

Найкращими контролерами, визнає очільник області, є самі водії. “Люди нам часто телефонують. Ми для цього організували прийом дзвінків на лінію 112. Люди підказали нам, що на одній із ділянок дороги на Червоноград була крадіжка сипучих матеріалів. Були варіанти, коли люди повідомляли нас про неякісні роботи. Звичайно, окрім цього, є технагляд за виконанням ремонтів. Є особи, які несуть кримінальну відповідальність”, – каже Олег Синютка.

Він також нагадав про кримінальну справу, яку цього року порушили проти начальника Служби автомобільних доріг Львівщини. У жовтні його звільнили з посади. Це, на думку очільника області, мало б слугувати наукою і попередженням для наступників. Натомість не все так просто. 

“На жаль, я не можу сказати, що нині зловживань нема, тому що завжди виникають якісь такі речі, які не відповідають ані закону, ані здоровому глузду. Та все ж, думаю, після таких різких кроків і такої чіткої позиції зловживань стало значно менше”, – каже Олег Синютка. 


Зекономили заради ремонту

Олег Синютка з ентузіазмом розповідає, що цього року при проведенні тендерів на ремонти доріг вдалося навіть зекономити кругленьку суму. 

“Коли таке було у Львівській області, щоби після проведення тендерів у нас залишилась економія коштів? Після того, як ми провели тендери на 150 мільйонів гривень з обласного бюджету, у нас близько 20 мільйонів гривень залишилося, тому що підрядники запропонували найменшу ціну. Ці гроші не пішли в кишені чиновникам, а були зекономлені та вкладені в дороги”, – повідомляє він.

До ремонту доріг в області кошти залучають не лише з обласного та державного бюджетів, а й із митних платежів та інших програм і проектів. “Скільки цього року витратили на ремонт доріг сумарно, ми ще не підрахували. Але сума становитиме більше мільярда гривень. Для того, аби добре зробити дороги в області, нам треба майже 25 мільярдів гривень. Зрозуміло: те, що ми вклали цього року, це дуже мало. Та наступного року, можливо, ситуація буде кращою. Є певний успіх у справі з українсько-польським кредитом. Маємо порозуміння з Європейським банком, тож, імовірно, буде фінансування 20 мільйонів гривень на дорогу Самбір – Турка. Маємо консультації з Європейським інвестиційним банком про фінансування двох кільцевих у області. Сподіваюся, що той заділ, який ми зробили, на наступний рік нам дуже допоможе”, – каже Олег Синютка. 

Аби поскаржитися на погані дороги на Львівщині, люди часто телефонують на "гарячу лінію" області за номером 112

Дав добрі результати й експеримент із митницею. Місцеві органи влади отримали змогу скеровувати на ремонт доріг 50% понадпланових надходжень від митних зборів, зібраних на митниці регіону. Він розпочався у вересні цього року і триватиме до січня 2017-го. За ці гроші вдалося розпочати ремонти на шляхах Львів – Радехів – Луцьк і Сколе – Славське. Очільник області розповів “Пошті”, що з митних зборів за два місяці вдалось отримати 150 млн грн.

До слова, таку ж суму закладали навесні в бюджеті області на ремонти доріг. 

Та все ж Олег Синютка визнає: “Насправді в області доріг, які потребують ремонту, є ще дуже багато. Кожна дорога, на якій потрапляю на вибоїни, мене, звичайно, дратує. Я розумію: доки не буде доріг, не можна буде говорити ні про які солідні інвестиції. Найгірша дорога в області, як на мене, була Броди – Радехів – Червоноград. Ми почали її ремонтувати, особливо на ділянці від Радехова до Червонограда. Мова про 33 кілометри, які потрібно долати за дві з половиною години”, – каже “Пошті” Олег Синютка.

Також він зазначив, що всі ремонти доріг, які запланували на початку бюджетного року, виконані. Це вже тішить!


Погані дороги - болюча тема для водіїв

Тим часом водії знають своє. Вони не втомлюються нарікати на ями, вибоїни і бездоріжжя, адже така їзда коштує їм дуже дорого. 

