Поки доїдеш – задубієш: куди скаржитись львів'янину, якщо в потязі холодно

Новина - Транспорт та інфраструктура - Поки доїдеш – задубієш: куди скаржитись львів'янину, якщо в потязі холодно

Новина - Транспорт та інфраструктура - Поки доїдеш – задубієш: куди скаржитись львів'янину, якщо в потязі холодно

Транспорт та інфраструктура
25 сiчня 2017 12:51

Традиційно, щоб зекономити в подорожах чи у справах, пасажири обирають найоптимальніший транспорт – потяги. Та чи справді це оптимальний вибір – ще питання… Коли надворі спека, у вагонах взагалі немає чим дихнути. А взимку до квитка на потяг додаються холодні вагони зі…снігом. Інеєм вкриті тамбури, обліплені ним вікна та двері. 

Втім щороку ціни на залізничні квитки дорожчають орієнтовно на 20%. Щоразу залізничники обіцяють, що гроші витрачатимуть на покращення сервісу. Та обіцянки залишаються лише на папері. 

А пасажири і далі їздять без кондиціонерів влітку й “задихаються”, тоді як взимку – навпаки, замерзають, бо вчасно увімкненого опалення годі дочекатись.  

Тим часом, керівництво “Укрзалізниці” про проблеми знає та реагує. Після того, як один із пасажирів потягу Одеса – Ужгород опублікував фото у соцмережі, де на одній із полиць лежав сніг і, очевидно, не було увімкнено опалення, Войцех Балчун, керівник “Укрзалізниці” на своїй сторінці у Facebook, написав, що жодна скарга не залишиться без уваги, а поїзди одеського формування перевіряє комісія від “Укрзалізниці”. Додамо, що після того близько 15 осіб звільнили зі своїх посад.

“Є питання по керівництву депо. Провідники скаржаться на якість вугілля. Відібрали проби, віддали на експертизу. Пасажири не повинні потерпати. Приносимо вибачення за дискомфорт. Сніговий покрив не приховав, а оголив проблеми підготовки пасажирського парку до зимових перевезень. Мабуть, ще не всі у компанії почули: якість наших послуг – понад усе. Ми не можемо замінити увесь зношений парк вагонів. Але ми можемо змінити людей, які знехтували своїми обов’язками”, – зазначив раніше Войцех Балчун.

Очевидно, це добрий приклад, коли пасажири не мовчать про сервіс у транспорті, а пишуть скарги або, як у цьому випадку, публікують фото.

Взимку питання опалення у стареньких потягах – це ще пів біди, бо ж новенькі потяги (мова про “Інтерсіті+”), при мінусовій температурі зупиняються просто посеред поля, і пасажири годинами змушені чекати у холодних салонах, допоки проблему не вирішать. За неповний січень таких ситуацій було кілька. 

А ось 16 січня ще один потяг (на цей раз рейковий) зламався, про це пише Андрій Костельний у соцмережі на сторінці ГО “Варта – 1”.

“Всім відомий рейковий поїзд Львів-Луцьк-Ківерці близько 19.00 поламався за 12 км від Стоянова. Дві години ми чекали без світла, без опалення, допоки за нами приїде тепловоз. Така у нас залізниця. Дуже сумно...”, – пише Андрій Костельний. 


Давні вагони та ілюзія тепла?


Начальник служби приміських пасажирських перевезень “Львівської залізниці” Сергій Перерва каже “Пошті”, що кожен потяг, який експлуатують на “Львівській залізниці”, “забезпечений на 100% опаленням”.         

“Як електропотяги, так і дизель-потяги забезпечені опаленням. Щоденно 73 потяги “бігають” по залізниці, тобто це ті поїзди, які у нас експлуатуються у постійному графіку. У середньому – це 250 рейсів у день. Буває, що на шляху прямування не спрацює електрика і в одному чи іншому вагоні опалення може вийти із ладу. У потягах ситуація краща, бо там є три види опалення – калориферне, нижнє та верхнє. Якщо одне не працює, то інше точно буде працювати”, – розповідає Сергій Перерва. 

Опалення включають ще за годину до того, як потяг подають на посадку, запевняє Сергій Перерва та зазначає, що “Львівська залізниця” приготували до зимових перевезень 350 вагонів. 

