Найскладніший етап запуску трамвая на Сихів у Львові виходить на фінішну пряму. Йдеться про під’єднання комунікацій новозбудованого колектора. Колектор – це ахіллесова п'ята усього проекту "трамвай на Сихів", через яку не раз терміни зсувалися далі. Без заміни комунікацій усі надземні роботи були б тимчасовими.
Ділянку від початку розділили на дві частини: де прокладають мережу так званим відкритим методом, це близько 500 метрів, і на глибині, де до 800 метрів мереж покладуть. Наглядають за усіма процесами французи.
"Відкритим методом вже буквально роблять останні з'єднання, рівень готовності на 90-95%, а закритим – приблизно на 50%", – розповів інженер компанії Egis Максим Поваляшко.
Підземні роботи ближче до сихівського мосту в активній стадії. Процес дуже схожий, то прокладання метрополітену, тільки в мініатюрі.
"Там стоїть щит. Він рубає породу молотком. Потім видаємо і вивозимо породу нагору", – розповів один з монтажників Ігор.
Столичний підрядник "Київпідземшляхбуд" має досвід робіт на глибині до 100 метрів. Тож максимальні занурення у 10-12 метрів, які досягаються на львівській ділянці, це для столичних тунельників – дрібниці. Хоча і тут не все гладко.
"У Львові важкі ґрунти, насичені водою. Це трохи пригальмовує роботу. Наразі справляємося, одночасно будуємо три тунелі. Ось уже почнемо четвертий. Як тільки вони будуть закінчені, то будуть затягуватися труби", – зазначив гірничий майстер Андрій Нестеровський.
На роздоріжжі біля АЗК і планують стикувати труби, які монтували двома методами.
"Коли закінчать усі внутрішні роботи, то тут зроблять перепідключення", – пояснив Максим Поваляшко.
Після під’єднання колектора прокладання трамвайної гілки вже не залежить від підземних робіт на глибині. Хоча перепід’єднання мереж зі старого колектора на новий хочуть таки об’єднати із запуском трамвая.
Джерело: Захід.
Експериментальний тариф на парковку в центрі Львова продовжили