“Маю свій невеликий бізнес: вожу продукти областю. Колись їздив і Тернопільщиною, і Хмельниччиною. Всюди були суцільні ями. Я на ремонт свого мікроавтобуса щомісяця викидав шалені гроші. На рідній Львівщині багато доріг узагалі треба або оминати, або намотувати ще зайвих кілька десятків кілометрів, або ж петляти узбіччями – там шлях рівніший. Пригадую, за Великими Мостами ледь в аварію не потрапив, бо мусив їхати зустрічним узбіччям. На щастя, обійшлося. Але така їзда дуже небезпечна. Щастя, що нарешті славетну дорогу на Сокальщині взялися ремонтувати. Та не знаю, скільки той ремонт протягне. Може, наступного року те ж, що й торік, буде”, – каже “Пошті” пан Микола. 


 

фото: прес-служба ЛОДА 

Натомість водій Олег із жахом розповідає про трасу зі Львова до Тернополя. “Це жах, суцільний жах! На щастя, вже давно в тому напрямку не їздив. Там кілька десятків кіломет­рів за Львовом не дорога, а якийсь середньовічний шлях. Дітей нудить від такої їзди, і доводиться кожні два-три кілометри зупинятись. Особливо погана дорога від Золочева – хочеться вийти з авта і йти пішки!” – бідкається він.

Часто водії нарікають, що дорогами області можна їхати, лише тримаючи ногу на педалі гальм. Це повільне просування зі швидкістю 30 км/год добряче лоскоче нерви. І ніде правди діти: у кожному дотепі про наше бездоріжжя більше істини, ніж жарту. Не раз доводилося чути, як водії маршруток нарікали, що їздять фронтовими дорогами із суцільними протитанковими ямами. 

Аби поскаржитися на дороги Львівщини, люди часто телефонують на гарячу лінію області за номером 112. 

“Насправді надходить дуже багато дзвінків зі скаргами на дороги. Люди нарікають і на автошлях біля хати, і на магістралі”, – зазначив “Пошті” директор Львівського обласного контактного центру Тарас Роп’яник.

Не потрібно залишати без уваги сільські перешийки. Тим паче, що це оживить райони

До слова, в Україні 50 000 км доріг потребують ремонту. За даними Мінінфраструктури, для цього необхідно від 500 млрд до 1 трлн грн і 10 років. 

За даними Укравтодору і сайту Navizor.com було складено рейтинг найгірших доріг України. У топ-10 автострад, які перебувають у поганому стані і потребують нагального ремонту, ввійшли три дороги, що проходять Львівщиною, а саме дорога Н-13 Львів – Самбір – Ужгород. Її ремонт на території Львівської області запланований на наступний рік. Натомість роботи по двох інших дорогах (Н-09 Мукачеве – Івано-Франківськ – Рогатин – Львів і Н-17 Львів – Радехів – Луцьк) розпочали цього року. 


До Славського без ям. Дочекалися

Дорогу, що веде до перлини Львівських Карпат – Славського, теж нарешті ремонтують! Раніше їзда цим автошляхом асоціювалася хіба з атракціонами – яма на ямі. Про те, що ця дорога потребує ремонту, кричали і місцеві жителі, і туристи, які полюбляють відпочивати у Славському. Нарешті дочекалися – ремонтні роботи на цій дорогі ось-ось завершаться. 

“Моїй радості немає меж! Боротьба за дорогу на Славське тривала понад шість років. Я стукав у всі двері, аби її відремонтували, звертався до всіх очільників області, намагаючись пояснити, що перспективному Славському потрібна хороша дорога. Особисто дякую Олегу Синютці за те, що він проявив волю і захотів популяризувати карпатський край. Щороку ми організовували фестиваль, аби нагадати про проблему, і нарешті дочекалися: цю дорогу ремонтують! Чесно, аж не віриться. Я минулого тижня спеціально поїхав туди, аби особисто перевірити. Це феноменально: ту відстань, яку я раніше долав на своєму авті за 50 хвилин, зараз проїжджаю за 15, що втричі швидше. Та й сама дорога, як на мене, прокладена якісно”, – зазначив “Пошті” ведучий радіо “Львівська хвиля” Андрій Великий. 