“Підготовка до зимових перевезень проводиться із вересня до жовтня. Уже тоді є опалення. А взагалі опалення вмикають, коли температура знижується менше допустимих норм. Це так само, як і з опаленням в будинках”, – зазначає співрозмовник.  


Робота залізниці на чотири із п’яти


Та, зі слів Сергія Перерви, скарг до “Львівської залізниці” теж чимало надходить. Найбільше їх було у час різдвяних свят, коли температура на вулиці була надто морозяна. 

“За неповний січень ми отримали близько 50 скарг, проте деякі повторювались. Наприклад, на один і той же потяг було три скарги як в одному напрямку, так і в зворотному. Можливо, подекуди і холодно у вагонах, та потрібно розуміти, що при посадці на кінцевих станціях поїзд стоїть 20 хв., тоді двері відчинені й тепло з вагону втікає. Були і поломки, бо погода несприятлива. Та на цей час усе відремонтовано, а опалення справне. Із пасажирами, які надсилали скарги, особисто провели співбесіду, зателефонувавши на мобільні телефони, які вони залишили. Кожному з них надано відповідь і вибачення”, – запевняє Сергій Перерва. 

А ось випадків і скарг на сніг всередині вагону щодо “Львівської залізниці” співрозмовник не пригадує. Також каже, що цієї зими не було випадків, коли потяг курсував повністю без опалення.

“Бувало, коли поламався потяг, тоді на допомогу направляли допоміжний локомотив. Тоді ж, звичайно, до кінцевої станції він їхав без опалення”, – веде далі він. Загалом сервіс залізничних перевезень залізничник оцінює добре, бо каже, що “виїжджаємо з того, що маємо…”.

“Якщо оцінювати по п’ятибальній шкалі, то я б оцінив на чотири роботу нашої залізниці. Незважаючи на те, що вагони випуску 1968-го, 1972-го року і їм близько 50 років”, – резюмує Сергій Перерва. 


Як захистити свої права?


Доцент кафедри соціального права, адвокат Оксана Жолнович радить пасажирам, яким доводиться їздити у холодних потягах викликати начальника потяга і вимагати від нього виправити ситуацію. А ще обов’язково зафіксувати претензію і зберегти квиток як документ.

“Є відповідні санітарні правила, які передбачають температурний та інший режим у потягах – холод, продування є порушенням цього режиму, оскільки є встановлений діапазон оптимальних температур за умови якого допустимо перевезення пасажирів. Є порушення – дійте, зверніть увагу провідника. Якщо провідник не реагує, або каже, що не може нічого вдіяти, негайно викликайте начальника потяга і просіть у присутності інших пасажирів виміряти температуру у цьому вагоні. Якщо ж  він відмовляється це робити, пишіть скаргу в управління залізниці, де повинні відреагувати. Добре, коли це колективна скарга. І добре, коли скарга підкріплена доказами (фото, покази свідків). Звичайно, телефонуйте і на “гарячу лінію”. Обов’язково збережіть квиток! Після чого можна позиватися у суд про відшкодування моральної шкоди завданої неякісним перевезенням. Важливо, якщо діяти одразу, то можна повернути і вартість проїзду”, – каже “Пошті” Оксана Жолнович.

Співрозмовниця пригадує випадок, коли знайомій під час некомфортної поїздки потягом таки вдалось змінити умови температурного режиму у вагоні.

“Справді, знайома їхала потягом, щоправда, не у зимовий, а у літній період із Маріуполя до Львова. У спекотний день усі вікна були зачинені, а кондиціонери не працювали. Тоді усі пасажири вагону написали спільну скаргу, після чого їм таки включили кондиціонер. Скарги впливають, як на провідників, так і начальників, а в разі відмови допомогти вам – їх карають, після чого стараються якнайшвидше вирішити певну проблему”, – наголошує Оксана Жолнович.

Джерело: Пошта

Дивись ще: 

Мав 64 роки: у центрі Львова водій буса задавив паркувальника готелю "Leopolis"

Відеофакт: у Львові 700 курсантів долучились до рекордного флешмобу

У Львові відрахований з вишу студент вистрибнув з вікна

Це чат - пиши та читай 👇
Ого! ти доскролив до нашого чатбота 😏
Тепер у тебе є можливість налаштувати його під себе і дізнаватися важливий контент першим, щоб розповідати друзям
Тільки пошта, тільки хардкор 🤘
Ми в соцмережах