фото: прес-служба ЛОДА 

Із його слів, було би доб­ре, аби у Славському ще відремонтували дорогу, яка веде до гори Захар Беркут.

“На жаль, запланований ремонт не включає відновлення дороги в бік гори Захар Беркут. Сподіваюся, з часом і її відремонтують!” – наголосив Андрій Великий. 

Тепер Славське, з його слів, ще більше приваблюватиме туристів. Туди їхатимуть автами цілі сім’ї, і цей туристичний куточок перестане бути відпочинком лише для студентів та молоді. Тішиться дорогою і населення Славського. 

“Жителі Славського спочатку не вірили, що дорогу ремонтують, тому їхали аж у Гребенів, аби переконатися. Вони лягали на дорогу, фотографувалися там. Одна старенька бабуся казала мені, що не дочекається гарної дороги, а тут… дочекалась. Тепер тішиться!” – зазначає Андрій Великий.


У "глибинки" області новою дорогою

Окрім основних “артерій”, які проходять усією Львівщиною, розроблятимуть і добре сполучення транспортних шляхів між районами регіону.

“Наступний крок – ремонт доріг Львів – Тернопіль, Львів – Самбір – Ужгород (через Турку). Це дві критичні дороги, які ремонтуватимемо вже наступного року. Також плануємо дороб­ляти автошляхи на Сокальщину, Броди –Червоноград, Коровичі – Рогатин і з Жидачева на Стрийщину. Втім особливу увагу плануємо зосередити на автошляхах так званого малого кільця нашої області. Мова про дороги територіального значення, які сполучають між собою районні центри Львівщини. Це дорога Миколаїв – Бібрка – Жовква – Івано-Франково. Працюємо над тим, аби можна було доїхати з Мостиськ до Городка, а з Городка до Миколаєва, до Перемишлян. Це було б дуже зручно: без виїзду на центральну дорогу діставатися до потрібних районних центрів. Тим паче, що це і швидше”, – зазначила “Пошті” заступник голови Львівської ОДА Ірина Гримак.

Із її слів, також потрібно ремонтувати дороги до малих населених пунктів і навіть глибинок. Хоч ними і їздить мало людей, утім жителям якось потрібно добиратися до своїх домівок. 

Після таких різких кроків і такої чіткої позиції зловживань стало значно менше.

“Не потрібно залишати без уваги сільські перешийки. Тим паче, що це оживить райони!” – акцентує Ірина Гримак.

Також вона запевняє, що будь-які ремонти доріг в області проводять сумлінно, тож прослужать вони стовідсотково довше гарантійного терміну. “Гарантію на дороги дають від трьох до п’яти років залежно від виду ремонтів. Капітальний ремонт передбачає повне вибирання так званого корита. Ми поки що таких робіт не проводимо, бо це дорого і займає багато часу. Наразі робимо суцільне асфальтування. Такий ремонт виглядає як капітальний, хоча це лише поточний ремонт, тобто перестелення дорожнього покриття. На це дають три роки гарантії. Але всі підрядники до ремонтів підходять сумлінно, тому автошляхи служитимуть добре! Тим паче, що ми цей процес контролюємо!” – зазначає вона. 

Неабияким досягненням чиновниця вважає те, що віднедавна дороги області можна фінансувати з будь-яких бюджетів. 

“Із депутатами добилися того, аби будь-яку дорогу області можна було фінансувати будь-яким бюджетом. Маємо з того перші результати – поремонтована дорога Краковець – Шегині. Село Краковець виділило п’ять мільйонів гривень, ми виділили ще півтора, тож спільними зусиллями привели до ладу цей шмат дороги”, – радіє Ірина Гримак.

Львів у новинах:

Львівський аеропорт досі не приймає літаки 

У Львові будуть звільняти водіїв, які курять в маршрутках 

Якою буде погода у Львові на вихідні